de lulligste vraag ooit?

08 nov 2010 21:19 #1 door Reclus
de lulligste vraag ooit? werd gestart door Reclus
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Transalp uit 1995. Nou heb ik een hele rare vraag, misschien wel de lulligste ooit op dit forum. Ik was namelijk mijn motor een beetje aan het ontdekken en stuitte al snel op een heel handig vakje voor het boordgereedschap. Uiteraard het originele tasje er al snel even uitgepeuterd, nieuwsgierig als ik ben. Handig setje inderdaad maar verder niets bijzonders. Snel weer terug in het vakje dus en een lekker stukje rijden. Nou dat viel dus ff tegen. Ik heb het hele zooitje er wel op twintig verschillende manieren in proberen te krijgen, maar het paste met geen mogelijkheid. Uiteindelijk maar wat sleutels in de garage achtergelaten om toch nog een beetje van die mooie zaterdag te kunnen genieten.

Herkenbaar probleempje of ben ik de enige prutser die dit niet voor elkaar krijgt?

Groet en complimenten voor het forum, heeft mij over de streep getrokken qua motorkeuze.

Edwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2010 21:32 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic de lulligste vraag ooit?
Je kent het wat er wordt gezegd over domme vragen bestaan niet vast wel.  ;)
Dus ook hierbij bestaan alleen lullige antwoorden.

Maar het originele setjes is inderdaad zo gemaakt dat alles past maar dan ook net!
Er zit niets anders op als verder puzzelen want het kwam er ook uit in dit geval.
Er bestaat helaas geen handleiding "inpakken van origineel gereedschapsetje" maar wie weet kan je hier het wiel uitvinden  :P

suc7 ermee

ennuh buiten het feit dat je nu lid bent van het forum zit de inschrijving voor de club zeker ook al op de bus? Dan haal je nog net de 21e voor de snertrit  :angel:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2010 22:01 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic de lulligste vraag ooit?
Dit probleem hebben we allemaal ooit een x gehad Reclus  ;D

Het handigste vind ik om een deel van het gereedschap er pas in te doen als je het zakje met het andere deel al reeds in het vakje gefrot hebt.
Volgens mij levert het tangetje nog het meeste gefreubel op  :-\

Succes gewenst  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2010 22:42 #4 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic de lulligste vraag ooit?
Toen ik mijn Transalp kocht zat inderdaad het orginele setje erin, verwonderlijk was toen ik deze openvouwde op elk gereedschap een stickertje zat en corresponderend met het nummer op het etui. Vervolgens stond er een pijl op wat het begin was van het opvouwen. enkele gereedschapstukken kan ook inelkaar...
Bij mij lukte het gewoon om deze terug te stoppen.
Inmiddels heb ik een iets grotere rol met iets meer gereedschap met klittenband in de topkoffer zitten, wat ik nu in het gereedschapvakje heb zitten is een noodpakketje voor een lekke band.
De vorige eigenaar heeft hier vast ervaringen mee gehad en is misschien dagen aan het puzzelen geweest, maar het was wel een ongewone verrassing met het orginele setje.....

Ciao.

Peter


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2010 23:19 #5 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic de lulligste vraag ooit?
Been there, done that. Was toch een interessant uurtje van m'n leven  :-X Uiteindelij wel gelukt, maar niet zoals die Japanner had bedoeld.

... toen ik deze openvouwde op elk gereedschap een stickertje zat en corresponderend met het nummer op het etui. Vervolgens stond er een pijl op wat het begin was van het opvouwen. enkele gereedschapstukken kan ook inelkaar...
Bij mij lukte het gewoon om deze terug te stoppen....


Dit SCHREEUWT om een foto!!!! (en een waardevol wiki stukje  ;))

Marcel


Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2010 07:52 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic de lulligste vraag ooit?
Feest van herkenning...  :-[ ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2010 08:16 #7 door Reclus
Beantwoord door Reclus in topic de lulligste vraag ooit?
Nou gelukkig ligt het dus niet alleen aan mij....dank voor de tips en morele steun.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2010 22:43 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic de lulligste vraag ooit?
Laat ons maar weten als het gelukt is 't spulletje er weer in te krijgen  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2010 17:56 #9 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic de lulligste vraag ooit?
Nou hebben ze er toch van geleerd, bij de TA700 is het vakje niet ruim, maar het pasat wel zonder problemen. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2010 18:51 #10 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic de lulligste vraag ooit?
Bij de TA650 ook. Het is krap maar je krijgt het gereedschap er zonder al te veel gewurm in.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2010 02:47 #11 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic de lulligste vraag ooit?
Ben ik dan de enige die (zonder markeringen!) het setje binnen 5 minuten weer het vakje krijgt?

Het lukt dan wel niet in één keer maar met enkele minuten heb ik het zooitje er toch wel weer in.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2010 13:52 #12 door Chris_TA
Beantwoord door Chris_TA in topic de lulligste vraag ooit?
Ik heb het setje zo'n honderd jaar geleden voor het laatst opengemaakt. De kwaliteit van het gereedschap komt overeen met pisbakkenstaal. Voor nood is het handig, maar gebruik het zo min mogelijk. (is ook het probleem van het inpakken opgelost)

Sudoku's en rubiks kubussen zijn voor kleuters, in vergelijking met het inpakken van het setje. Wat ik mij ervan kan herinneren is dat er een stuk gereedschap in de bougiesleutel moest worden gestoken, anders paste het voor geen meter.

Chris_TA
Transalp PD06 '94 - Valbeugels, running lights, vario tourruit, handvatverwarming, middenbok, topkoffer, bagster tanktas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2010 16:41 #13 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic de lulligste vraag ooit?
Daarom heb ik het setje naar de maan geschopt, heb nu een goede toolrol die niet goedkoop was, netjes met klittenband aan de kant in mijn topkoffer.
Gelukkig heb ik em nog nooit hoeven te gebruiken, maar wel handig als je ooit stil komt te staan en je het zelf kunt oplossen.
Wat er in de Toolrol zit zijn de nodige maten sleutels en gereedschap, isotape, tierips, een aantal zekeringen, reservelampen, kleine flacon kettingspray, binnenkabel met universele nippels en nog wat handige gadgets. Het enige wat ik nu nog in mijn gereedschapboxje op de motor heb is een noodsetje bandenhulp met persluchtcapsules.

Maar ja, een Alp is zo gebouwd dat het (bijna) nooit problemen geeft, nu praat ik over een 93 model, 38000 km op de teller, tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze motor ofschoon ik soms best wel verlang naar een XR600 of een dominator, heb deze motoren in mijn voorgaande jaren een aantal versleten, wat ik wil zeggen dat deze motoren wat makkelijker zijn in het offroad gebeuren  :D :D

Maar wees tevreden met wat je hebt, niet iedereen heeft een paar centen liggen om een nieuwe Dero of gelijkwaardig een fiets te kopen, natuurlijk is het mogelijk om een nieuwe motor te kopen en daar een lening voor af te sluiten, maar dat stuit mij tegen de borst. Liever een 2ehands die betaald is dan een nieuwe die je bijna 1.4x  afbetaald in 5 jaar................. ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2010 08:08 #14 door Neet
Beantwoord door Neet in topic de lulligste vraag ooit?
Ik begrijp jullie niet. In het bakje van mijn Twin zit het originele gereedschapsetje maar ook reserve lampen, waterpomptang, slijpmachine, ducktape en de krik. Pas allemaal met een beetje gewurm. Ik moest wel het schroevendraaiertje in de bougiesleutel doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2010 10:39 #15 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic de lulligste vraag ooit?

Ik begrijp jullie niet. In het bakje van mijn Twin zit het originele gereedschapsetje maar ook reserve lampen, waterpomptang, slijpmachine, ducktape en de krik. Pas allemaal met een beetje gewurm. Ik moest wel het schroevendraaiertje in de bougiesleutel doen.


Men heeft het dan ook over een ALP  :)

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2010 14:16 #16 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic de lulligste vraag ooit?
Hoi , Neet , heb jij een kliko op je bagagerek ??  ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2010 22:52 #17 door Neet
Beantwoord door Neet in topic de lulligste vraag ooit?
Oh, sorry, mijn fout. Ik heb idd een Twin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2010 01:12 #18 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic de lulligste vraag ooit?
Daar is het bagagerek niet veel groter dan van een Alp....maar we begrijpen elkaar en de boodschap is ontvangen.... ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2010 16:14 #19 door sgoldie
Beantwoord door sgoldie in topic de lulligste vraag ooit?
haha dit klinkt bekend. Toen ik dat vakje ontdekt had baalde ik zo van de vieze handen die ik kreeg door alleen al het zakje aan te raken, ik heb het toen in de reiniger gelegd allemaal en ook remmenreiniger gebruikt om het enigszins schoon te krijgen en toen paste het ook niet meer :(
Met een beetje proberen en brute kracht heb ik hem uiteindelijk weer erin gepropt gekregen :-) Nu hopen dat ik het nooit nodig zal hebben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2010 20:30 #20 door Trans.Jedi
Beantwoord door Trans.Jedi in topic de lulligste vraag ooit?
Volgens mij hebben ze het bij Honda expres zo moeilijk gemaakt.
Misschien wel onder het mom van:

wie het gereedschap er na het uithalen ook weer in krijgt, is handig genoeg om ook aan de motor te sleutelen

Koplampje vervangen, voorste bougie, uitlaatbocht verwijderen, kleppenstellen. Het blijft puzzelen... maar zoals altijd:
Elke puzzel heeft een oplossing.
;D


May the FORCE be with the V-Twin and it's master.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden