Nou, vooruit, ben er nu toch...
1978, brommertje verkocht en een Suzuki 750 GT 3 cilinder watergekoeld 2 takt op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje.
Had nog geen rijbewijs, wou er wel mee bezig, maar in die tijd als je 17 jaar en 9 maand oud was en je had zelf een motor kon je in die tijd naar het politieburo gaan en een lesplaatje halen, ja zo'n blauw vierkant ding met een witte L.
Deze kon je aanvragen voor een periode van 2 x 3 maand.
In die tijd mocht je niet binnen de stadsgrenzen en niet buiten de gemeentelijke grens rijden, maar zo wat.
Kocht dat ding met een volle tank benzine en na schooltijd eff een stukje rijden, ging een paar week goed, maar ja, tank leeg ??? gewoon naar de pomp en bijvullen.
Na een tijdje begon ik te merken dat de motor wel heel snel heet werd en de snelheid er wat uit ging, maar zo wat, leve de Lol..... totdat ik een paar km van huis was en de motor niet meer vooruit te branden was.
Met tussenpauzen toch nog thuis gekomen, laten afkoelen en gelukkig een buurman, ook motorrijder, reed op zo'n heerlijke kawa 500 KH 3 cilinder luchtgekoeld 2 takt.........
Kwan eens bij de motor kijken en vroeg wat het probleem was...Daar kwam ie snel achter, onder het zadel zat een olietankje die je na elke tankbeurt moet bijvullen met 2 takt olie..... :
:
:
Ach, wat een tijd als onnozel motorrijder....
)
)
)