Slepend schurend geluid. schrijfremmen? lagers? normaal?

26 juni 2010 19:28 #1 door voorstad
Laatst zonder oordoppen een kort ritje in de stad. Daarbij viel het me op dat er een snelheidsafhankelijk schurend / slepend geluidje bij het voorwiel (?) vandaan kwam. Het was niet toeren maar snelheids afhankelijk, dus moet het iets bij de wielen zijn.

Ik heb een PD10 met dubbele schijven. Op de bok het voorwiel draaiend, is het geluid niet hetzelfde. Loopt licht aan, maar dat schijnt normaal te zijn met schijfremmen. Schijven zijn voor zover ik kan zien recht en het klinkt niet als een slecht lager. Voelt ook niet zo.

Aangezien ik de Alp pas heb, de vraag of meer mensen met dubbele schijfrem voor dit fenomeen herkennen.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2010 20:56 #2 door V-Twin
Wellicht dat de remzuigers niet geheel terugkomen door een corrosie rand.
Kan je het voorwiel als de motor op de bok staat vrijsoepel draaien of staat het bijna direct stil als je er een draai aangeeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2010 21:07 #3 door voorstad

Wellicht dat de remzuigers niet geheel terugkomen door een corrosie rand.
Kan je het voorwiel als de motor op de bok staat vrijsoepel draaien of staat het bijna direct stil als je er een draai aangeeft?


Iets er tussenin. Niet soepel, maar draait nog net even.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2010 22:30 #4 door V-Twin
Ik weet niet of je handig bent maar ik zou dus even de werking van de remklauwen na laten kijken c.q. reinigen.
Ik weet niet waar je woont en of je sleutelen leuk vindt maar bij Ad Mies in Sprundel (Clubdealer van de TCN) kan je onder begeleiding aan je eigen motor schroeven dan wel het geheel laten uitvoeren terwijl je zelf meekijkt.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden