Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700

09 juli 2010 09:03 #1 door etmroma
Ik heb sinds kort een XL700 en zou graag wat meer uit de wind zitten zodat mijn helm wat minder herrie maakt. Wie heeft ervaring met een verhoogde ruit en waar is die te bestellen ?

Alvast bedankt,


Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2010 09:25 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Ik heb een hoger ruitje erop zitten. Ik heb echter nooit met het lagere ruitje gereden dus kan niet aangeven wat de verschillen zijn.

Zelf ben ik 1.93m lang. Ik hoor nog best wel wat windgeruis, maar heb daar geen moeite mee. (Goede oordoppen en helm). 'windstil' krijg je het toch niet...... ( Kun je beter in een koekblik gaan zitten  :-X )

Ruit heb ik destijds bij het kopen van de motor mee laten komen. Dus is 'origineel' Honda.

Bij Louis zie ik er ook eentje staan (order nummer 10008739 (MRA)  of 10007114 )

Zelf zou ik misschien nog wel even met een opzet ruitje erbij willen gaan stoeien.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2010 23:33 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
ik heb ook een originele hoge voorruit met 1.74 M zit ik uit de rijdwind het enigste nadeel is dat mijn vizier niet schoon geblazen wordt door de rijd wind en windgeruis val mee kan met open vizier rijden met 140 km/per uur

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2010 21:51 #4 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Heb ook van het begin de hogere ruit ,ben 1.70m en kan ook bij hogere snelheden gewoon met open helm rijden.
Heb het originele kleinere ruitje wel eens geprobeerd ,bij deze hitte krijg je meer verkoeling maar boven de 90km/ pu is het niet meer aangenaam rijden ,de helm krijgt dan de volle laag.

Jeroen ,ik zie op je foto dat je een gps boven de klokken hebt gemonteerd ,kan je eens een detail foto laten zien hoe je dit juist gedaan hebt. Zoek al langer een manier om m'n TomTom Rider2 daar ook te monteren in plaats vanop de stuurstang.

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2010 00:32 #5 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
het is geen standaard spul  het idee om het zo te doen heb ik zelf bedacht

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 20:31 #6 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Ik heb zelf ook al met dit idee gespeeld ,een dwarsstang op die plaats monteren.
Alleen lijken de plastieken voorruit steunen zoals bij jou niet de sterkste plaats.
Dus moet ik nog de juiste bevestigingsplaats/manier uitzoeken want de gps + houder wegen samen behoorlijk en moet dus trillingsvrij vastgemaakt kunnen worden.

Bewijs hiervan dit weekend geleverd.
De Rider 2 staat al anderhalf jaar gemonteerd op de stuurstang met borgmoeren die zeer vast stonden en toch flapperde de houder met gps erop zaterdag losjes op de stuurstang.

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 22:49 #7 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Alleen lijken de plastieken voorruit steunen zoals bij jou niet de sterkste plaats.
dwarsstang zit in een aluminium blokje die dan in het zwarte  plastiek voorruit steunen zit het bolkje is gemaak zo dat de vorm heeft van de binnen kant  van de zwarte  plastiek voorruit steun

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 09:35 #8 door Quirine
Beantwoord door Quirine in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Om nog even terug te komen op de vraag over de hoge voorruit: ik heb ook een (originele) hoge voorruit op mijn XL700. Ben zelf 1,74 meter. Het geeft mij eigenlijk geen reden tot klagen: met de windruis valt het alles mee en ik heb nu niet ontzettend het gevoel voortdurend in de wind te moeten ploeteren. 

Grtz, Q.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 09:41 #9 door Quirine
Beantwoord door Quirine in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
PS: mijn Garmin Zumo heb ik gewoon op de stuurstang gemonteerd, aan de linkerzijde. Daar heb ik totaal geen problemen mee, hij zit muurvast en ook bij hoge snelheden trilt hij totaal niet. Bovendien kun je zo inderdaad nog alle instrumenten/meters zien.
Q.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2010 12:19 #10 door Mafeju80
Beantwoord door Mafeju80 in topic Wie heeft ervaring met een hoge voorruit op de XL700
Volgend op dit onderwerp; wie heeft ervaring met "Robobrackets" van Madstad en/of wie weet of die dingen in Nederland of Belgie te koop zijn en waar.

vr.gr.  Jack

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden