advies gevraagd

16 feb 2011 22:18 #1 door starter
advies gevraagd werd gestart door starter
ik heb net mijn rijbewijs en wil graag een transalp aanschaffen
nu heb ik er een op het oog die al 80000 gelopen heeft.
was is ongeveer de levens cyclus van motorblok ?  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 00:34 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic advies gevraagd
Er zijn mensen hier op het forum die zullen beweren da deze motor 'net ingelopen' is.
Het zou mij teveel km zijn, als je wat kritisch rondkijkt vind je best iets met minder km, maar dat is mijn mening.
Zelf heb ik nog nooit een motor gekocht die meer dan 15.000km heeft gelopen bij aanschaf, maarja..ook nooit ''pech'' gehad door onverwachtte verassingen!
Succes bj het zoeken!
Gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 00:56 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic advies gevraagd
Die is net ingelopen!  ;)

Laat ik het zo zeggen, het hoeft geen enkel probleem te zijn.
Mijn eerste Alp 600 heb ik over de 100k km gereden, daarna een alp 650 tot 97k km en momenteel bezit ik (samen met mijn vrouw) 3 Africa Twins met 110k en 2x 130k op de teller. Ik ben dus echt niet bang voor hoge kmstanden! Ik heb nog nooit echt schokkende problemen gehad behalve de reguliere onderhoudsperikelen en de bekende euveltjes.

Vaak zijn de motoren met hoge kmstanden van mensen geweest die er dus ook echt veel mee reden. Voordeel daarvan is dat deze mensen op de motor moeten bouwen en dus het onderhoud vaak goed is geweest. De mooi-weer-fietsen daarintegen zijn soms bedroevend van staat doordat er maar 3000km per jaar gereden wordt en dus eigenlijk jaren geen onderhoud wordt gepleegd.

Je moet natuurlijk altijd kritisch kijken want alles is afhankelijk van onderhoud.


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 06:50 #4 door chaos
Beantwoord door chaos in topic advies gevraagd
er zullen mensen het niet mee eens zijn van wat ik nu zeg maar ik ga er van uit dat de alpen met een zwart blok olie gaan verbruiken bij ongeveer 65.000km, dit oplossen is niets anders dan andere zuigerveertjes en klepseals. de grijse blokken hebben deze ervaring ook maar dan treed het op bij ongeveer 140.000km. ik praat hier over de 600 types. de nieuwere types weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 07:47 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic advies gevraagd
Belangrijker in mijn ogen: wat moet die alp kosten? Voor € 500,- gelijk doen, voor €5.000,- lekker laten staan.... Just my 2 cents

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 08:19 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic advies gevraagd
Zie de reactie van Jeroen, idd, ligt aan de vraagprijs. En aan het model, Chaos heeft een punt. De modellen van voor 1991 (zwart motorblok) kunnen problemen hebben met de zuigerveren en op hogere leeftijd (veel) olie verbruiken. Latere modellen hebben hier geen last van. Is een officiële Honda modificatie voor geweest, maar da's ook al weer 20 jaar geleden...

Let bij modellen van vóór 1994 ff op de ophanging van de CDI units onder het zadel. Die moeten nml liggen ipv staan. Anders ff de ophangrubbers vervangen voor die van een model van na 1994.

En ja, met 80.000 is 'ie net ingelopen. Geld ook voor de Africa Twin en de Varadero (hier in de schuur twee dero's met resp 80.000 en 150.000 op de klok en die lopen als nieuw!)

PS: heb mijn Alpjes altijd ingeruild met relatief hoge KM standen, dit was nooit een probleem.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 13:54 #7 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic advies gevraagd
Hoi,

Ik heb anderhalf jaar geleden een Alp uit 1987 (64000km) gekocht. Na een filnke onderhoudsbeurt ben ik er in het voorjaar van 2010 mee door Zwitserland getourd (2500km). Geen probleem hoor. Wel wat olieverbruik. De teller staat nu inmiddels op 72000 en ik heb het plan om in 2012 weer een gelijksoortig ritje te maken met dezelfde motor.
Verder wordt de motor ingezet voor woon-werkverkeer (moet wel betrouwbaar zijn dus) en voor weekendjes weg enz.
Ik had mijn motor gekocht voor 950 euro. Probeer een goede uit te zoeken en je hebt nog lang plezier er mee.
Is overigens wel makkelijk als je een beetje handig bent. Daarvoor kun je natuurlijk een sleuteldag volgen via de transalpclub. Dit helpt je behoorlijk op weg.

Succes met zoeken en laat maar horen wat het worden gaat.

Gr Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 18:51 #8 door valmaarnero
Beantwoord door valmaarnero in topic advies gevraagd
Hoi Starter deze kilometer stand zegt niets wel de prijs en hoe hij er bij staat
zelf heb ik nog 7 stuks ( trans alpen ) staan kom eens langs
misschien zit er wat voor je bij mvg Willem.

transalp  87 2 x / 88  2 x / 89  2 x  / 90  2 x / 92  3 x  / 94 / 97 (13 x honda transalp), africa twin 91 RD 04 / 93 RD 07  2 x  / 89 RD 03 / 92 RD 04 (5 x africa twin), varadero 99 SD 01 (2 x varadero)
honda XR  600 89 PE 04 /  90  PE...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2011 09:57 #9 door starter
Beantwoord door starter in topic advies gevraagd
oke bedankt alllen voor jullie reacties
ik weet nu dat de km stand eigenlijk niets uitmaakt ,mits hij normaal onderhoud gekregen heeft
ga nu zoeken naar een alp liefts vanaf bj 1998 met dubbele schijfrem
nog mooier vind ik er een vanaf bj 2000 dacht ik, deze heeft de bredere cockpit

bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2011 16:44 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic advies gevraagd
link www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5872.0

Misschien is die iets voor je?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 08:31 #11 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic advies gevraagd
Hoi Starter,

Ach, die dubbele schijfrem. Ik heb 'em niet en mis het ook niet. Met volle bepakking door de bergen ging dan ook prima hoor. Als je een mooie alp ziet met 1 remschijf en de prijs staat je aan zou ik zeker gaan kijken. Tenzij je plannen hebt om te gaan jagen over dijken en snelwegen dan is een 2e schijf wellicht handig. Handiger is dan een CBR oid.
Van de 600 uitvoering zijn veel heel 2e handsonderdelen verkrijgbaar. Ook altijd handig!
Gr Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 13:35 #12 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic advies gevraagd
Hallo,

Ik ben destijds bewust voor het model met 2 schijven gegaan, als je nog nooit (of zelden) op die versie hebt gereden, kan je mening niet echt gegrond zijn, sorry...

Groeten,

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 14:59 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic advies gevraagd
de modellen met dubbele schjfrem en trommel achter remmen het allerbeste :))

deze limited editie  zie je niet zo veel meer,

maar on topic

ik heb nooit het gevoel gehad dat de modellen met enkele remschijf niet voldeden
dus dat feit alleen vond ik onvoldoende om over te stappen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 15:47 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic advies gevraagd
Het is wel degelijk een verschil. En net als Thomas schrijft: als je er nog nooit op gereden hebt...

Tot 1994 was ik ook super tevreden met mijn alpje van 1988 met een trommelrem achter...  ;D

Tot 1997 was ik ook super tevreden met mijn twee vorige Alpen van '88 en '91 met enkel schijfje vóór...  ;D ;)

Tot 2000 was ik ook super tevreden met mijn alpje van '97 zonder 'combined brakes'...  ;D :D ;)

En tot 2004 kon ik het ook prima vinden op een Varadero zonder ABS...  ;D ;D :D ;)

Nu ben ik blij dat ik het toch maar mooi allemaal tot mijn beschikking heb (en schrik toch telkens weer van die lange remweg van mijn XLV'tje en onze '94 Alp die het allemaal zonder moeten doen...)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden