XL700V/VA stationair bij warme motor

17 feb 2011 17:58 #1 door LosPoppelos
XL700V/VA stationair bij warme motor werd gestart door LosPoppelos
Hallo iedereen,

vandaag kwam tot de vervelende ontdekking dat bij mijn XL700V uit 2008 de toeren wegvallen bij een stationaire warme motor. (Alleen bij warme motor, koud draait die perfect)
- Als ik de koppeling gebruik zakt mijn toerental tot onder de duizend en valt de motor uit als niet gas bij geef
- Neutraal hetzelfde verhaal

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit zelf kan verhelpen. Een of ander schroefje ofzo.

Alles tips zijn welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 19:30 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
Phoeh...., ik heb het (gelukkig) nog niet aan de hand gehad, maar ik denk dat er ergens een sensor of regelaartje stuk is.
Stationair toerental wordt op de 700 automatisch geregeld.

Denk dat hier alleen een dealer iets aan kan doen (meten om te zien welk onderdeel daadwerkelijk stuk is).

Dat is dus een van de nadelen van al die electronisa  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 08:22 #3 door LosPoppelos
Beantwoord door LosPoppelos in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
Ja ik heb ook al een somber vermoeden dat het een af andere achterlijke dure sensor zal zijn die de winter niet heeft overleefd.
Ik ben toch meer een carb man, daar kan je tenminste dit soort dingen nog lekker aan afstellen zonder gedoe :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 15:22 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
Hetzelfde euvel ook gehad, maar toen bleek dat ik vergeten was de choke terug te zetten. ( ja, die zit er ook op ) Dit speelde uiteraard op een Varadero met injectie.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 16:38 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
Die zit dus niet meer op een alp.... (allemaal "automagisch")

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 17:14 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic XL700V/VA stationair bij warme motor

allemaal "automagisch


Ondanks de magie zou dat toch het euvel kunnen zijn ?
Teveel brandstof/te weinig lucht ?

Ik roep onnozel maar wat.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 17:26 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
tuurlijk, maar dan blijft het een sensor of ander elctronisch onderdeeltje welke niet goed functioneerd....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 07:58 #8 door LosPoppelos
Beantwoord door LosPoppelos in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
Ik heb zaterdag een afspraak bij de dealer, zij mogen het gaan uitzoeken en oplossen. laat hem ff breed hangen, gooi er ook gelijk een beurtje tegen aan. Kunnen we zonder zorgen de zomer in. Ik laat wel weten wat het probleem is, maar zoals de meesten hier denken, het zal wel de electronica zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2011 09:06 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic XL700V/VA stationair bij warme motor
lambda sonde?

luchtmassa sensor :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden