losse spiegel

12 juli 2010 13:52 - 12 juli 2010 13:54 #1 door Marcel T
losse spiegel werd gestart door Marcel T
Hoi Allemaal,

Mijn TA (99) heeft links een lossige spiegel. Bij 80+ km/h draait de steel naar me toe. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb even geprutst met de constructie. De spiegel zit nog goed vast op het stuur, en de steel van de spiegel zit goed vast op het stuurmontagestuk, dus het is de bevestiging van de steel aan het stuurmontagestuk. Dit is een cilinder met een rubberen laagje dat 'net' in een grotere cilinder past en dan normaal gesproken goed vast zit.

Ik heb een beetje gegoogled, maar niets gevonden over dit spiegelprobleem. Nu heb ik uiteindelijk zelf de cilinder met wat isolatietape vernauwd, de steel erin gestopt en vervolgens vastgetaped met ducktape (lang leve...). Dit gaat waarschijnlijk wel even houden, maar ik zit er aan te denken om de boel vast te lijmen.

Is dat een goed idee, of zijn er beter opties. Ik wil de spiegel liever niet vervangen, maar als tapen/lijmen niet veilig is en er geen andere opties zijn, dan ga ik dat natuurlijk wel doen.

Groeten,

Marcel

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2010 10:29 #2 door hcm
Beantwoord door hcm in topic losse spiegel
Hallo Marcel

Losse spiegels heb ik nog nooit last van gehad, ik denk toch dat je ze beter moet aandraaien. Vastlijmen zou ik niet doen, ik zal het eerst proberen om ze op de juiste manier vast te zetten. Misschien is het draad lam, en moet er nieuw draad op.

suc 6

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2010 10:52 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic losse spiegel
Normaliter zit op de steel een borgmoer... (Onder het rubber kapje)

Je draait je steel dus de bevestiging op je stuur in. Zet m op de positie zoals jij m wilt hebben, en draait dan de borgmoer naar beneden en vast.

Maar misschien begrijp ik je relaas niet helemaal.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 23:29 #4 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic losse spiegel

Normaliter zit op de steel een borgmoer... (Onder het rubber kapje)


klopt, heb ik gevonden. Die zit goed vast.

Je draait je steel dus de bevestiging op je stuur in. Zet m op de positie zoals jij m wilt hebben, en draait dan de borgmoer naar beneden en vast.


Die steel kan ik goed plaatsen, en de borgmoer zit goed vast. De steel zit (met borgmoer) vast aan een cilinder. Die cilinder plaats je in een frampje die op het stuur wordt vastgezet. (alle losse onderdelen plaatje 1)
het probleem zit 'm erin wanneer je de (kleinere) cilinder die nu aan de steel vastzit in het frampje wilt drukken (plaatje 2). Dit hoort een zeer stroeve verbinding te zijn met 'bijna' geen beweging. 'Die' verbinding zit te los en heb ik tijdelijk vastgemaakt met tape.

Maar misschien begrijp ik je relaas niet helemaal.


Als ik mijn eigen tekstjes teruglees begrijp ik er zelf ook vaak niets meer van...  ;)
Bovendien heb ik niet een technische vocabulaire opgebouwd en da's best lastig communiceren via het toetsenbord.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 23:31 #5 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic losse spiegel

Hallo Marcel

Losse spiegels heb ik nog nooit last van gehad, ik denk toch dat je ze beter moet aandraaien. Vastlijmen zou ik niet doen, ik zal het eerst proberen om ze op de juiste manier vast te zetten. Misschien is het draad lam, en moet er nieuw draad op.

suc 6


Ik vind het heel erg vreemd dat ik de enige ben met mijn spiegelprobleem... dus het is goed mogelijk dat ik iets stoms doe. Maar dat denk ik niet (zei de gek)..

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2010 14:20 #6 door Columbus
Beantwoord door Columbus in topic losse spiegel
hoort dat busje niet vast te zitten in dat ding eronder?

Albert

Always be nice to a diver, we know places, where nobody will find you.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2010 15:46 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic losse spiegel
Ik zie volgens mij ook iets teveel onderdelen.....

die hele bus zou volgens mij niet nodig zijn....

ff plaatje opsnorren ergens..... momentje

EDIT:
Misschien wat lastig te zien,maar de onderste bus in je eerste foto is niet nodig (Tenminste niet aan de linkerkant) :






In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2010 21:46 #8 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic losse spiegel
Dat losse onderdeel van rubber hoor vast in   er in te zitten het rubber demp de trilling van de motor onder ander [/font]
http://www.cmsnl.com/products/rubber-mt-comp_88255kae871/
http://images.cmsnl.com/img/partslists/handle-switch_bighu0321f0300d_66dd.gif
nr 25 van de afbeelding zo wel links als rechts op het stuur

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2010 09:57 #9 door tarantula
Beantwoord door tarantula in topic losse spiegel
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem op een TA ('97).
Ben nu ermee bezig om het te fixen. Dacht dit met standaard onderdelen bij Louis te kunnen, maar na 2x verkeerde onderdelen te hebben ontvangen  heb ik het opgegeven. Waarschijnlijk kun je de juiste bus (M10 en M8 tegendraads) bij de honda dealer bestellen, bij Louis hadden ze alleen het onderdeel met rubber (M10 naar M10) 2 voor 10Euro en dan aanpassing naar M8 (3Euri) maar NIET tegendraads. Een en al gedoe, ik heb nu die onderdelen teruggebracht en zal bij Honda zo'n rubber mount kopen met eerste gelegenheid.

Veel succes verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.243 seconden