Hallo allen,
Enkele weken terug een Transalp uit 1995 gekocht. Bij aankoop had ik de indruk dat de motor wat onrustig liep, zeker bij koude motor maar ook bij warm nog een beetje.
Bleek wel een lek in de vacuumslang van de benzinekraan te zitten.
Ik heb het volgende vandaag gedaan; vacuumslang vervangen, kleppen gesteld (voorste cilinder dienden alle kleppen gesteld te worden), olie + filter vervangen, bougies vervangen, neutraalschakelaar vervangen, remblokken vervangen. Bougies van voorste cilinder zagen er matzwart uit, achterste cilinder waren koffiebruin.
Na de beurt liep de motor nog steeds onrustig, misschien wel onrustiger. Bij warme motor komt stationair niet boven 1000 toeren. Er komen tijdens het rijden bij gas dicht ploffen uit de uitlaat en de motor ruikt een beetje naar onverbrande benzine.
Ik heb het vermoeden dat de carbs gesynchroniseerd moeten worden, maar misschien ook wel de pilot screws. Iemand een ander idee? Wel ajmmer, heb net alle kappene r weer opzitten helaas....
Heeft iemand een adres in Arnhem of omgeving die kan synchroniseren? Ik wil dit niet zelf doen.
grt
Sjoerd