alarmlichten

20 mrt 2011 18:01 #1 door peter.sturgis
alarmlichten werd gestart door peter.sturgis
hallo,

Ii ben van plan om een neiuwe transalp te kopen. Weet iemand of daar ook standaard alarmlichten op zitten. Ik rij voornamelijk tussen(in) de file.
Peter

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 18:03 - 20 mrt 2011 20:25 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic alarmlichten
ja, zijn aanwezig (edit dacht van niet)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 18:58 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic alarmlichten
Hmmmm, wel/geen alarmlichten lijkt me niet echt een argument bij het aankopen van een motorfiets  :-\

In de gedragscode voor het filerijden wordt bijdewee ook genoemd dat het niet de bedoeling is om alarmlichten te gebruiken als je tussen de file door rijdt.
Zie: www.motorplatform.nl/samenindefile/3-luik%20folder1.pdf

Bovendien zijn alarmlichten altijd wel te maken achteraf, want ze kunnen idd wel eens van pas komen  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 19:05 - 20 mrt 2011 20:07 #4 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic alarmlichten
TA bouwjaar 2008 en op mijn nieuwere uit 2009...zit er standard op.

Echter...als ik door de file rij doe ik ze nooit aan. Denk ook niet dat ze daar voor bedoeld zijn.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2011 17:55 #5 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic alarmlichten
Ik wil ook graag alarm lichten op mijn TA uit 1998. Is hier ook een wiki van hoe je dit moet maken of wil iemand zich de moeite nemen om mij die uitleg te geven?
Groetjes Har

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2011 18:16 #6 door Peter M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2011 21:19 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic alarmlichten
je kan altijd nog safetylights inbouwen, google het maar. Let op, de meningen hierover zijn verdeeld! Ik ben er tevreden mee, anderen vervloeken ze...

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2011 00:32 #8 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic alarmlichten
Hmmm, net dat stukje over de running & alarm lights gelezen. Bracht me me mooi op het idee om dat ook in mijn knipperschakeling te verwerken  ;D moet te doen zijn  :D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2011 08:28 #9 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic alarmlichten
Hoi 4Plugs,

Zou je ons wellicht wat meer op weg kunnen helpen met alarmlichten? Ik ben nooit verder gekomen dan deze inleiding in de electonica .... :-0

In je LED achterlicht topic schrijf je

Met het standaard knipperrelais kun je ook alarmlichten maken, dat is heel makkelijk.

, wat weer in tegenspraak is met de instructie op het transalpclub.nl die bully043 aanhaalt.

Is het mogelijk om met het standaard relais (en nog mooier, met gebruik van een van de bestaande schakelaars) een alarmlicht schakeling te maken?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 00:58 - 25 mrt 2011 20:03 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic alarmlichten
Klopt idd een beetje, Het standaard knipperrelais is niet van huis uit geschikt om 7 ampere (4x21 /12) te schakelen. Tenminste dat zeggen de specs van het relais.

Maar ik heb het standaard relais onder de loep genomen, en het fysieke relais-tje is net zo groot als de relais die ik gebruik (welke 8 Ampere aankunnen) dus ik betwijfel of het knipperrelais ernstige schade op zal lopen. En mocht hij het toch begeven, standaard knipperrelais voor normale lampjes zijn niet zo duur dus je kan altijd nog een andere kopen die meer stroom aankan.

_EDIT_  ik voeg er even aan toe dat het relaishuisje makkelijk open te maken is en dat het ingebouwde relais vervangen kan worden door een steviger exemplaar.

Maar even over het "makkelijke" ervan waar ik het over had, het aanleggen van de extra draadjes om een bypass te maken om de knipperschakelaars in het stuurschakelhuis heen.. dat is heel makkelijk. En op die noot, het vervangen van een knipperrelais is nog makkelijker.

Een bestaande schakelaar gebruiken is niet echt een optie, het moet dan wel een schakelaar zijn die met individuele aanslagen aan-uit gaat (beetje parker-pen idee) en de enige schakelaar in het schakelhuis die dat kan is het rode grootlicht-knopje. Maar aangezien je die ook nodig hebt, geen optie dus.

Beste is gewoon een alarmlicht-schakelaar met een lampje erin die je naast de tellerbak in het verticale plastic scherm monteert, zoals dat vaak met sigaretteaanstekeraansluitingen gedaan wordt. Je kan er makkelijk bij en het is minder werk dan een bestaande schakelaar verbouwen.

P.S. Als je nog een beetje geduld hebt kun je ook even afwachten op mijn knipperrelais...Die zal nog veel meer functies in huis hebben die bijdragen aan de veiligheid..

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 19:34 #11 door transalp-rijder
Beantwoord door transalp-rijder in topic alarmlichten

Ik wil ook graag alarm lichten op mijn TA uit 1998. Is hier ook een wiki van hoe je dit moet maken of wil iemand zich de moeite nemen om mij die uitleg te geven?
Groetjes Har


Beste Har.

ik heb een alarm licht installatie liggen compleet met gevarenlichtscchakelaar van een Pan European.
ik wil 35 euro voor de installatie hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 22:25 #12 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic alarmlichten
op de 700 zitten alarmlichten, gebruik ze wel in de file. Volgens de regels mag het niet, maar volgens mij houd een agent je echt niet aan hiervoor.
Ik denk dat je net even beter op valt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden