waar " goed" te doen, tuning xlv 700?

05 feb 2011 23:05 #1 door Jan-Willem
waar " goed" te doen, tuning xlv 700? werd gestart door Jan-Willem
Hello,
Ben m'n alp maar even met goede goodies aan het up-graden, aangezien je toch een vracht afschrijft in motorland, maar besloten om de alp nog een paar jaar door te rijden. Heb al een afspraak staan bij HK voor een mooie veer up-grade, ( ohlins ;D ) maar wil eigenlijk ook het motormangement wel aan laten passen voor wat meer Pk's. Gezien het 700 blok lijkt mij rond de 75 pk wel een realistische mogelijkheid. Iemand een goed adres van iemand die ook weet wat die doet, heb geen zin in iemand die een power commander heeft o.id. en in z'n achter tuin maar wat staat te klooien. iemand ergens goede ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 00:26 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
supermoto-umbauten.de/

het moto is hier.. hoever wil jij als klant gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 10:19 #3 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
zover om de koppen te bewerken en andere zuigers etc nog niet, of het moet goed gebeuren voor  500 euro. In eerste instantie optimaliseren van de mapping, heb al een andere pijp en k&N filter, dus electronisch kan er ook wel wat winst te behalen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 12:09 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
Heb kortgeleden mijn Varadero laten tunen in Veendam bij Mulder.
Prima vakmensen en gewoon goed resultaat. Over het gehele gebied behoorlijk wat winst behaald.

Ik had zelf de commander gekocht via internet en de kosten van tunen zijn voor TCN leden 160 euro.
Geen achtertuin klojo dus maar een echte vakman, die je ook nog verteld wat hij aan het doen is.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 12:11 - 06 feb 2011 12:22 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
Ik denk dat je wat te hoog grijpt met 75pk (ahw) met de aanpassingen die je in gedachten hebt..

Vergeet niet dat de top Hawk racers (blok is vergelijkbaar met de AT) rond de 85 tot 90pk ahw hebben. Maar dat zijn dus raceblokjes.


Tuning is duur, zeker als je het meeste werk uit gaat besteden.Reden is dat het gewoon erg veel werk is.
Goedkoopste is te beginnen met hogere compressie , nokkenassen uitklokken, in- en uitlaatkanalen netjes maken (= geen flowen), een goed uitlaatsysteem en dan mbv een Powercommander oid goed af (laten) stellen.

Nadeel is ook dat er voor de clubmotoren weinig te koop is, je zal dus creatief moeten zijn.

Hier is wel wat info te vinden www.hawkgtforum.com/forum/ en verder VEEL lezen en luisteren naar mensen die ervaring hiermee hebben (en zin hebben er de tijd voor te nemen..)




Edit: maar ik heb de indruk dat hier met "tuning" goed afstellen bedoeld wordt  :-X  in dat geval ga ik iets over de top met m'n verhaaltje  :angel: maar ga er vanuit dat het geld gaat kosten, goedkope tuning bestaat helaas niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 12:16 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?

In eerste instantie optimaliseren van de mapping


Dit schrijft JW, vandaar de reactie  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 13:39 #7 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
thx, voor de reacties, dus met de aanpassingen die ik al heb ( k&n filter en sportdemper van sebring) aanschaf van een powercommander ( of tuneboy beter?) en een bezoekje aan zaandam, moet ik dus een mooie winst kunnen behalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 13:40 #8 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
veendam bedoel ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 13:48 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
Klopt helemaal. Is wel een flinke rit vanaf A'dam maar dan heb je ook wat.

of tuneboy beter?)

  Zou je even moeten navragen bij Mulder

De aanpassingen die je al hebt ( uitlaat/filter) worden meteen optimaal meegenomen in de tuning.
Je krijgt een uitdraai mee van toerental/vermogen e.d. en als je de originele mapping bewaard ( is gewoon een klein bestandje) kun je altijd terug naar de standaard. Ook kun je uitwisselen met andere gebruikers van de PC. Let wel op welk type je gebruikt/aanschaft. De software wijkt namelijk af per type.

Wel ff afspraakje maken in Veendam ;).

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 14:01 #10 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
scheelde het veel in prijd dan de commander via internet ipv gelijk bij mulder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 14:11 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
Ik heb 320 euro betaald voor het nieuwste type commander. (PC V )
Je zou zelf eens kunnen kijken op internet wat het kost voor een 700. Prijzen verschillen per type motor ook. Verder kun je natuurlijk altijd navragen bij Mulder.

Ze doen in elk geval niet moeilijk wanneer je de PC elders hebt gekocht.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 19:26 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?

Ik heb 320 euro betaald voor het nieuwste type commander. (PC V )
Je zou zelf eens kunnen kijken op internet wat het kost voor een 700. Prijzen verschillen per type motor ook. Verder kun je natuurlijk altijd navragen bij Mulder.

Ze doen in elk geval niet moeilijk wanneer je de PC elders hebt gekocht.


Copy alle positieve feedback over Mulders. Ze zijn van huis-uit Cross-dealer met daarnaast een warme voorliefde voor alles wat met Allroad te maken heeft. Mijn 2e Alp hebben ze in '94 onder handen gehad, mijn 3e Alp (nieuw gekocht in '97) ook, evenals mijn laatste 3 Dero's. En samen met Arjan Brouwer in Putten ook nog eens een clubdealer van het eerste uur die onze TCN een warm hard toedraagt!

Gewoon een erg prettige tuner, gewoon idd ff bellen met mulders (zijn op maandag overigens gesloten) via www.muldersmotoren.nl en vragen naar Dion. Hij is de dynojet-techneut.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 21:02 #13 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
Mooi om te horen! rij liever wat langer en dat ik met een gerust hart weet dat het goed gebeurt. Is toch lekker als andere goede ervaringen hebben. Prijs is denk ik wel een beetje standaard voor de commander, voor de alp is er geloof ik alleen nog maar de III, de V word langzaam aan geleverd als de III op is ofzoietd dergelijks maak ik uit de verhalen op. Eerst maar eens even op vakantie volgende week, bij terug komst eerst vering  ;D, en daarna maar eens een afspraak maken bij mulder. de tweede 50.000 km maar eens met een goeie upgrade volbrengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden