Richtingaanwijzer werkt niet/slecht in bij lage temperaturen

10 feb 2011 23:21 #1 door Bas van Oort
De linker richtingaanwijzer van mijn TA doet het niet tot slecht bij lage temperaturen.
Als het een paar graden boven nul is en ik zet em aan naar links, dan gaat hij pas werken als ik een kilometer of 20 gereden heb. Als ik em dan weer niet gebruik zit er een lange vertraging (ongeveer een seconde of 15) tussen aanzetten en werken.
Als het onder nul is is het nog erger. Dan duurt het echt heel lang voordat hij werkt.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
De rechter richtingaanwijzer doet het prima. Het ligt ook niet aan het armatuur. Als ik links en rechts wissel blijft het probleem zich voordoen met links.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2011 23:37 #2 door kees
Het vet op de contacten in de stuurcombi verhard/wordt stroperig. Geeft een 'vertraagd' contact. Zomers heb je er eigenlijk nooit last van.

Open- en schoonmaken en opnieuw vetten werkt langdurig. Anderen die niet van frubbelen houden, spuiten er WD40 in of zo. Maar dat helpt niet lang.

Mooi zondagmiddagklusje dus.. :D

(of gewoon niet in de winter rijden.. :D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2011 21:23 #3 door Erzberg
Kijk eens hier --> http://www.andreeweb.de/Motorrader/Africa_Twin_Kombischalter_link/africa_twin_kombischalter_link.html

Staat alles goed en duidelijk verklaard, met foto's.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2011 22:05 #4 door Bono
Natuurlijk. Ik ga helemaal mee met Brombeer. Maar al die jááááááren doet bij mij die WD40 het prima. Bij mijn twin trouwens ook  :-X . Tja... en uiteindelijk zal het er dan toch van moeten komen... het freubelen... Er zal een moment komen dat die troep er inderdaad toch gewoon uit moet.

En dan komt Erzberg om de bocht geknipperd met een helder verhaal; precies mooi voor een freubelaar zoals ik  :)) . Een mooie Duitse How-to. (Of is het een "Wie zu machen"  ???  ;D ). Whatever: Thanxx.

8)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2011 22:38 #5 door kees

http://www.andreeweb.de/Motorrader/Africa_Twin_Kombischalter_link/africa_twin_kombischalter_link.html


Hele mooie How-To! Moet je wel een beetje Duits voor verstehen natuurlijk. In eerste instantie doet hij er een beetje hocus-pocus moeilijk over maar dat is bull. Je kunt de boel zo openschroeven. Springt je niks om de oren, hoor. Volgorde onthouden, meer niet.

'Door menschenhanden ineengezet. Dus de mijne kunnen dat ook', denk ik altijd maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2011 10:25 #6 door Bas van Oort
Beantwoord door Bas van Oort in topic Richtingaanwijzer werkt niet/slecht in bij lage temperaturen
Mijn Duits in niet heel goed, aber goed genoeg. Dank voor de tips.
Nog een vraagje dan: wat voor VET kan ik het beste gebruiken/kopen hiervoor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2011 12:28 #7 door guman007
Ik had eind december hetzelfde probleem. Opengemaakt en ingespoten met contactspray en alles gaat weer prima. Ik had ook het relais vervangen maar dat bleek eigenlijk niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2011 17:12 #8 door Rubber eendje
Beantwoord door Rubber eendje in topic Richtingaanwijzer werkt niet/slecht in bij lage temperaturen
Hallo,

Bij mij had ik dat probleem ook alleen niet bij een bepaald weer type, maar meer van
dan weer wel en dan weer eens niet!
Ik heb tot twee maal de boel schoon gemaakt en op nieuw gevet met speciaal daarvoor bedoeld vet.
Nog geen resultaat, toen ben ik de lampen gaan inspecteren, en ja hoor de twee voor knippers helemaal nat en geroest!
Droog gemaakt en ontroest en beschermd. OPGELOST!!!!.........nou..... dus niet.
Weer de schakelaar open gemaakt en geconstateerd dat de (schone) contacten elkaar nauwelijks raakte.
Ik heb toen de drie contacten in de schakelaar van een vers laagje soldeer voorzien.
Sindsdien heb ik geen problemen meer met de knipperlichtschakelaar.

Beter enkel gestikt dan dubbel genaaid.....of uhh, wassie nou anders om??
Zeer wel vriendelijke groet,
Erik ten Thije

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2011 16:33 #9 door 4Plugs
Punt blijft dat de schakelaar een zwak punt is bij de alp/twin. Ik heb er ook last van gehad.

Daarom ben ik bezig een schakelingetje te maken die de schakelaar vervangt door tiptoetsen en gelijk een alarmlichtschakeling heeft met 2 standen; normaal en stroboscopisch :) electronica is mn hobby dus waarom niet  ;D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2011 12:05 #10 door Edxrv
OPen maken en gewoon kruipolie er in werkt perfect. (Varadero).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden