Transalp summer edition

08 okt 2010 00:48 #1 door Timy
Transalp summer edition werd gestart door Timy
Nou dacht ik dat ik alle kleurstellingen welke kende incl de bijbehorende jaren...
Onderstaande advertentie verraste mij (ten goede).
Gave kleurstelling maar is dit echt origineel?!

Mocht de advertentie niet meer bestaan zie de bijlage.

link.marktplaats.nl/384747213

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2010 01:15 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Transalp summer edition
Lijkt me niet; de styling is anders. Dit zijn rechte stroken en de originele styling heeft wigvormige stroken.

Dit is gewoon een leuk gerestylde Alp. Met zo te zien een recenter blok. (oorspronkelijk 80's blokken waren matzwart) ook de koelribben komen overeen met 90's blokken. -edit - staat dus ook in de advertentie; is 1995 blok

Was de '87 Alp niet enkel in klassiek wit/blauw verkrijgbaar destijds?

Nog wonderbaarlijker: leuk prijsje voor een 23 jaar oude motor....zal me benieuwen of hij het er nog voor krijgt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

08 okt 2010 01:50 - 08 okt 2010 02:02 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Transalp summer edition
Striping is exact hetzelfde qua layout als de wit/blauwe variant. Het blok is gewijzigd maar dit geeft de verkoper ook aan.
Als dit niet origineel is dan heeft iemand er ERG zijn best opgedaan en is het nog goed gelukt ook. Maar ik heb het idee dat het origineel is.

De oude versie was er in verschillende kleuren waaronder Creme/bruin, Wit/blauw, grijs/blauw en kennelijk dus ook summer....
Volgens mij is in Europa alleen de wit/blauwe en grijs/blauwe versie verkocht, de rest is ingevoerd dacht ik.

pff.. ik stuur die vent gewoon n mail! To be continued!

08 okt 2010 02:21 #4 door Timy
Hieronder de 2 kleurstellingen van het eerste model TA (1987-1989) uit Europa, hier hoort ook de derde kleur (wit/blauw) bij. Helaas kon ik max 4 bijlages doen maar de wit/blauwe versie kent iedereen wel gok ik.

Ook nog 2 US versies die wij 'nooit' hebben gehad heb ik erbij gezet voor de schiewnierigen!  ;)

08 okt 2010 09:51 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalp summer edition
Goed kijken,....... ik zet in op NIET origineel.
In ieder geval is een deel afwijkend gespoten.
Maar wel heel erg mooi gedaan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

08 okt 2010 19:48 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Transalp summer edition

Nou, in Australie zou je een dergelijke kleurstelling zomaar tegen kunnen komen..

Maar deze niet: het '600V en met name de 'V' klopt m.i. niet met origineel.

Is wel een plaatje, dat wel!

10 okt 2010 21:32 #7 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Transalp summer edition
Wie vraagt krijgt antwoord....

Uit nieuwsgierigheid heb ik een mailtje gestuurd naar die persoon, en dit was zijn antwoord:

"hartelijk dank voor je reactie op de transalp!
Deze motorfiets gebouwd in Belgie had ik vorig jaar gekocht en vond hem er ontzettend goed uitzien voor zijn leeftijd ! de vorige eigenaar was er minder handig mee en het was wel nodig om dit beestje na te kijken hij liep niet stationair onderdelen stuk enz.. voor mn vakantie moest hij wel betrouwbaar zijn en dat was ie enorm boven verwachtingen !
De kleuren zullen jou nog nooit eerder voorgekomen zijn omdat ik dit zelf heb gedaan! ik heb een oranje motorpak en vond dat deze motor daar ook wel een beetje bij moest passen en heb daarvoor meerdere kleuren stickers voor besteld en geplakt wat enorm verfrissend is voor dit oude maar beregoede model!
Op de km teller is bijna 100.000 gepasseerd wat best veel is en vindt het opmerkelijk dat hij nog steeds erg goed is!frame wielen lagers enz.!
Ik vindt het eigenlijk zonde om dit beestje weg te doen maar mischien ga ik in de toekomst wel een jongere kopen waarmee ik opnieuw een offroad avontuur mee kan beleven (mischien wel een africatwin )
veel motor plezier, hartelijk dank voor je reactie!"

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

10 okt 2010 22:58 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalp summer edition
YES ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

11 okt 2010 15:29 #9 door Timy
Net hetzelfde mailtje terug..

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden