carburateur problemen ? naknallen in de uitlaat

06 mei 2009 16:55 #21 door olaf
Beantwoord door olaf in topic carburateur problemen ? naknallen in de uitlaat
Hoi Ad ben na jouw over de telefoon te hebben gesproken , maar afspraak gaan maken en heb vanochtend de AT op de dyno gehad bij mulders Motoren .
Resultaat is andere sproeiers en naalden (wordt 27 mei gedaan ) fiets loopt te arm over het hele bereik en met een dip bij het openen van het gas laag in toeren en bovenin ook nog een dip . dit gevoel had ik zelf ook al .Hij ploft ook  bij het afremen op de motor het zal met een rijker mengsel dadelijk wel afnemen zeiden ze maar waarschijnlijk niet helemaal verdwijnen .
Het leuke was wel dat de afstelling die ik zelf had gedaan vorige week eigelijk niet beter kon , luchtmengselschroeven ongeveer een halve slag verder open dan standaard en synchroom was perfect zeiden ze . bedankt voor de uitleg .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 20:07 #22 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic carburateur problemen ? naknallen in de uitlaat
Heb vandaag ook op een "tovami" gestaan,uiteraard met mijn AT. Mijn meissie vond dat ie naar benzine stonk  ::). Eerder bij ad ook al geconstanteerd, dat een cilinder te ruim stond( benzinemengsel). Dit was duidelijk zichtbaar aan de beide bougies van de betreffende cilinder.

Gelukkig, het is opgelost, de chokeklep van de betreffende cilinder zat vol rotzooi, hierdoor sloot hij dus ook niet 100%. Ze hebben hem opnieuw afgesteld, meteen een vermogensuitdraai gekregen. Nog een fles goede brandstofreiniger erbij gedaan.

Ben toch blij dat er nog iemand tijd voor me had, heb diverse mensen gebeld, zaten allemaal plm 4 weken vol ::). Geeft toch een beter gevoel, aangezien de kleine trip die we voor de boeg hebben 8).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden