Re: veel herrie

21 sept 2010 06:50 - 21 sept 2010 08:10 #1 door chadchop
Re: veel herrie werd gestart door chadchop
Ik heb het net andersom, toen ik de motor kocht particulier liep ie perfect en geen tikken. Ik heb hem voor een grote beurt weggebracht en toen ik de motor ophaalde en starte kwam er ook een tik bij de koppelingshuis weg. De monteur aangesproken en zei dat de motor heel anders liep. Als ik de koppeling aanhaalde verdween het geluid.
Ze wisten van niets en was ook niet opgemerkt. Ik vroeg wat ze eraan hadden gedaan en het enigste misschien was dat er Forte door heen was gegooid en vol synthetisch olie.
Die heb ik op aanraden er 2 week later uitgegooid en half syntheet erin van Castrol.
Het geluid verdwijnt enigzins, maar met koude motor hoor je de tik nog behoorlijk en als ik een eindje heb gereden en de motor warm is, is het zo goed als kwaad weg.
Iemand hier die mij hier wat duidelijk over kan vertellen ?

Groet


Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 07:50 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Re: veel herrie
voor de leesbaarheid topic gesplitst met hier de nieuwe vraag.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 17:28 #3 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic Re: veel herrie
hoi peter, bij mij is het geen getik, maar echt gerammel, als of er wat los is gerammelt door het trillen van het blok. Wist trouwens niet dat het type olie zoveel problemen kan veroorzaken, weet niet wat mijn dealer heeft gebruikt na de laaste 6000 km  beurt, Er is toen wel olie verwisseld en olie filter vervangen.  groet cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 18:42 #4 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Re: veel herrie
Hoi, Cees

Bij mij is het eigemlijk ook geen getik maar een beetje moeilijk om uit te leggen geluid.
Het hoort een beetje als een paar ruwe ijzeren platen die over elkaar heen schuiven.

Grt

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 19:26 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Re: veel herrie
Kan het geluid zijn van je koppelingsplaten die over elkaar schuren. Als je je koppeling een halve minuut of zo ingeknepen houd, wordt het dan minder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 19:33 #6 door Stress
Beantwoord door Stress in topic Re: veel herrie
ik heb het zelfde , ik denk dat het de koppelings korf is, waar er een beetje in gerammeld wordt, als je de koppeling inhoud is het na een paar seconden weg, mischien gaat het rammelen weg als de carbs goed gesynchroniseerd zijn?

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 20:55 #7 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Re: veel herrie
Zo gauw ik de koppeling intrek is het weg.
Het kan idd de korf zijn.
Voor de rest dik tevreden met mijn Alpje.

Grt

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden