transalp met laadproblemen

23 aug 2010 20:42 #21 door Billiebobslee
Beantwoord door Billiebobslee in topic transalp met laadproblemen
Hoe kan ik in contact komen met Ben vd Laar? Ik heb namenlijk ook nog een spanningsregelaar nodig......

Op de eea manier laad mijn accu ook niet op.
Zodra ik hem heb opgeladen, kan ik 2 weken starten en rijden maar daarna moet ik hem echt weer op de lader zetten.

alvast bdankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 20:59 #22 door Neet
Beantwoord door Neet in topic transalp met laadproblemen

Hoe kan ik in contact komen met Ben vd Laar? Ik heb namenlijk ook nog een spanningsregelaar nodig......


Probeer deze eventjes:
ben van der Laan        turbohuis@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 14:24 #23 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic transalp met laadproblemen
Nou jongens daar zijn we weer, vandaag onder garantie een nieuwe accu gekregen want er was idd 1 cel kaduk  :-X.
Maar naar een paar uurtjes opladen heb ik de accu weer geplaatst en starte de Alp direct.
Toen de multimeter erbij gepakt en het toerental opgeschroeft naar 5000 rpm en gaf toen en waarde aan van 17.3 volt , en dat leek mij mij iets teveel van het goede.
Ook zag ik bij dat toerental alle cellen stevig borrelen als een luchtpomp in een aqarium.
Zelf denk ik dat de SR die ik bij Ben van der laan heb gehaald ook niet helemaal fris meer is of zou er nog iets anders kunnen zijn wat er kapot is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 14:31 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic transalp met laadproblemen
Ik zou ook alle massa aansluitingen ook nog eens goed bekijken.
Een slecht massa contact kan ook voor zwevende en rare spanningen zorgen.

Eigenlijk moet je dat altijd ff checken.
Spanningsregelaar = zeer verdacht.
Hoewel het me sterk lijkt dat de accu bij een overspanning van 1,5 a 2 volt al zo gaat borrelen. Kun je meten wat de dynamo zelf leverd bij ong 2500 toeren ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 16:03 #25 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic transalp met laadproblemen
Hai oldtimer,

Ik ben n.l niet zo,n electro figuur en het wordt bij mij al gauw algebra , wel heb ik geleerd dat de spanningsregelaar te bemeten is vanaf de accu bij een bepaald toerental en te kijken of die terug reguleerd.
Wat ik al verteld 2 weken geleden een splinternieuwe accu erin gedaan en die was de oude SR al aan het droog koken, en wist dat niet opdat moment, ook deze had een kapotte cel er van over gehouden.
Nu na ik de andere SR erop geplaatst hebt met de alweer een nieuwe accu krijg ik deze waarden te zien.
Dat borrelen kan ook komen door dat de accu optimaal is op dit moment en door het laden extra geaktiveerd wordt , maar toch ben ik er niet helemaal gerust op en wil niet weer een accu verkloten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 16:53 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic transalp met laadproblemen
De spanning komt duidelijk boven de 14 tot 14,5 volt uit.
Is dus te hoog. Oorzaak zoals anderen al aangeven 99 % SR.
Even Ben vragen om een ander exemplaar.
Verder is er een verschil tussen een beetje borrelen en "droog koken"
Ik begreep dat hij idd weer staat te koken. Dit gebeurt hoofdzakelijk als er een veel te hoge stroom/spanning wordt aangeboden.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 17:17 - 25 aug 2010 18:33 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic transalp met laadproblemen

Hai oldtimer,

Ik ben n.l niet zo,n electro figuur en het wordt bij mij al gauw algebra , wel heb ik geleerd dat de spanningsregelaar te bemeten is vanaf de accu bij een bepaald toerental en te kijken of die terug reguleerd.
Wat ik al verteld 2 weken geleden een splinternieuwe accu erin gedaan en die was de oude SR al aan het droog koken, en wist dat niet opdat moment, ook deze had een kapotte cel er van over gehouden.
Nu na ik de andere SR erop geplaatst hebt met de alweer een nieuwe accu krijg ik deze waarden te zien.
Dat borrelen kan ook komen door dat de accu optimaal is op dit moment en door het laden extra geaktiveerd wordt , maar toch ben ik er niet helemaal gerust op en wil niet weer een accu verkloten .



je bent nu al een tijdje met je probleem bezig, waarvan ieder al heeft gemeld wat het probleem is en hoe dat aan te pakken.

vele bieden hun hulp aan. incl diegene die al vaker met dit bijltje gehakt hebben

ik begrijp best  dat je niet erg kundig bent, je kunt tenslotte niet alles hebben.

maar als de teller  inmiddels staat op 3 accu's , 1 defecte spanningsregelaar, 1 twijfelachtige regelaar, mischien een twijfelachtige meter.
zou ik toch echt maar eens gaan voor die handige harry die jouw even bij wilt gaan staan.

dan kom je misschien nog voor het eind van het siezoen werkelijk aan motorrijden toe.

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 18:18 #28 door Timy
Beantwoord door Timy in topic transalp met laadproblemen
Ik durf mijn hand ervoor op het motorblok te leggen dat het de spanningsregelaar is!

Zou zelf niet met 17volt richting de accu naar Ad kachelen want ik acht de kans groot dat je bij hem direct weer een accu kan kopen zodra je bent aangekomen na een flink stuk duwen  :P

Zoek ff iemand op met een passende spanningsregelaar, mik die erop (10min werk maximaal voor de leek) en dan weet je het gewoon zeker evt kan je ook hier wel 'weer' ff testen. Of wissel de regelaar bij Ben want dat ding is echt nie goe nie.

suc7





Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 19:10 #29 door Neet
Beantwoord door Neet in topic transalp met laadproblemen
Wat dacht je dat er zou gebeuren als er wisselspanning op je accu terecht komt? Juist, kaboem.
Dat meet je niet met een meter ingesteld op gelijkspanning. Als ie gaat pruttelen dan is het wel zeker dat je regelaar defect is.
De gelijkrichter in de regelaar zal te barsten zijn. Bestel nou gewoon een nieuwe bij Ad en je bent voor 99 pct zeker klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 19:28 #30 door Timy
Beantwoord door Timy in topic transalp met laadproblemen
Ik zeg...

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 19:32 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic transalp met laadproblemen
Poeh, wat zijn jullie scherp vandaag, die man schrikt zich een ongeluk. :)) Komt ook niet meer op het forum voordat de boel weer werkt, let maar op. >:D

Maar toch,
Wie niet horen wil enzovoort............. 
Nou vooruit, Nog 1 keertje dan

[move]VOOR EEN GOED ADVIES ALS DE DONDER NAAR AD MIES[/move]

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 19:52 #32 door Neet
Beantwoord door Neet in topic transalp met laadproblemen
Het is altijd schrikken als er iets stuk gaat. Als je weet wat het is dan weet je dat je een bepaald bedrag kwijt bent, dat gebeurd.
Als je niet weet wat het is bestaat de kans dat je verkeerde kostbare onderdelen koopt, en die kan je niet terug brengen nee niet.
Mazzel gehad met je accu overigens. Niet meer starten met je nieuwe accu, wacht even op een nieuwe regelaar.
Ik hoop echt dat je probleem dan verholpen is en lekker kan rijden. De kans is wel zeer groot, net zo groot als het de komende dagen flink gaat regenen. ;D

ps, je accu heeft wel weer een opdonder gehad hoor maar misschien merk je er niets van en kan je jaren rijden maar nogmaals, niet meer starten zonder nieuwe regelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 19:18 #33 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic transalp met laadproblemen
off-road vrienden er is goed nieuws , alppie laad weer netjes de accu zonder kookkunsten  :P.
Vandaag in de vooravond de motor gestart en toen de motor liep de accu los gekoppeld.
En zo ben ik om m,n gemakje naar Hendrik Ido Ambacht gereden naar Ben van der Laan, die inmiddels al verschillende regelaars op èèn van zijn alps uit geprobeert had.
Daar de juiste regelaar gemonteerd en getest en er kwamen waarden uit van van rond de 14.5 volt en dat is wat we zochten ,ietsje over capasiteit maar net niet teveel zodat de accu eraan zou gaan.
Met dank aan Ben  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 19:45 #34 door Neet
Beantwoord door Neet in topic transalp met laadproblemen

Met dank aan Ben  ;)


En de rest op het forum hebben je met alle liefde graag op weg geholpen. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 20:54 #35 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic transalp met laadproblemen

En de rest op het forum hebben je met alle liefde graag op weg geholpen. :-\


Natuurlijk jullie ook allemaal erg bedankt voor alle goede tips en suggesties  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden