storing door dodemansknop uitvallen motor

23 jan 2011 22:00 #1 door Herrie
Mijn Transalp stopte er steeds mee, na bellen met Ad, dodemansknop uit elkaar gehaald. De contacten waren wel een beetje groen maar ze zouden eigenlijk genoeg contact moeten maken. De knop gebruik je eigenlijk zelden, dus slijtage was uitgesloten. Bij nader onderzoek merkte ik dat het veertje onder de koperen strip de koperen strip niet stevig (ver genoeg) naar buiten drukte. Ik heb het veertje uitgerekt en terug gezet, na weer uit elkaar halen was het veertje weer helemaal terug gebogen. Het veertje had dus last van metaalmoeheid, het is ook maar een slap veertje. Ik heb de top van een veertje van een Parker pen afgeknipt (± 3 millimeter) en dat onder de originele veer geplaatst, nu duwt de veer wel stevig het koperen plaatje tegen de contacten. Toch ga ik nog eens kijken of ik ergens een veertje net iets langer en van wat dikker materiaal kan vinden.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2011 00:28 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic storing door dodemansknop uitvallen motor
louis heeft hele leuke asorti dozen met allehande waaronder veertje zowel trek als duw

kijk maar eens op www.louis.de

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2011 19:05 #3 door ta89
Beantwoord door ta89 in topic storing door dodemansknop uitvallen motor
heb je geen kabelbreuk in de draden van de dodemans  knop ???
dat heb ik dus eens gehad, elke keer het stuur naar links en de motor viel uit.(levensgevaarlijk in bochten).
bleek er dus een flinke kabelbreuk te zijn.

peter

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2011 12:46 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic storing door dodemansknop uitvallen motor
Zelfde probleem met de dero (die van dezelfde knoppenwinkel als de Alp gebruik mag maken...). Gelukkig geen spontane uitvalverschijnselen, maar wel een totale blokkade als de dodemansknop is geactiveerd.

Door de knop vlot achter elkaar aan-uit te drukken, springt de motor normaliter wel weer aan. Maar ik zal de zaak ook eens bekijken... Uitleg van Herrie lijkt me nml erg plausibel.

Tnx!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2011 17:59 #5 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic storing door dodemansknop uitvallen motor
Natuurlijk kan er van alles mis zijn, kabelbreuk kan ook en de sleutel vergeten om te draaien en de spanningsregelaar en en en... Maar in mijn geval heb ik meerdere keren stil gestaan tot ik het veertje vervangen heb. Ik heb het veertje gemeten (en de ruimte tussen de schakelaars) met een schuifmaat zonder spanning en na onder spanning zetten nogmaals en het veert gewoon niet genoeg meer terug. Duidelijk is het veertje niet gemaakt van een kwaliteit die het 16 jaar vol houd! De reden dat ik het hier vermeld is zodat het bekend is. Als ik mijn tweede Transalp 600 koop hoort het veertje tot de top 10 die ik direct vervang. Ik heb nu dus 2 veertjes op elkaar zitten, moet nog achter een passend veertje aan, bij Louis.de (tip van Ad) of bij een metaal handel.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.284 seconden