Hyperpro vering op XL700

08 mrt 2009 21:48 #1 door Martijn
Hyperpro vering op XL700 werd gestart door Martijn
Ik ben op zoek naar iemand van de club die zijn nieuwe Transalp XL700 al heeft laten aanpassen
met de nieuwe vering van Hyperpro.

Ik zou graag met deze persoon in contact willen komen.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2009 22:43 #2 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
Dat is alweer een uitgave aan dat gebruiksvoorwerp, ik wil eerst kijken hoe iemand dat beschrijft die hetzelf heeft gedaan.

Maar het zal er ook wel van komen maar heb helaas geen geldboompje thuis staan wel een boompje maar krijg er geen flappen aan ;D

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2009 22:50 #3 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Hyperpro vering op XL700

Dat is alweer een uitgave aan dat gebruiksvoorwerp, ik wil eerst kijken hoe iemand dat beschrijft die hetzelf heeft gedaan.

Maar het zal er ook wel van komen maar heb helaas geen geldboompje thuis staan wel een boompje maar krijg er geen flappen aan ;D



Je moet es wat meer tegen je boompje praten ;D :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2009 22:51 #4 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
zal het daar aan liggen ???

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 12:47 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Hyperpro vering op XL700
Ik weet dat er een lid is welke andere vering onder zijn 700 heeft laten plaatsen.
Of dat de hyperpro waren weet ik niet.

Verder weet ik dat deze persoon niet al te veel op het forum rond rent. Ik zal vanavond thuis even zoeken wat zijn account info is zodat je hem kunt contacten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2009 00:17 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hyperpro vering op XL700

zal het daar aan liggen ???


hallo martijn,

je moet je eerst afvragen wat er aan je huidige vering niet bevalt,

in de meeste gevallen is de voorzijde te licht afgeveerd  maar dit is eigenlijk persoonlijk

jij bent niet erg zwaar en dat heeft wel invloed op het gedrag wat je zou bereiken met andere (lees hardere veren)

de hyperpro veren set is een alternatief dat zeer goed betaalbaar is ... niet het beste
maar goed in 90% van de gevallen
wel zeer goed,
dat is een vering aangepast op jouw gewicht echter hier kunnen de kosten snel oplopen  > 1000 euro  afh van je wensen

is de vraag nu dat je eerst wilt weten hoe het bevalt.... hangt echt af van  de persoon

of zou je het gewoonweg niet eens willen proberen

durf best het vergelijk aan..

niet goed... geld terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 12:19 #7 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Hyperpro vering op XL700
Hallo, om dit draadje weer even op te pakken. Wat bealt mij niet aan de vering van xl 700. Ik vind de kleine oneffenheden op de snelweg ( aangezien die ook steeds beroerder worden rond amsterdam en almere) vrij hard doorkomen, m.a.w. worden slecht weggewrkt door de vering. Nu heb ik even zitten lezen wat de Hyperpro vering doet en als ik het goed lees is deze voor dit soort oneffenheden slapper, dus werkt beter weg, en harder wanneer dat nodig is. tevens vind ik de transalp met hogere bochten snelheden wat instabiel aanvoelen in de voorkant. ( kan ook wel aan de winterbanden liggen) gaan er vandaag weer onderuit, dus ff kijken of het nogsteeds zo is. Mijn uiteindelijke vraag is: zijn er mensen die ervaring hebben met de hyperpro ( bij voorkeur ook met de xl 700) die bovenstaande dingen herkennen en is dat met de vering aanpassen op te lossen?

gr jw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 18:14 - 26 mrt 2009 18:17 #8 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Hyperpro vering op XL700
Ik heb sinds een week een hyperpro setje onder mijn AT(helaas geen TA) , ik ben er zeer over te spreken het is een enormverschil , beter bij hard remmen (minder duiken) stuurt makkelijker de bocht in en door (wel even wennen) en neemt de hobbels en drempels beter .
Heb overigens achter de veer inclusief schokbreker.
Nette service geven ze en ik heb het zelf gemonteerd , was in twee uurtjes klaar.
Het is afgestemd op mijn gewicht + eventueel 30kg bagage.
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:55 #9 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Hyperpro vering op XL700
Mooi, bedankt voor de reactie. Ik heb ze vanmiddag ook maar gewoon besteld, beetje zitten lezen her en der en het moet gewoon een hele verbetering worden. Heb voor achter dan alleen de veer besteld en voor ook de veren. Een hele schokbreker achter vind ik nog wel wat prijzig, ik probeer het eerst maar eens zo.

Zodra het spul eronder zit, zal volgende week wel ergens zijn, mits het op oorraad is, want dat is nogal eens het probleem met accesoires van de xl 700 heb ik gemerkt, dan zal ik mijn bevindingen met jullie delen hier.

gr jw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 20:35 #10 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Hyperpro vering op XL700
Goede keuze denk ik bij mij duurde het 7 weken moesten schokbreker nog maken en de motorbeurs zat er tussen . kijk even hoeveel forkolie je nodig hebt ze stuurden mij een ltr maar dat was niet genoeg , ze hebben meteen een ltr nagestuurd maar ja moest wel 2 dagen wachten. Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 18:20 #11 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
Hoi Jan Willem,

ik hoor het wel als je het hebt hoe het bevalt. En ja je hebt gelijk het duurt soms wel heel erg lang indien er onderdelen beschikbaar zijn. Zit jij ook nog op je onderdelen te wachten ikke wel in ieder geval.

Groeten, Martijn

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 09:57 #12 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Hyperpro vering op XL700
Hoi Olaf, bedankt voor de tip, ik laat ze eronderzetten. Is niet een klus die ik zelf wil doen.
@Martijn. Pfff zit nu al vanaf eind oktober te wachten op Touratech spullen en wel net een uitlaatdemper van laser besteld met K&N filter, die komen deze week binnen.
P.s. iemand enig idee of de mapping dan nog aangepast dient te worden of regelt de lambda sonde alles weer netjes af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 22:50 #13 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
ik ga denk ik mij spullen annuleren bij Touratech. De rest heb ik geen antwoord op.
Wat voor kleur Alp heb jij eigenlijk.

groeten martijn.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2009 10:04 #14 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Hyperpro vering op XL700
@ martijn, ik heb de zwart/grijze. De hyperpro veren set was binnen dus die gaat er aankomende woensdag onder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2009 23:14 #15 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700

Hoi Olaf, bedankt voor de tip, ik laat ze eronderzetten. Is niet een klus die ik zelf wil doen.
@Martijn. Pfff zit nu al vanaf eind oktober te wachten op Touratech spullen en wel net een uitlaatdemper van laser besteld met K&N filter, die komen deze week binnen.
P.s. iemand enig idee of de mapping dan nog aangepast dient te worden of regelt de lambda sonde alles weer netjes af?

Hoi Jan Willen,

Heb vrijdag een mailtje gekregen van Touratech Nederland dat de valbeugels geannuleerd zijn, ze weten nog niet wanneer ze wel leverbaar zijn.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 17:06 #16 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Hyperpro vering op XL700
Hoi Martijn,

Bedankt voor het op de hoogte houden.

De Hyperpro vering op xl 700.

Geweldig ! Doen!, de motor stuurt veel aangenamer kan een veel hogere bochtensnelheid aanhouden, voelt iig vertrouwder, werkt oneffenheden prettiger weg etc. Dus wie er twijfel heeft en wel dusdanig motor rijd om voor optimale prestaties uit z'n brommert te halen , zou ik het gewoon doen. Rij je alleen op een mooie dag en een keer 2 a 3000 per jaar weet ik niet of je het waard vind. Tevens heb ik een K7N luchtfilter erin geplaats en een laser demper en moet zeggen dat hij net weer wat lekkerder door z'n vermogen heen gaat. Tevens klinkt het gewoon lekker en heb nu met de bovenstaande aanpassingen veel meer het idee dat mn Alp VOLWASSEN is geworden.
P.s Hypeerpro set genomen, dus voor en achter. Vooral achter merk ik goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 18:20 #17 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Hyperpro vering op XL700
Ik zei toch dat het me goed beviel!!!!. veel nieuw rijplezier. groeten Olaf ;D

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 21:59 #18 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
Hoi JW,

kom jij ook naar de Betuwerit?
Die kilometers zal geen probleem zijn afgelopen lang weekend een dikke 1000 km gereden met het buitenlandweekend.

Wat zijn de kosten voor de hyperpro's en heb je hetzelf gemonteerd?

Heb je een foto van je brommert met uitlaat

groeten,
Martijn

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 22:07 #19 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Hyperpro vering op XL700

Hoi JW,

kom jij ook naar de Betuwerit?
Die kilometers zal geen probleem zijn afgelopen lang weekend een dikke 1000 km gereden met het buitenlandweekend.

Wat zijn de kosten voor de hyperpro's en heb je hetzelf gemonteerd?

Heb je een foto van je brommert met uitlaat

groeten,
Martijn



Niet lang hellen, ad(JAQAD) bellen ;D ;D >:D.  Ga jij zaterdag naar betuwerit ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 22:11 #20 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Hyperpro vering op XL700
Ik ga hem bestellen maar kan de 25ste niet naar Ad komen zit dan in Enschede met de brommert.

Waar heb jij die spullen besteld Menno?

Paul, ja ik ga zaterdag naar de Betuwerit.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden