Transalp geschikter maken voor lange benen????

18 okt 2010 20:44 #1 door ivar
Heeft iemand ervaring met het geschikter maken van een transalp (uit 1989) voor een man van 2 meter? Vooral mijn benen zijn lang en dit wordt vervelend op langere ritten. IK heb zelf zitten denken aan de volgende modificaties:


- verhogen van achterkant
- verlagen van de stepjes
- verhogen van zadel


Wellicht hebben jullie aanvullende ideeen? Tevens hoor ik graag of er onderdelen voor de voorstellen beschikbaar zijn, en waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 11:26 #2 door wimj

Heeft iemand ervaring met het geschikter maken van een transalp (uit 1989) voor een man van 2 meter? Vooral mijn benen zijn lang en dit wordt vervelend op langere ritten.


Bij mij werkte de combinatie van stuurverhogers en aanpassen zadel goed. Ik wilde in geen geval voetsteunen lager i.v.m. grondspeling.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 21:35 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Transalp geschikter maken voor lange benen????
Had met mijn 2,04 nooit een probleem op de Alp (de 600 bedoel ik dan), verrassend genoeg wél op de Dero en op de Alp 650...

Zadel op de Dero is met 1cm verhoogd, 2,5 cm steerraisers geplaatst van Touratech.
Probleem opgelost.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 19:05 #4 door ivar
Bedankt voor deze reactie.


Ik heb reeds stuurverhogers, wat al fijn is. Maar nu wil ik een stapje verder gaan. Bedankt voor de link naar het andere topic over verlaging voetsteunen. Hoor graag van je als je wel de juiste hebt ontvangen en wat je ervaringen zijn!


Ivar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 19:34 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Transalp geschikter maken voor lange benen????
NB... verlagen voetsteunen zou ik niet zonder meer doen. Voor je het weet zit je er mee aan de grond en dat kan (vooral als het onverwacht gebeurt) minder prettig zijn...  :-\

Vergeet na het verhogen van zadel/stuur ook niet om een opzetruitje van b.v. MRA of Touratech op je ruit te zetten en je zit als een koning op z'n troon!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 20:48 #6 door PimW
Is mij  gelukt. On en offroad.

Maar offroad ging ik daarna wel op m'n bek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 20:51 #7 door PimW
Nee ik wilde vet schuin die bocht door.

Maar zo schuin ging dus niet. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden