Velgen vraagje

05 apr 2011 16:05 - 06 apr 2011 07:48 #1 door murkey
Velgen vraagje werd gestart door murkey
Aangezien ik in strijd ben met de regels mbt een wphb te krijgen  C:-), moet ik maar even wat vragen stellen  :angel:

Wat ontbreekt er hier? (het slangtje sluit niet goed aan op het reservoir), waardoor het geen gesloten systeem is.
Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Wat zeggen jullie hiervan, geoxideerde velg......er zijn nog geen spaken uitgeknapt, maar hier zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten. Valt het nog mee of moet ik het deze direct gaan vervangen door een nieuwe velg?

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2011 17:28 #2 door Anne
Beantwoord door Anne in topic Velgen vraagje
mbt velg; oxidatie is niet een probleem. Overmatige wel. Heb je een idee van de dikte van het laagje?
Als het echt je velg heeft aangevreten -> nieuwe halen. Als het oppervlakkig is, behandelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2011 18:47 #3 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje
er zijn gewoon hoekjes bij de spaken afgebroken, helaas niet echt te zien op de foto. Dus denk dat ik voor de veiligheid toch maar om een goede tweedehands ga zoeken.

Iemand een idee hoe het moet met het slangtje vs reservoir?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2011 19:11 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Velgen vraagje

Aangezien ik in strijd ben met de regels mbt een wphb te krijgen  C:-), moet ik maar even wat vragen stellen  :angel:

Wat ontbreekt er hier? (het slangtje sluit niet goed aan op het reservoir), waardoor het geen gesloten systeem is.



Uploaded with ImageShack.us

Wat zeggen jullie hiervan, geoxideerde velg......er zijn nog geen spaken uitgeknapt, maar hier zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten. Valt het nog mee of moet ik het deze direct gaan vervangen door een nieuwe velg?

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Mijn vermoeden: velg te zeer aangetast om nog veilig de weg op te gaan...ik hoop voor je dat het meevalt.
Band eraf en kijken zou ik zeggen! Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 07:48 #5 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje
Ik denk idd dat het verstandig is dat ik op zoek ga naar een andere velg. Passen er ook andere typen velgen in, dan alleen de orginele velg? zonder aanpassingen? zo ja welke?

Ik ben er nog niet helemaal uit met het remreservoir? mis ik daar een onderdeel of sluit de slang en het klemtje gewoon niet goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 08:44 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Velgen vraagje
Die slang moet echt wel volledig over de aansluiting van je remreservoir heen. De klem houd het spul eigenlijk alleen maar op z'n plek.
De slang moet duidelijk met moeite over het 'tuitje' heen gaan en uit zichzelf ook zonder klem al blijven zitten. Als dat niet het geval is, dan zul je toch je slangetje moeten vervangen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 15:19 #7 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Velgen vraagje
Betreffende de velg:

Best is als je alleen een andere velg op de kop tikt en dan je eigen naaf overzet. En dan gelijk RVS spaken erin, dan heb een velg waar je nog jaren mee vooruit kan, mits je niet te veel door de pekel rijdt want dat is het funeste, de velgen zijn geanodiseerd wat feitelijk inhoudt dat het lichtmetaal beschermd wordt door een laagje "zout" van ongeveer 50 micrometer. En zout lost zout op moet je maar denken.

Het beste is nog een excel velg nemen, die zijn van uitstekende kwaliteit en bovendien in vele kleuren leverbaar.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 17:14 #8 door Anne
Beantwoord door Anne in topic Velgen vraagje

...mits je niet te veel door de pekel rijdt want dat is het funeste, de velgen zijn geanodiseerd wat feitelijk inhoudt dat het lichtmetaal beschermd wordt door een laagje "zout" van ongeveer 50 micrometer. En zout lost zout op moet je maar denken.
...


Ik heb de gouden velg variant. Heb je een (budget) tip voor de winter? Tectyl is te ranzig voor velgen; alle smerigheid blijft dan kleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 18:11 #9 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje
Het remreservoir heb ik weer als een gesloten systeem. Even een beginnersvraagje: om  de ontluchtingsnippel op de remklauw los te draaien, moet ie nu rechtsom of linksom.

Ik heb namelijk een zwak om deze kapot te draaien, en stomme vragen bestaan niet zegt men  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 18:16 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Velgen vraagje
Net als bij een gewone bout.

Vast = Dicht
Los = Open


Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 20:33 #11 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Velgen vraagje
Ter aanvulling  ;) :

Het is normale, dus geen linkse, draad  :D
Linksom = open
Rechtsom = dicht


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 21:02 #12 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje
Het is gelukt. Is dat over het algemeen zo, dus ook bij autos?
waarom presteer ik het dan altijd om die dingen te breken  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 21:35 #13 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Velgen vraagje
Volgens mij staat dit ook gewoon in de Haynes manual ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 21:38 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic Velgen vraagje

..waarom presteer ik het dan altijd om die dingen te breken  :-\ ..


Sommige mensen kennen hun eigen kracht niet! :D

Linkse draad komt maar heel weinig voor (bijv. op de rechtertrapper van een fiets), dus ja, de meeste draad is rechts: rechtsom vast, linksom los, zoals Headless zei.

Waarom sloop jij dingen? Meestal verkeerd gereedschap, of een slechte kwaliteit (ruime pasvorm) of gewoon gereedschap verkeerd gebruiken. En -nee serieus-  je eigen kracht niet kennen. Hoe vast 'genoeg' is, leer je vanzelf na verloop van tijd. Tot die tijd sloop je wel eens dingen.

Is heel normaal, hebben wij allemaal ook gedaan hoor.. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 23:18 #15 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Velgen vraagje

Ik heb de gouden velg variant. Heb je een (budget) tip voor de winter? Tectyl is te ranzig voor velgen; alle smerigheid blijft dan kleven.

Vroegah ging het praatje dat blanke tectyl beter was dan bruine en ook niet zo aanhecht als bruine tectyl. Het valt ook minder op.
De velgen van binnen goed schoonmaken en behandelen met zinkspray ofzo en in de winter met zoiets als blanke tectyl. In het voorjaaralles met een kwast met diesel of terpetine schoonmaken....
Wel vies maar je moet toch wat...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2011 23:32 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic Velgen vraagje
Band en velglint eraf. Iedere butt van binnen en buiten enkele malen inspuiten en laten drogen met Valvoline Tectyl (ML-spray). Restanten verwijderen met een doek.

Maakt waterdicht en anti-corrosiegevoelig. Heeft mijn Twinwielen járen als nieuw gehouden terwijl ik het jaar rond reed. Tot ik er geen zin meer in had. Drie jaar later zat ik aan nieuwe velgen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2011 17:27 #17 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje

Volgens mij staat dit ook gewoon in de Haynes manual ;)


sssstt, waar heb je het over  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2011 17:29 #18 door murkey
Beantwoord door murkey in topic Velgen vraagje
zijn er ook andere velgen die zonder aanpassingen onder de transalp passen? bijv. varadero velgen? BMW GS?
wat is trouwens de reden dat de transalp alleen met spaakvelgen word uitgerust?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2011 17:42 #19 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic Velgen vraagje
@ murkey spaakvelgen zijn het sterkst.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2011 20:30 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic Velgen vraagje
De Alp is ge-evolueerd uit de XL600 en dat was een offroadmotor..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden