Ik ga de foto's niet terugschalen aangezien het volgens mij wel handig is als alles lekker groot op je scherm staat. Kun je mooi kijken wat er precies zit en hoe
Dan zul je wel even op de linkjes moeten drukken aangezien het laden van deze pagina anders eeuwen duurt.
Als jij de tank en het Duct-house verwijderd (dat stuk plastic tussen je luchtfilterhuis en carburateurs) zou jij ongeveer dit moeten zien:
Dit dus
Dat T stukje is van de ontluchting en daar zou bij jou benzine uit komen.
Als je dat deksel zou verwijderen kom je bij een membraan dat aan de gasschuif zit. Aan de gasschuif zit weer de gasnaald. Op het moment dat jij je gashendel tegen de stop draait gaat de vlinderklep helemaal open, ontstaat er een onderdruk boven dit membraan en word de gasschuif omhoog gezogen. De gasnaald komt omhoog en dus word er ruimte gegeven voor brandstof om zich te mengen in de luchtstroom.
Vaccuum carburateurs dus.
MAAR dat heeft verder niets te maken met die ontluchting
)
Die loopt met een kanaaltje helemaal naar de andere kant van de carburateur, namelijk de vlotterbak.
Die ziet er zo uit:
Zo dus
Draai je die schroefjes los dan zie je dit:
Dit dus
In het midden een hoofdsproeier, stationair etc en vooral belangrijk dat witte ding: de Vlotter. Die zorgt er dus voor dat de benzine toevoer geregeld word en is bij jou het probleem denk ik. Je ziet het punt waar hij om scharniert. Daar zit een asje die je er zo uit kunt trekken. Net daar onder zit een clipje achter een ijzeren draadje gehaakt. Daarachter weer zit de vlotternaald die in de zitting gedrukt word om de benzine toevoer te sluiten.
Blijft de vlotter nou hangen of is hij lek dan sluit deze toevoer niet meer waardoor de vlotterbak blijft vullen met benzine.
Verwijder je de vlotter dan krijg je onderstaande te zien.
Klik
Bovenin de vlotternaald met zitting en rechts zie je een gaatje zitten. Dit is een kanaaltje dat helemaal omhoog loopt naar dat T stukje waar bij jou dus benzine uit komt (dat hoort dus niet
).
Mijn vermoeden is dus dat jouw vlotter om een of andere reden niet meebeweegt met het brandstofniveau in de vlotterbak, of dat de naald open blijft staan.
Dit kan dus vuil zijn of iets anders.
Maar nu weet je in ieder geval hoe het eruit ziet
Als je nou de carburateurs van de motor wilt halen moet je eerst even schoonmaken rond de inlaatrubbers zodat er geen vuil in kan vallen bij het loshalen. Daarna het beugeltjes van de gaskabels losmaken (twee boutjes steeksleutel 7) en de kabels losmaken. Daarna de choke plunjers losdraaien en eruit trekken.
Benzine slang uiteraard ook los en de ontluchting van het T stukje af trekken.
Nu kun je de klemmen om de inlaatrubbers losdraaien en de carburateurs eruit trekken. Gaat even een beetje rottig maar met wat heen en weer wrikken kom je er wel. Dan de carburateurs een kwartslag draaien en tussen het frame uit trekken (Ook dit is ff kloten maar met een goede kop koffie en friemelen kom je er wel ;D ).
Ik heb het wel eens gecontroleerd door een los reservoir te maken met benzine en dat hoger te houden dan de carburateurs, dan kun je testen los van de motor.
Hopelijk heb je er wat an.