LeoVince op de XL700V

17 apr 2011 22:08 #1 door robgoesdakar
LeoVince op de XL700V werd gestart door robgoesdakar
Vorige week tijdens het vervangen van de achterveer gezien dat de uitlaat aardig aan het doorroesten is.
Wist het eigenlijk wel, maar dat het zo erg was had ik niet verwacht.... (of misschien stiekum toch wel)

Omdat ik voor woon-werk verkeer de komende tijd veel meer kilometers ga maken toch maar snel naar vervanging gezocht. Vanavond eerst maar eens internet afgezocht en wat alternatieven bekeken. Ook andere fora even afgezocht ivm het verwijderen van de katalysator...... Dit blijkt zonder enige aanpassingen te kunnen. Er is geen noodzaak voor het opnieuw laten afstellen of dyno-kits e.d. te laten monteren. Daar gaan we dan maar even van uit....

Zojuist dus besteld.... LeoVince uitlaat, en bochtenset om katalysator te omzeilen. Zodra alles binnen is probeer ik ook even een overzichtje te maken van de benodigde werkzaamheden, en de veranderde sound ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2011 12:47 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LeoVince op de XL700V
Ja zoals de onze maken ze ze niet meer he ;)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2011 20:50 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic LeoVince op de XL700V
Tja, denk dat het een combinatie is van de kwaliteit zoals Paul al aan gaf, en mijn laksheid ten aanzien van het schoonhouden van de zaken, en dan met name de pekel zal hier geen goed gedaan hebben.
Verder staan er in 3 jaar tijd ook 68.000 km op de teller......





In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 22:18 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic LeoVince op de XL700V
Zo,
een dagje stoeien en je hebt wat moois...... pffffffffff

Allereerst maar eens waarom ik een andere uitlaat nodig had :




Dus, zijkappen eraf, karter beschermer eraf, en beginnen met loshalen van de hitte schildjes....., nou, daar werkten dus al een paar boutjes niet echt mee. Met uiteindelijk dremel en boormachine de boel los gehaald.

Twee van de bevestigingsringen van de uitlaat waren al doorgerot, en de bovenste bout was er gewoon helemaal niet meer  ???
De andere bouten met veel grof en gepast geweld los weten te krijgen, maar die stomme labda sensor wilde niet los. (Geen ring/steek-sleutel 22 bij de hand).
Geen nood, Bram van A. brengt uitkomst dus even naar Bleiswijk om sleutel 22 te misbruiken.

Nog maar een plaatje van de demper aan de binnenkant :


Al met al 2 en een half uur bezig geweest om de boel los te krijgen.

Hier doen we het allemaal voor :


Katalysator wordt in ieder geval niet meer terug geplaatst. (Dat was eigenlijk allemaal nog niet verrot, alleen die uitlaat pot)
Vervolgens in alle kalmte monteren :



En toen test laten lopen......,
BrommmmmmmmBrommmmmmm  :)) :angel:
En zonder DB-killer is het een echte laagtonige bas......  :))

Maar toch her en der nog wat lucht langs de kanten voelen ontsnappen en toch nog even alles los en weer vast gezet...... (Blijkt eigenlijk dat dit nog normaal is, en dat alles zich met de temperatuur nog een keer moet zetten).

Daarna een ritje naar Bram om te testen... zonder DB-killer !!!!
Direct merkbaar dat ie onderin heel soepel geworden is, en het lijkt ook echt een bak meer vermogen ten toon te spreiden..... wordt weer opletten voor  C:-)
Alleen zonder DB-killer vind ik m toch echt a-sociaal hard !!! Kon zelf het gereedschap achter in de koffer niet horen bij het overdenderen van een heuveltje of bultje....

Terugweg met DB-killer erin gereden, en dat is wat beschaafder.... maar toch nog steeds oh zo gaaf, en het vermogen is echt wel lekker te noemen......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 22:29 #5 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic LeoVince op de XL700V
Ik ken hem Rob, heb nog eentje in de schuur liggen. Gave sound en de db killer past in je binnenzak voor als je  C:-) tegenkomt.  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 23:15 #6 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic LeoVince op de XL700V
Mmm ik zo het allen al voor het gewicht voordeel doen acht kilo minder aan de motor en de rest is mooi mee genomen

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 12:04 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic LeoVince op de XL700V
Kek pijpje hoor, Rob! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2012 21:31 #8 door 007-plAsnarT
Beantwoord door 007-plAsnarT in topic LeoVince op de XL700V
Ziet er super uit. Heb je ook opnieuw je brandstof injectie moeten afstellen of gewoon vastschroeven en gaan??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2012 22:15 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic LeoVince op de XL700V
bestellen, opschroeven, en gaan.....
Dus niets aan de injectie gedaan....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2012 13:31 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LeoVince op de XL700V
Bij het uitwisselen van mijn originele uitlaat met een Laser Produro heb ik ook niets hoeven stellen aan de carbs en ik had ook gelijk onderin een stuk meer koppel. Tevens ook een stuk meer geluid maar dat vind ik niks erg. Het is ook niet zo dat ie iedereen doof maakt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2012 16:13 #11 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic LeoVince op de XL700V
Heb nog geen foto gezien met het kuipwerk er weer op. Ben benieuwd.
Wel jammer dat je de kat er tussenuit hebt gehaald. Motoren schijnen al meer te vervuilen dan auto's en nu dus nog meer.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2012 21:08 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic LeoVince op de XL700V
Hij gaat er wel zuiniger van rijden over het algemeen :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2014 13:08 #13 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic LeoVince op de XL700V

Zit eraan te denken om mijn originele uitlaat ook te vervangen door een Leovince uitlaatdemper. Ik wil echter de katalysator laten zitten. Vraag me nu af of dat zich dan toch vertaald in wat meer PK's en een mooi geluid?

Hieronder heb ik al een adresje gevonden voor zo'n pijp: www.bs-motoparts.com/nl/uitlaten/uitlaat...ox-i3176-10555-0.htm


De katalisator geeft veel weerstand in het uitlaatsysteem, het is niet voor niets dat mensen die hem hebben weggehaald meteen opvalt dat ze meer koppel hebben, en een zuiniger lopende motor.
Alleen een andere (absorbtie-) demper zal wel meer geluid geven, verwacht niet merkbaar meer vermogen.
Meer geluid geeft echter ook meer beleving bij veel mensen, dus misschien lijkt hij straks WEL sneller !  8)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2014 20:56 #14 door Puggy
Beantwoord door Puggy in topic LeoVince op de XL700V
Sorry dat ik op zo'n oud bericht reageer.

@ robgoesdakar ik ben erg benieuwd naar de katvervanger. Ik zou graag een paar dingen hierover vragen:
Waar heb jem vandaan, wat kost deze ongeveer en of deze ook voor de 650 geschikt is.

Thnks gr


R1200GS LC / Suzuki DRZ400E

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2014 21:34 #15 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic LeoVince op de XL700V
Er is iemand die er een dagboektopic van heeft geschreven mbt de 650.

Was wel meer werk dan rob heeft gedaan.

Ff de zoek functie gebruiken ;)

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2017 16:19 #16 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic LeoVince op de XL700V
oud topic maar het zelfde probleem.... Vandaag bezig geweest met het verwijderen van mijn originele uitlaat. einddemper doorgeroest op de overgang naar de kat.

Verder krijg ik met geen mogelijkheid de lambadasonde los... Heb de juiste maat sleutel maar hij zit gewoon te vast. Hoe kan ik dit oplossen?

Originele einddemper is definitief overleden gok ik....

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2017 16:30 #17 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic LeoVince op de XL700V
Als je alleen de demper wilt vervangen hoeft die dansende (lambada) sonde niet los, maar ik vermoed dat je nu ook meteen dat lompe blok ijzer er onder uit wilt hebben.

Tja, kan inderdaad even rottig vast zitten. Geduld, inspuiten (al gedaan zo te zien) en een beetje gepast geweld. Kunt er helaas geen dop op zetten, maar ik meen dat de ring wel via het draadje eroverheen kon. Dat is al vele malen beter dan de steeksleutel...
Eventueel even een verlenging op de ringsleutel om wat meer moment te genereren.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2017 16:40 #18 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic LeoVince op de XL700V
klopt.... ingespoten maar muur en muur vast >:(

Moet idd een vervanger komen voor de kat. Sterker nog, die is er al. Vervangen dus alleen lastiger dan verwacht. Vervelende is dat ik nu geen kant op kan zonder demper haha...

Hoe haal je dat stekkertje van de sonde los? ook daar kan ik slecht bij

en dit gaat de vervanger worden trouwens

✔️loud pipes save lives🙉
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2017 17:25 #19 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic LeoVince op de XL700V
Lambda sensor sleutel 22mm

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2017 17:36 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic LeoVince op de XL700V
of een open ring sleutel

is gratis te leen,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden