Inhouden Transalp.

13 juni 2011 18:02 #21 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Inhouden Transalp.
Net terug van stukje rijden. Geen verschil.

Heb gister inderdaad al een ander nippel met nieuwe o-ring gemonteerd.

Zal zo even laadstroom meten.

Daarnet op de snelweg ongeveer 80km/u vierde versnelling 4800 toeren. Dan gas erop en dan begint ie te bokken. Geen vermogen en dan korte stoten wel vermogen. Rustiger gasgeven dan looptie wel mooi op in toeren.

Misschien toch nog een keer de carburateurs eraf en schoonmaken. Misschien ook nog een keer de membranen nakijken(incl acceleratiepomp)?

EDIT:
Op de accu meet ik bij 3500 toeren met lampen aan (geen grootlicht) 14.5V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2011 20:50 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Inhouden Transalp.
Als de motor verder goed loopt dan vermoed ik dat het toch in je carbs zit.
Reinig je carburateurs goed en gebruik dunne stekers om de verschillende gaatjes door te steken. Gebruik geen luchtdruk omdat je daarmee het risico loopt dat je vuil vast spuit.
Laat ze desnoods ultrasoon reinigen.

Heb je overigens de aansluiting van je carbs op het luchtfilter en de inlaat gecontroleerd?
Spuit er eens wat nevel WD40 op. Als de motor hierop reageer bij stat. toerental weet je direct waar je moet zoeken.

Laadspanning lijkt mij oké.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2011 22:30 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Inhouden Transalp.
Moet die aansluitingen nog controleren, zal dat zeker doen.

Heb hier nog twee carburateurs liggen waar ik eventueel gasnaalden en membranen van kan overzetten.

Maar dat zal wel weer eind van de week worden want nu weer erg weinig tijd.

Bedankt in ieder geval, het word gewaardeerd! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2011 20:58 #24 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Inhouden Transalp.
The Saga continues...

Ik heb eens een tweede set carbs aangeschaft omdat de huidige last kreeg van plakkende vlotternaalden en ik voor minder geld carbs had dan nieuwe naaldjes (  :-X ).
Die is toen op de motor gekomen en de andere set in de kast. Deze set heb ik afgelopen week op het werk in de ultrasoon gedonderd en vandaag gemonteerd.
Nou daar wilde de motor dus he-le-maal niet lekker op lopen. Bij 4000toeren was het al mis en begon hij te klapperen en ja weer in te houden. Vroeg opschakelen en dan kon ik net an 60km/u halen.

Goed 4000toeren dus maar weer carbs eraf en de hoofdsproeier doorgeblazen (was schoon) en het kanaaltje (ook schoon). Setje weer gemonteerd maar geen verbetering.
Toen kwam ik erachter dat de cvschuif in de ene carb net even anders is? De een een korte dikke veer erop en de andere set een dunnen lange. Ook hoe de gasnaald vast zit lijkt bij de ene set nogweer met een extra zwart plaatje afgeschermd...

Prima, ik heb de cvschuiven incl gasnaalden en membranen overgezet en nu kon ik weer vrolijk rondrijden door de stad. Echter nog niet als voorheen (lees: toen de motor alleen op de snelweg in hield).

Moet erbij vermelden dat ik ook weer 25kw rubbers gemonteerd heb. Ik heb destijds helemaal open stukken gedraaid maar daarvan altijd getwijfeld of ze wel helemaal dicht zouden zijn. De inlaat rubbers zijn origineel namelijk niet recht en mijn creaties wel...
Ik heb die overigens zonder verdere aanpassingen toen omgewisseld dus leek me nu ook geen probleem.

In mijn ogen kon ik dan ook meteen lekken bij het inlaatrubber uitsluiten.

Morgen eerst maar weer naar mijn werk rijden ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden