Nieuwe RVS bussen over verroeste chromen pijpjes Transalp 650 uitlaat

21 mrt 2009 09:25 #1 door HaRRuK
Van de XL 650 V is bekend dat de uitlaat en het gebruikte chroom van mindere kwaliteit is. Nou zijn bij mijn 650 die chromen uitlaatpijpen flink verroest.

Om dit weg te werken dacht ik eraan om hier RVS bussen over heen te zetten. Is dat mogelijk? Als je de RVS bussen zo maakt dat ze na (heter dan normale uitlaattemperatuur) verwarmen net passen, en bij lagere temperatuur klemmen? Dat zou ideaal zijn.

Kan iemand zoiets maken? Of zijn er andere tips?

Groet,

Herman

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 22:10 #2 door Timy
Volgens mij heeft Richie van het forum (een irl vriend van mij) er RVS op zitten.
Ik zal hem eens porren om foto's te maken en te checken of het RVS is.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 22:23 #3 door Richie
Ik zal er morgen ff zout water overheen gooien en kijken of het roest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 13:48 #4 door Richie



Niet zelf gedaan. Zo te zien is de bus net iets te groot, en met schroefjes vastgezet (die roesten trouwens wel zie ik nu  :P)
Als je meer wilt weten hoor ik het wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 14:05 #5 door Nikotech
Ziet er mooi uit , maar gaan ze niet verkleuren door de warmte ??  Blauw/bruin

Hoelang zitten deze er al op ?

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 21:47 #6 door HaRRuK
Dat ziet er knap uit! Deze zijn niet eens over de originele pijpen heen gezet, maar totale vervanging. Dat was ook niet helemaal mijn bedoeling, en misschien maar beter ook. Want ze passen misschien beter als deze nieuwe bussen over de oude pijpen gemonteerd worden.

Nikotech: Jij maakt toch vaker materiaal op maat? Is een oplossing zoals hierboven door mij omschreven mogelijk? En is er misschien een mat of glanzend materiaal dat dan niet verkleurd?

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 22:28 #7 door Pim

Niet zelf gedaan. Zo te zien is de bus net iets te groot, en met schroefjes vastgezet (die roesten trouwens wel zie ik nu  :P)
Als je meer wilt weten hoor ik het wel?


Tof! Bij mij heeft de vorige eigenaar de zelfde constructie erop gezet! Ziet er prima uit. En volgens mij verkleuren de pijpjes niet als ze warm worden (nog niet opgevallen in ieder geval).

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 23:19 #8 door Nikotech


Nikotech: Jij maakt toch vaker materiaal op maat? Is een oplossing zoals hierboven door mij omschreven mogelijk? En is er misschien een mat of glanzend materiaal dat dan niet verkleurd?


Moet ik eens even meten wat de binnendiameter zou moeten worden en of ik daar dan een stukkie RVS buis van heb liggen.

Kom er nog wel op terug .....( de Alp gaat morgen naar het Ladies weekend en heb hier ff geen schuifmaat bij de hand )

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 13:58 #9 door Richie
Deze zitten er minstens 3/4 jaar op en geen kleurverandering gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 23:14 - 01 apr 2009 23:17 #10 door 4Plugs
De pijpjes zitten om voornamelijk lucht heen, de uitlaat zelf is daar een stuk dunner. De pijpjes worden daardoor alleen maar warm, misschien net heet genoeg om je aan tebranden maar meer niet (denk iets van 80-90 graden) maar water kookt er zeker niet vanaf. En die temperaturen zijn bij lange na niet genoeg om metaal te laten verkleuren.

Trouwens, origineel zitten de pijpjes ook met een dikke schroef vast.

@timy: wat zie ik daar? een AT ?? waar is je TA gebleven? of rijdt je wederhelft daar nu op :P

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden