veel herrie

20 sept 2010 23:04 #1 door rodealp
veel herrie werd gestart door rodealp
Iemand enig idee wat er aan de hand is. Na een lange rit snelweg , 600km heb ik het volgende probleem. Wanneer de motor in ze vrij staat en de koppelings hendel niet wordt ingetrokken, geeft hij een luid rammelend geluid uit de koppelings gedeelte. Wanneer je de koppeling intrekt is het stil. Heb de afgelopen tijd ook wat hoger in toeren gereden zo rond de 5000. Kan dit een oorzaak zijn ? Iemand enig idee wat dit is. De motor heeft pas 7500 km gereden en is van begin april. Model 700.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2010 23:59 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic veel herrie
Altijd lastig om geluiden van afstand te beoordelen  :-\

Vwb de toeren zou ik me geen zorgen maken. 5.000 tpm is niet overdreven natuurlijk.
Maareh, je hebt toch gewoon garantie! Effe naar je dealer als je het niet vertrouwt zou ik zeggen  :)

Succes,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

21 sept 2010 00:29 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic veel herrie
Het lijkt op iets waar Africa Twins wel eens aan, maar niet onder lijden.

Ga anders even terug bij je verkoper langs (en ga daarna naar een onbekende Honda-dealer voor een second opnion). Koppelingen horen zo jong nog niet te rammelen (ook al kan het geen kwaad).

21 sept 2010 17:24 #4 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic veel herrie
Vandaag toch maar dealer gebeld. Deze heeft mij geadviseerd om niet meer te rijden, en ze kwamen hem per direct ophalen met een speciale aanhangwagen voor motor transport. Nu afwachten op hun ondervindingen. Mijn vertrouwen in de transalp heeft wel een deukje gekregen.
spliternieuw aangeschaft op aanraden van broer en collega. Heb vanaf begin wel naar tevredenheid gereden, maar het trillen en rammelen van het blok viel me enigzins wat tegen. Daar enegzins aangewent heb ik nu toch wat twijfels.

21 sept 2010 17:39 #5 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic veel herrie
Bij mijn motor precies hetzelfde

bij het neutraal draaien hoor je iets tikken / rommelen ( net of de koppeling wil aangrijpen )

En zodra je de koppelingshendel intrekt is het weg

Helaas is dit bij mij zowel warm als koud , dus ik vermoed dat de speling in mijn koppelingskabel teveel is

Misschien dat dit bij u ook het geval is ?

23 sept 2010 22:03 #6 door rodealp
Vandaag gebeld door dealer, staat weer klaar. Wat was er nou aan de hand?. Geen probleem met de koppeling. Maar wel loszittende hitteschilde van de uitlaat. Deze zaten niet goed meer vast en trilde. Oke zal wel, motor even gestart, en ja inderdaad geen herrie meer. Goed alles gedaan onder service , terwijl deze motor niet bij huisman leiden was aangeschaft. Hebben de garantie overgenomen. Vind ik echt top. Maar goed , toen naar huis, Mensen ik was overdonderd, wat is DIT ??????. Zo mooi heeft hij nog nooit gelopen, geen getril meer , geen herrie en gerammel  bij optrekken. Zoals ik al eerder gemeld had, dat hij tegen viel door het getril van de motor, zo super tevreden ben ik nu. Dit heeft dus nooit goed vastgezeten, en is alleen maar meer los getrild. IK GENIET NU PAS VOOR DE VOLLE 100 PROCENT, van deze transalp.Nu gouw mijn broer bellen, heeft tergelijktijd ook een 700 aangeschaft, en op mij verzoek wel eens geruild omdat ik wilde vergelijken. Bem hem ook die trilling en resonantie, hij stoorde zich er niet zo aan. Hoorde erbij zij hij, nou echt niet, weet nu beter. Dus mischien is dit wat voor anderde 700 rijders, heb hier meer klachten gelezen over herrie en trillingen.

groet van een tevreden transalp rijder. ;D ;D ;D

24 sept 2010 17:01 #7 door Transaai
Beantwoord door Transaai in topic veel herrie
Rommit
Zal ik ik jou was de koppelingskabel niet te strak zetten,je moet spelling houden anders gaat de koppeling juist slippen dus dan help je je platen om zeep.
Dus de koppelingskabel kan nooit te los staan,beetje losse spelling houden.

Arie

Motocross was m,n grootste hobby, reed een honda 250 van 1979 bij de Twinshock NK,s en was Technische Official (motocross.supermoto)bij de KNMV, en Milieu official bij de FIM.
Ik ben 20 - 02 - 2012 overleden aan kanker.
Ik en m,n vrouw rijden allebei op een Transalp
Ik rij een Transalp van 1999 is...

24 sept 2010 17:06 #8 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic veel herrie
Hallo Arie,

Bedankt voor je reactie , ik heb om eerlijk te zijn er nog niks aan gedaan  :-[

Nog 1000 km , en dan mag de motor terug naar de dealer voor zn beurtje , dan laat ik er gelijk naar kijken !

25 sept 2010 13:24 #9 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic veel herrie
was bij mijn 700 ook! toen ik begin topic leesde dacht ik eerst aan een druklager, wat opzich wel vreemd is met zo weinig kilometers. Maar hiiteschildje zat bij mij ook los. na 36000 km rammelt ook de cockpit wel een beetje, maar goed hij is ook al wel een paar keer gestuitert. verder alleen tankvlotterproblemen gehad, hij gaf te snel leeg aan en streepjes liepen naar elkaar toe ipv van boven naar beneden als hij op reserve ging, ook netjes onder garantie gedaan, net als de handvat verwarming, bleek de zekering te zijn , gebruikte nog een systeem uit het jaar kruik met een buiszekeringetje, nu elijk modi met steekzekering en netjes met krimpkousjes de boel afgedicht. verder prima brommert hoor!

26 sept 2010 10:50 #10 door rodealp
hoi jan willem, zat bij ook van het begin dan je hitteschild los, voor mij is het nu een compleet nieuwe rijervaring zo zonder gerammel en herrie. Ik ben al aan het overwegen geweest om de transalp om die redenen maar in te ruilen. Gelukkig niet gedaan, want rijdt zo als gezegd nu top. Lijkt erop dat het schild bij de motor van mijn broer ook los zilt, heeft diezelfde problemen. Mogen ze dan bij afleveren of in de fabriek wel wat meer aandacht aan besteden.

06 okt 2010 23:27 #11 door Noesel27
Beantwoord door Noesel27 in topic veel herrie
Heel even nog een reactie op het als eerste gezegde: dat je de laatste tijd wat hoger in de toeren hebt gereden, zo rond de 5000toeren. Nou, ik moet eerlijk bekennen dat ik amper onder dit aantal toeren blijf.. de teller gaat toch tot 9000 van een transalp?? Dan moet dat toch geen kwaad kunnen?
Het zal natuurlijk wel allemaal wat sneller slijten maar het moet kunnen neem ik aan.

Gr.

07 okt 2010 08:35 #12 door giedi
Beantwoord door giedi in topic veel herrie
Bij mij bleken bij de eerste 1000 km beurt ook nogal wat bouten en moeren te los te zitten of te zijn losgetrild. De motor rammelt echter totaal niet en ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe aanwinst waar ik elke dag wel een ritje op maak.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden