benzine lucht

22 apr 2011 17:42 #1 door rodealp
benzine lucht werd gestart door rodealp
hoi, even een vraag. Vandaag lekker gereden door de bollenstreek. Soms erg warm , waardoor regelmatig de fan aangaat. Dit is normaal boven de 103 graden. Wat mij nu wel opvalt is dat ik wanneer ik stop , er een benzine lucht om de motor hangt ?. Dit heb ik eigenlijk niet eerder opgemerkt. Is hier een verklaring voor ?. Ik zie overigens niets lekken, kan het ook niet traceren. ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2011 19:00 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic benzine lucht
103 graden lijkt me sterk, dan is het koelwater al aan het koken.

95 graden lijkt me waarschijnlijker.

Over je benzine lucht vraag, ik kan niks bedenken behalve dat het blok dusdanig warm is dat brandstof al verdampt voordat het de injectoren ingaat en dat er een soort overdrukbeveiliging opengaat. Maar dit grijp ik nu volledig uit de lucht aangezien ik een 700 motorisch nog nooit onder ogen heb gehad.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2011 19:05 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic benzine lucht

103 graden lijkt me sterk, dan is het koelwater al aan het koken. 95 graden lijkt me waarschijnlijker.


Twee correcties Paul.
1. koelsysteem staat onder druk wat het kookpunt verhoogd
2. koelvloeistof heeft een kookpunt van rond de 135 graden Celsius

Mbt de benzinelucht:
Dit kan verschillende oorzaken hebben die nu ivm de hogere temperatuur beter wordt waargenomen. Mogelijke oorzaken:
1. poreuze benzine - of vacuümslang
2. lekkende / verharde inlaatrubbers
3. ontluchting van de benzinetank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2011 19:08 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic benzine lucht
Ook de brandstof in je tank warmt meer op dan normaal omdat de lucht rondom de motor veel warmer is bij deze temperaturen. De tank ademt dat uit via de beluchting. Dan kun je misschien ruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2011 20:47 #5 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic benzine lucht
Rode Alp heeft gelijk.
Bij 102 a 103 graden (af te lezen op het digitale metertje in het dashboard) slaat de fan aan.
Persoonlijk vind ik het vrij snel heet lopen echt een minpunt bij de 700. Bij dit weer een paar minuten stil staan aan de lichten of file is genoeg om snel over de 100 graden te gaan. De fan slaat snel aan en koelt ook wel maar je krijgt wel die hete lucht tegen je benen aan. Als je 122 graden bereikt word je aan geraden de motor echt af te zetten. Ondanks vele ritten in hete temperaturen gelukkig nog nooit nodig geweest.
Maar ik vraag me bv af hoe rijden in echt warme landen is.... (Marokko ,Turkije enz)

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2011 21:55 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic benzine lucht
Tja, vandaag mijn alpje zelfs op een stuk snelweg op 103graden gehad.
Moest toen ook even denken of de ventilator het dan nog wel gaat trekken, maar gelukkig wil. 

Ben ook niet echt happy met de koeling van die nieuwe alp...., maar hij lijkt het wel degelijk goed te houden.

Benzine lucht denk ik inderdaad aan de tank ontluchting. Momenteel lijkt die bij niet goed te werken, want ik heb duidelijk een ontsnapping van luchtdruk als ik ga tanken  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2011 16:14 #7 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic benzine lucht
oke , bedankt voor jullie reactie, ik hou het wel even in de gaten. Denk inderdaad iets van ontluchting met warm weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2011 13:25 #8 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic benzine lucht

Twee correcties Paul.
1. koelsysteem staat onder druk wat het kookpunt verhoogd
2. koelvloeistof heeft een kookpunt van rond de 135 graden Celsius

Mbt de benzinelucht:
Dit kan verschillende oorzaken hebben die nu ivm de hogere temperatuur beter wordt waargenomen. Mogelijke oorzaken:
1. poreuze benzine - of vacuümslang
2. lekkende / verharde inlaatrubbers
3. ontluchting van de benzinetank


Weer wat geleerd  ;D thx for the info

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden