sleutelblunders sleuteltips

07 mrt 2011 22:23 #1 door losbol
sleutelblunders sleuteltips werd gestart door losbol
Lekker begonnen met sleutelen aan mn Alpje.
Kleppen stellen, wat een ontzettend rotwerk om er bij te komen, wat een gepiel.
Chokekabels en plunjers gecleand, ook al zon priegelklus, mn handen zijn vast te groot om dat plastic friemelmoertje los te draaien, laat staan recht er weer op vast te krijgen.
Maar enfin alles weer in elkaar gezet na ook verse olie en filter gemonteerd te hebben kon de zaak proefdraaien, en ja hoor

effe twee daarna 1 cilinder, kraan open en toch op 1 pit draaien. leek wel brandstof probleem. Slang ergens klem??
Tank maar weer ff los en kijken wat er klem liep.

Och shit de vacuumslang op het verkeerde piegeltje gedrukt, stom he???
Daarna oh shit rolt de tank van de motor en boem zomaar een deukje.
Toch volgende keer maar naar een sleuteldag dan gebeurt dat stoms vast niet meer...
Toch ???? :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2011 23:50 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic sleutelblunders sleuteltips
Vorig jaar een weekend. Het weekend ervoor wezen offroaden bij mooi weer. Dus alles onder het stof.

Ik besluit om het geheel eens mooi schoon te spuiten met de hogedrukreiniger. Zijkappen los zodat ik daar ook makkelijk bij kon. Luchtinlaat afgetapet zodat daar mooi geen water in kon komen. Ik lekker bezig, en na 5 minuten blonk mijn machientje weer.

En toen dacht, laten we eens kijken of hij nog wil starten, om te kijken of er niet ergens water ingekomen was waar het niet mocht.

Ik starten....starten...nog eens starten, maar geen kik. Ik dacht shit, toch ergens water in? O nee...benzinekraan stond nog dicht. Even opengedraaid, starten starten starten maar helaas nog niks. Toen begon ik lichtelijk te zweten. Zoeken zoeken zoeken waar kon er nou water ingelopen zijn? 10 minuten aan het zoeken en kijken geweest, en toen vond ik het:  Zonder lucht draait een motor natuurlijk niet! DUCTTAPE van de inlaat afgehaald, en vroemmmmmmmmmmmmmmmm

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2011 00:00 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic sleutelblunders sleuteltips

..Daarna oh shit rolt de tank van de motor en boem zomaar een deukje.
Toch volgende keer maar naar een sleuteldag dan gebeurt dat stoms vast niet meer...


Losbol, nu heb je vast wel geleerd dat je NIKS van onderdelen of gereedschap op je motor neer moet leggen. Want het flikkert er altijd vanaf! Dat er 'n dopsleuteltje vanaf gaat, á-la. Maar een carburateur, cdi of, wat dat aan gaat, je tank, is zinsloos geweld en onvergeeflijk..

Als je toch gemakzuchtig wil zijn, zet dan een tafeltje ernaast.. ;)

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2011 08:29 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic sleutelblunders sleuteltips
Ik was gister ook kleppen wezen stellen bij m'n twin. inderdaad die voorste cilinder is een gepiel!
Alles goed en weer in elkaar, en bij het proefdraaien slecht lopen man! Totaal geen power en klonk ook heel anders.

Ik ben een kwartier bezig geweest om de voorste bobine weer eventjes aan te sluiten tussen de tank en radiator  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2011 15:10 #5 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic sleutelblunders sleuteltips
Ik heb er ook 1...

Half jaartje geleden ook de tank gedemonteerd, en vervolgens de brandstofslang op het verkeerde pieletje op de benzinekraan gezet. Ik merkte er eerst niets van. Echter na ongeveer 5 km (ik woon vlak bij de snelweg en zat er inmiddels op) stopte de motor. Samen met de ANWB net zolang geocht tot we ontdekte dat se benzineslang op de ontluchting van de tank was gemonteerd (zit ook op het benzinekraantje).

De ANWB man vond het wel vreemd dat ik zo ver van huis was gekomen. Lekker onnozel gevoel, maar gelukkig niets stuk  ;).

Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2011 22:49 #6 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic sleutelblunders sleuteltips
Wat denk je hier van?
Luchtfilter vervangen: zadel er af, tank los, benz kranen dicht, slangen los, tank er af .... en met dat ding in je handen gutst de benzine er uit! Die kranen lopen heel soepel. En als je dan tegen de valbeugel stoot....
Dus nu zet ik eerst stukjes slang er op met daarin een M8 boutje die weer met ty-raps zijn vastgesnoerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2011 23:29 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic sleutelblunders sleuteltips
Beetje erg letterlijk (want jullie willen lezen over sleutelblunders), maar:

De contactsleutel in de carterbeschermer laten vallen! Of, niet zo lang gelee, schiet me de sleutel uit de handschoen zo de kuip in. 's-Avonds, donker. Zoeken-zoeken met het schijnsel uit mn mobieltje. Lag tussen radiateur en -beschermer.. :D

Geflipt hoor, sta je daar! :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2011 20:46 #8 door eggie
Beantwoord door eggie in topic sleutelblunders sleuteltips
hierbij nog een Blunder met een hoofdletter:olie peilstok eruit halen,vervolgens gaat mijn mobieltje toch maar even snel starten en er bij weg lopen om verstaanbaar te blijven. 1 minuutje later terug komen en dan konstateren dat je houten schot van je hokje volledig geimpregneerd met motorolie...gebeurd mij 1 x en niet weer... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2011 22:22 #9 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic sleutelblunders sleuteltips
Afgelopen weekend olie verversen, ik draai de bout uit blok en ik wil weg lopen en schop de opvang bak weg. Heel de vloer onder de olie >:(

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2011 22:50 #10 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic sleutelblunders sleuteltips

Afgelopen weekend olie verversen, ik draai de bout uit blok en ik wil weg lopen en schop de opvang bak weg. Heel de vloer onder de olie >:(

Die vloer roest nooit meer  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2011 16:37 #11 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic sleutelblunders sleuteltips
Hitteschildjes van mijn TA afgehaald, kleur mat zwart moet wijken voor fris aluminium gespoten, vanmiddag lekker bezig geweest alles terug te plaatsen, met het indraaien van de onderste schild knapt mij de bout af, naar de praxis boortje halen, proberen uit te boren, knapt boortje af, terug naar de stad, eerst maar eff een wietje gehaald en terug maar eff gaan zitten en ontspannen.....ondertussen is het gat veranderd van M zoveel tot M zoveel overmaat, maar de klus is geklaard, wat ik nu wel heb geleerd, hitteschildjes, kleine frutsels aan de motor die je van kleur wil veranderen mooi laten zitten.
Het geeft geen enkele toegevoegde waarde en je bent er een hoop tijd mee kwijt.
En ik wou dat kreng vanmiddag uit de schuur hebben om de eerste km's er weer mee te rijden, maar ondertussen gaat de zon onder en moet wachten op de volgende dagen.......
Maar het is en blijft een TA, hoe je het ook doet, starten en lopen met die brachelbak, i love it....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2011 18:53 #12 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic sleutelblunders sleuteltips
Ik wilde onlangs een kleinigheid solderen.

Maar potverdorie, die soldeerdraad wou maar niet smelten  ???
En toch was mijn soldeerbout warm....

En toen .... zag ik dat ik inox draad beet had....

Duurde toch wel even voor ik het doorhad  ::)

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2011 22:34 #13 door kees
Beantwoord door kees in topic sleutelblunders sleuteltips

..Maar potverdorie, die soldeerdraad wou maar niet smelten  ???

En toen .... zag ik dat ik inox draad beet had....


Ik moest lachen! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2011 13:40 #14 door Transit
Beantwoord door Transit in topic sleutelblunders sleuteltips
Bij het sleutelen aan de Alp een moertje van de bobine in de inlaatpoort laten vallen, bleef net naast de klep hangen.
Laatst kwam ik bij de Twin onder het balhoofd nog een inbussleutel tegen. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2011 18:27 #15 door Neet
Beantwoord door Neet in topic sleutelblunders sleuteltips
Kan je nagaan als je een boutje van de nokkenaslager (dacht ik) langs je nokkenasketting naar beneden hoort tingelingen terwijl het blok nog in het frame zit. Gelukkig was dat bij een XT-500 maar wat een gekloot zeg.....
Blok er af, op z'n kop, schudden enzo. Tennisarm, olievlekken enz.
Wel gelukt om het eruit te krijgen zonder te splijten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2011 18:34 #16 door Bono
Beantwoord door Bono in topic sleutelblunders sleuteltips
ff snel wat draadjes doorknippen van de handvatverwarming. Zit met mijn hoofd in de wolken (of iets wat op lentekolder lijkt of zo  ::) ). Knipperdeknip. Gatver^#%*#. Superprutser! Hoe onnozel kun je zijn  >:( . Zit ik sodeju de draadjes van mijn remlicht door te knippen  :-[  :'( .

Maar ja, weer allemaal netjes gefixt  :)) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2011 15:04 #17 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic sleutelblunders sleuteltips
He, Bono,

Met stekkertjes of netjes gesoldeerd met krimpkous ?
Maar het doet het weer ?
Mochten er mensen zijn die nog stekkertjes zoeken voor verbinding, heb er hier nog een paar duizend liggen in allerlei maten, dus sleutelblunders, bij deze.
Ben er nog niet aan toe gekomen om de TA weer uit de hoek te pakken, ben al gewend aan mijn tomosje voor zeer kleine en korte boodschapritjes, ofschoon deze na de pekelwinter zijn aandacht moet hebben.
Sleutelblunder Tomos: Spanningsregelaar begaf het, in het donker nog een nieuwe gehaald bij de brommerboer, had nog weinig tijd over om naar mijn werk te gaan,
geplaatst starten en wegwezen, vlak voor mijn werk ping licht begint feller te branden en toen was het uit.
OP mijn werk in de pauze eff goed kijken, bleek een plusdraad door het stuur te draaien mijn mijn balhoofd langs te komen, en maakte zo nu en dan contact......
Sleutelblunders.........heb er nog genoeg maar ben wel benieuwd naar de rest van de leden.


Grt

Chappie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2011 17:54 #18 door PimW
Beantwoord door PimW in topic sleutelblunders sleuteltips
Eh,

ik heb wel eens een Tomos krukas verkeerd om terug in het carter gebouwd. Was er niet helemaal bij want daarna brak ik een stuk uit het carterdeksel.

Even een kop koffie gepakt, ogen uitgewreven en diep gezucht. Alles weer in orde gemaakt en record snelheden behaald met dat blok ;D

Ben onderweg wel onderdelen kwijt geraakt maar daar is op een Tomos weinig aan te doen. Die trillen nu eenmaal (leuk voor de meisjes)  :-X

Met deze motor kan ik me weinig stoms herinneren. Alleen een keertje dat vaccuum slangetje op een loos tuutje op de benzine kraan gedrukt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2011 21:13 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic sleutelblunders sleuteltips
Mijn laatste blunder is al van een 2j terug én al eens geplaatst hier.

Had een lekke voorvorkkering aan de Alp, dus de boel gedemonteerd, vorkpoot in de bankschroef gezet en dan moet je de binnenpoot met een flinke ruk uit de buitenpoot trekken.
Dat lukte niet zo in ene, dus je gaat er steeds harder aan trekken. Schiet 'ie er ineens uit  :D ............... en ik ram zo het achterlicht van de B*W aan gort  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2011 22:56 #20 door chaos
Beantwoord door chaos in topic sleutelblunders sleuteltips

............... en ik ram zo het achterlicht van de B*W aan gort  ;D

het had zo moeten zijn ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden