TA 1993 vs TA 2002

24 jan 2011 21:34 #1 door SuperSeven
TA 1993 vs TA 2002 werd gestart door SuperSeven
Dag allemaal,

Momenteel rij ik rond op een Suzuki GSX750F. Ik weet het, het is niet je dat maar laten we het een jeugdzonde noemen...
Om overduidelijke redenen ben ik dan ook naarstig op zoek naar een vervanger en daar komt dan de Transalp om de hoek kijken. Eigelijk is die al een paar jaartjes om mijn hoekje aan het kijken maar nu ga ik eindelijk gehoor geven aan z'n geroep.
Nu komt mijn vraag. Ik heb er twee op het oog, namelijk:

1. bwj 1993, 35000km, batterij, ketting en achterband vorig jaar vervangen, vraagprijs: 1700€ maar nog bespreekbaar

2. bwj 2002, 27500km, op 23.000km ketting en tandwielen, luchtfilter en bougies vervangen, tevens olie ververst, op 27400km nieuwe remblokken voor en achter, hersteld maar nog zichtbare barst in de kuip, vraagprijs: 2500€ vast

Gesteld dat ik van de eerste nog een 300€ af kan doen, wat is dan volgens jullie "de beste koop", dus prijs-kwaliteit? Of hoeveel zou je voor één van de twee geven om hem "competitief" te noemen?

Greetz,

Aaron 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2011 22:09 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic TA 1993 vs TA 2002
de korte versie is dat de transalp 93  uit een goed jaar komt echter ze wordt wel 18 jaar

de 650 heeft net dat beetje extra maar verbruikt iets meer brandstof en is duurder in onderhoud doordat luchtfilter duurder is maar mede veroorzaakt door extra kuipdelen die  voor onderhoud verwijderd dienen te worden
als je zelf  het onderhoud wilt doen zou ik zondermeer de 650 kiezen
ze is immers ruim 10 jaar jonger

ga op beiden eens een rondje rijden en laat je gevoel je leiden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 16:52 #3 door SuperSeven
Beantwoord door SuperSeven in topic TA 1993 vs TA 2002
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Er staan twee testritjes gepland voor zondag :)
Het onderhoud doe ik zelf, behalve de kleppen en carbs. Een leuk alternatief voor de luchtfilter is een exemplaar van K&N, kost een 15€ meer maar is herbruikbaar. Wat het verbruik betreft, daar maak ik me niet al te veel zorgen om, mijn suzuki verbruikt momenteel 1 op 12 en eens goed doorgassen kost me een klein fortuintje...
Ik denk dat ik wel voor de 650 zal gaan...

Bedankt,

Aaron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 18:34 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic TA 1993 vs TA 2002
dat denk ik zelf ook.

de 650 is zondermeer een zeer betrouwbare motorfiets
zie recent  een art in de moto 73 alszijnde de marathon motorfiets van W Janssen met plus 130.000 km en still going strong

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:30 #5 door chaos
Beantwoord door chaos in topic TA 1993 vs TA 2002
de 650 heeft een dubbele schijf voor. is een pluspunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 23:08 #6 door Neet
Beantwoord door Neet in topic TA 1993 vs TA 2002
Mijn vrouw zat op de 600 uit 98 en heeft nu de 650 uit 2007.
Ze heeft er totaal geen spijt van en vind hem heerlijk rijden.
Zit ook nog is een stuk comfortabeler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 14:04 #7 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic TA 1993 vs TA 2002
Hoi, Ad,

zie net dat je de duizend berichten gepasserd bent, gefeliciteerd.
Ga zo door met je indrukwekkende ad(viezen)!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 21:02 #8 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic TA 1993 vs TA 2002
Het kan zijn als je wat langer bent beter op de 600 zit dan op de 650.
Omdat de 650 wat gevormde kuipdelen heeft zodat de knie tegen een rand aan zit.
Dat was mijn ervaring, ik ben 1,98m.


Mvg,
Maurits

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2011 22:45 #9 door SuperSeven
Beantwoord door SuperSeven in topic TA 1993 vs TA 2002
Bedankt alvast voor de mooie reacties :)
Ik ben niet van de langste en ik heb al eens op een 650 gezeten en dat beviel me wel. Het testritje op de 600 zal meer iets voor de fun zijn want ik mijn goesting nijgt nu toch al sterk naar de 650, zeker na deze argumenten gelezen te hebben. Ik wil er ook mee reizen dus een dubbele remschijf op een volgepakte motor zal geen overbodige luxe zijn.
Zondag zal ik wel eens laten weten of je me hier in de toekomst nog meer gaat zien of niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2011 09:38 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TA 1993 vs TA 2002
Persoonlijk zou ik toch meer naar de 600 kijken, zéker als je zelf je onderhoud wilt doen.
Technisch maakt het allemaal niks uit natuurlijk, maar het is wat Ad al meldde: de kuipdelen verwijderen bij een 650 is echt een crime  :(  Vergeleken met een 600 dan he  :)  Wat een idiote constructie zeg  >:( 

Jouw argument voor de dubbele remschijf is er wel 1 natuurlijk, maar je zou ook nog ietsje verder kunnen kijken naar een later bj 600, die hebben wél dubbele remschijven.

Rationeel bekeken is de meerprijs voor de veel jongere 650 natuurlijk zo gering dat ik je keuze wel begrijp.

Succes gewenst  :D  We horen graag wat het geworden is,

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2011 19:49 #11 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic TA 1993 vs TA 2002
Als ik het zo bekijk de prijs van ze alle twee km stand en dan ook nog wat er vernieuwd is, dan ik vraag mij af of er alleen maar een zichtbare barst zit in de kuip.
Ik bedoel maar km stand ok is te verwaarlozen maar de leeftijd, er is toch 9 jaren verschil waarom is die 650 dan zo goedkoop? vergeleken met de 600.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2011 00:09 #12 door SuperSeven
Beantwoord door SuperSeven in topic TA 1993 vs TA 2002
Ik ben deze middag de twee motoren gaan bekijken. De eerste was de 600, deze had een groot deel van zijn leven gesleten met twee personen er op en volle belading. Hij wou ook niet veel meer van de prijs af doen. Dan maar naar de 650 gaan kijken, deze zag er netjes uit reed ook voortreffelijk. Wikken en wegen en dan toch maar de deal gesloten.  ;D Dus vanaf heden zal je me kunnen zien rondtuffen op de Belgische wegen en bij uitbreiding op de Europese wegen en dit forum natuurlijk  8)
Hopelijk is het gelukt met de link naar de foto:

picasaweb.google.com/lh/photo/XnIo8ziYmY...eO4Q?feat=directlink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2011 21:30 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TA 1993 vs TA 2002
Ziet er goed uit  :D  Mooie kleur dat blauw  8)
Gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige kms. gewenst !

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden