Touratech kofferrek op Transalp PD06 (1994) en Acerbiss/polisport handkappen

10 mei 2011 14:17 #1 door stoel
Beste forumleden!

Ik heb twee vragen over het monteren van aluminium koffers en handkappen op mijn Transalp, hoop dat jullie daarbij kunnen helpen!

Ik ben van plan om aluminium koffers (daerr) op mijn Honda Transalp uit 1994 te monteren. Via dit goede (!!!)  forum begrijp ik dat Touratech het beste kofferrek maakt.  Nu heb ik daar een vraag over. Is dit kofferrek symetrisch (denk van niet in verband met de uitlaat). Als die niet symetrisch is wat is het verschil dan tussen de linker en de rechterkant, oftewel hoeveel steek het rek naar links en hoeveel steekt het rek naar rechts vanaf het midden uit? Zijn er forumleden die een touratech kofferrek op een transalp hebben en misschien een paar foto’s kunnen maken en/of rek op wil meten?

Ook wil ik handkappen op mijn transalp monteren. Ik vraag me alleen of de kappen dan niet tegen het windscherm aankomen bij het draaien van het stuur? Wie heeft er handkappen gemonteerd (begrijp dat polisport of acerbiss goede handkappen levert) en welke hebben de voorkeur?

Alvast veel dank!

Groeten,

Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 16:07 #2 door Sandra
Gijs, ik heb polisport kappen, gekocht bij Ad voor €35,- euri
Zie fotoos die ik al heb gestuurd!
Groet San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 20:40 #3 door Drew55
Ik heb begrepen dat deze koffers nogal schadegevoelig zijn

.......maar m'n echte liefde is mijn Jaguar XJ uit 2003

Honda Transalp 600v
Jaguar XJ 4.2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 07:24 #4 door arne
Volgens mij rijden er hier op het forum wel rond met Daerr koffers. Sandra toch ook? (Meen ik me te herinneren. Die had AH binnentassen erin.) Geen idee over beschadigen, maar ik zie ze wel her en der langskomen en vind ze zelf ook wel netjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 09:47 #5 door Bugeater
Gewoon ff een rekenvoorbeeld van de voorgestelde koffer-combinatie van TS:

2 x Daerr koffers (36 liter, 1,2 mm alu, zonder slotjes, isolatie of beschermingshoeken) 2 x €103,- = €206,-
1 x Daerr bevestigingssysteem €59,95
1 x TT 18mm kofferrek €229,36
Totaal: €495,31
Da's exclusief verzendkosten en montage bevestigingssysteem.

Als je nu voor €596,50 onderstaande klant & klare set kunt kopen, in 2 mm alu, mét slotjes, mét isolatie, mét 18mm rek en qua uiterlijk verschil......... wat zou je dan doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 10:15 - 26 mei 2016 10:19 #6 door voorstad

Als je nu voor €596,50 onderstaande klant & klare set kunt kopen, in 2 mm alu, mét slotjes, mét isolatie, mét 18mm rek en qua uiterlijk verschil......... wat zou je dan doen?


Dan zou ik voor minder dan de helft van het geld een HeavyDuties rek monteren (~115,-), samen met Soft Luggage bags (Sakwy) van 21brothers.eu (~175,-) :angel:



(prijzen zijn inclusief de verzendkosten)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 10:40 #7 door Arjen
Ik heb in 2014 een behoorlijk toertje door de Alpen gemaakt, op de Transalp. Voornamelijk wegkilometers.

Tijdens die reis gebruik gemaakt van Givi zijkoffers (kunststof) en als ik nu mocht kiezen, zou ik absoluut voor soft-luggage gaan. Vooral omdat het echt veel makkelijker in gebruik is, veel praktischer op (en van) de motor is en vooral veel minder kwetsbaar.

Als je motor een keer omkachelt, is de kans erg groot dat je koffer kapot is. Met aluminium heb je dat misschien minder snel, maar dat deukt, krast en wordt ook niet mooi. Daarnaast lijkt soft-luggage mij vele malen goedkoper en stelt (meestal) veel minder eisen aan het kofferrek dat gemonteerd moet worden.

Ik zou er heel goed over nadenken :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 10:48 #8 door voorstad

en als ik nu mocht kiezen, zou ik absoluut voor soft-luggage gaan. Vooral omdat het echt veel makkelijker in gebruik is, veel praktischer op (en van) de motor is en vooral veel minder kwetsbaar.

Als je motor een keer omkachelt, is de kans erg groot dat je koffer kapot is. Met aluminium heb je dat misschien minder snel, maar dat deukt, krast en wordt ook niet mooi. Daarnaast lijkt soft-luggage mij vele malen goedkoper en stelt (meestal) veel minder eisen aan het kofferrek dat gemonteerd moet worden.


Deze Transalp rijder is met de 21brothers softluggage naar Thailand gereden......

Over een paar weken hoop ik mijn tassen te ontvangen.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 11:57 #9 door Bugeater
Tja, soft luggage....... 't is (vaak) goedkoper maar niet wat de TS zoekt.

21Brothers is idd mooi spul, maar geen alu koffers. Dus een beetje appels & peren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 11:59 #10 door Red78
even mee inpikken, waar vind ik meer info over die 21brothers softbags? ik vind die opstelling ideaal.

thanx!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:04 #11 door voorstad

Tja, soft luggage....... 't is (vaak) goedkoper maar niet wat de TS zoekt.

21Brothers is idd mooi spul, maar geen alu koffers. Dus een beetje appels & peren.


Mwaah, dat is maar de vraag: denk je productgericht of denk je oplossingsgericht. Voorbeeld: als een persoon een schilderij op wil hangen, is hij dan gebaat bij een prachtige boormachine met diamantenboortjes, of is hij gebaat bij een gaatje in het beton?

Oftewel, wil je bagage vervoeren op je motorfiets (appels met appels), of wil je met blitse alu koffers rondrijden (appels met peren)?  :angel:

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:07 #12 door voorstad

even mee inpikken, waar vind ik meer info over die 21brothers softbags? ik vind die opstelling ideaal.

thanx!


Hier: http://www.21brothers.eu

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:37 #13 door Red78

Hier: http://www.21brothers.eu


fantastisch, nu nog Pools leren!  ;)

hij wil niet naar Engels overschakelen haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:52 - 26 mei 2016 12:55 #14 door voorstad


hij wil niet naar Engels overschakelen haha.


Dat vlaggetje werkt idd niet, volgens mij is dat meer om aan te geven dat ze wel een beetje in het engels kunnen reageren.

Wanneer ik met Chrome de website bezoek, kan ik eenvoudig met rechtsklikken en "vertaal in het engels" kiezen. Met Internet Explorer kun je ook zo iets (vertaal met Bing ofzo).....

Heerlijke vertaling  ;D

Wij presenteren u een motorfiets fietstassen 30 l, verkocht in sets van 2 stuks. Volledig waterdicht, 2 lagen, każedo klassieke rek onder boomstammen, zeer sterk, maar ook zacht in zijn geheel dankzij veel minder gevoelig voor schade, in de lagere delen van het raster versterkt de doelstelling van een betere bescherming in geval van een daling. Bevat 2 zakken 30 l, 2 40 mm riemen met gespen het doeleinde van pass-op door de stoel en garnituren voor tassen. Prijs van een set: $ 499 (€ 125)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden