Hoi Karin,
- allereerst: kleppen stellen (bij koude motor uiteraard) => de klepspeling moet goed zijn om goed synchroon te stellen.
- dan heb nodig een setje vacuummeters, kwikkolom of een Twinmax (elektronische vacuummeter)
- zorg dat de motor op bedrijfstemperatuur is.
Verwijder de zijkappen, zadel en tank
Zorg dat je brandstof kunt toevoeren, de motor moet nl. draaien om synchroon te kunnen stellen. Dit kun je bijv. doen mbv een klein tankje, maar met een trechtertje in de brandstofleiding lukt het ook
Sluit je vacuummeters aan op de inlaatkanalen. Bij de achterste cilinder zit al een aansluiting aan de linkerkant, dat nippeltje waar je vacuumslang voor de benzinekraan op zit. Op de voorste cilinder zit die aansluiting niet, daarvoor moet je een boutje uitdraaien en zo'n zelfde nippeltje er in draaien.
Start de motor en laat stationair draaien. Indien niet synchroon kun je bijstellen door een lange kruiskopschroevendraaier door het gat in de luchtslurf te steken en te verdraaien.
Daarna evt. het stationair toerental weer bijregelen.
Dan nog eens synchroon stellen bij een toerental van ong. 2.500-3.000tpm.
En klaar is Karin
Succes gewenst,
Grtz,
René