Oliesporen cilinder

07 aug 2011 22:53 #1 door Arnol
Oliesporen cilinder werd gestart door Arnol
Hallo allemaal

Vanavond heb ik een proefritje gemaakt op een Transalp 650 uit 2001. Liep goed, geen rare geluiden, zag er keurig uit, echter er zaten oliesporen op de achterste cilinder. Ik vraag me nu af of dit een klein probleempje is, of dat er iets ernstigs mee aan de hand kan zijn.

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 00:17 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Oliesporen cilinder
het zijn brandstof sporen die vanonder de inlaat rubbers komen doordat deze waarschijnlijk niet goed meer afdichten.

vervangen van deze lost in de meeste gevallen het probleem op
mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 07:12 #3 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
In principe dus een kleinigheidje als ik het goed begrijp en geen reden om de motor niet te kopen. Zou het ook nog de koppakking kunnen zijn of olie wat er teveel in heeft gezeten en naar buite geperst wordt?

Gr

Arno

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 13:12 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Oliesporen cilinder
nee arno


de bruime resten zijn enkel opgedroogde  benzine restanten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 13:15 #5 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Oh owkee, je klinkt overtuigend. Mag ik vragen waarom je dat zo zeker weet?

Gr

Arno

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 13:24 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Oliesporen cilinder
  te vaak gezien  en herstelt en nog nooit een lekke kop pakking tegen gekomen.

ben wat je noemt een ware kenner in de transalp scene

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 13:33 #7 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
aha, dat klinkt goed, dank je wel. Je zit niet toevallig in de buurt van Den Bosch  :D
Ik bedoel, ik ga de motor kopen en dan zoek ik iemand om hem te onderhouden, vandaar

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 14:26 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Oliesporen cilinder
voor een motorrijder zijn afstanden toch geen probleem,

maar ik zit in sprundel/etten leur dus afstand valt dan wel mee,

je bent altijd welkom, (zeker als TCN club lid)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 18:38 #9 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic Oliesporen cilinder

aha, dat klinkt goed, dank je wel. Je zit niet toevallig in de buurt van Den Bosch  :D


ik kom zelf ook uit de buurt van Den Bosch, maar voor onderhoud rij ik met alle plezier naar Sprundel.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 18:46 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Oliesporen cilinder

Mag ik vragen waarom je dat zo zeker weet?


Ik denk dat je beter kunt vragen of Ad iets NIET weet  ;)
Gewoon die Alp kopen, lid worden van de TCN en je leert Ad vanzelf wel kennen.
Als Brabander,,,,,,,, niet zeuren, eerst langsgaan, en dan nooit meer zeuren  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 18:49 #11 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic Oliesporen cilinder

Gewoon die Alp kopen, lid worden van de TCN en je leert Ad vanzelf wel kennen.
Als Brabander,,,,,,,, niet zeuren, eerst langsgaan, en dan nooit meer zeuren  ;D


Amen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 21:01 #12 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Beste mensen, naar aanleiding van de reacties op mijn vraag en de reactie van een garagehouder in de buurt hier heb ik zojuist de knoop doorgehakt en de huidige eigenaar laten weten dat ik de Alp graag van hem overneem. Komende zaterdag ga ik hem ophalen en ik kan niet wachten. Ben zo opgewonden als een veulen in de wei ;D
Ik heb een aantal jaren op een oude Yamaha FZ750 uit 1985 rond gereden met als resultaat een pijlijke rug na een half uurtje sturen, dus de Alp zal me denk ik toch een stukje beter gaan bevallen.
Ik ga ook absoluut lid worden van deze club.
Bedankt voor jullie ad viezen in ieder geval :-)

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 21:15 #13 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Oliesporen cilinder
Dat bedoel ik. Geen woorden maar daden.
;)

Welkom alvast. ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 21:29 #14 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Weet iemand of er toevallig ergens digitale werkplaatshandboeken op internet te vinden zijn?

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 22:13 #15 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Oliesporen cilinder
je hebt pm en email

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2011 20:22 #16 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Ik heb nog een klein vraagje. Er werd me ook aangeraden om, bij een koude motor, de radiateurdop eraf te draaien om te zien of er geen olie op de koelvloeistof drijft. In dat geval nl is er ook sprake van een lekke koppakking (of erger) Kan ik daar zo bij, bij die dop, of zit die ergens verstopt? En als ik de dop er dan af heb, kun je dan makkelijk in de radiateur kijken?

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2011 22:53 #17 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Oliesporen cilinder
als je last hebt van een lekke koppakking staat er lucht te borrelen in de koelvloeistof terwijl de motor draait of  heb je een mooie wittige  walm  die vreselijk stinktend uit de uitlaat komt.

als je (nog ) twijfelt aan de koppaking  laat je de motorfiets keuren alvorens deze te kopen ,

bijv erik van  lent (google)
je krijgt dan een rapportage van de toestand zoals hij  die vast stelt..

ps. als jij toch niet zo lekker gevoel hebt bij die bruine streepjes moet je de motorfiets beslist niet kopen.

het is namelijk jou gevoel dat uiteindelijk de doorslag moet geven..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2011 07:17 #18 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Oh nee hoor, mijn gevoel ia absoluut goed, dus de motor koop ik gewoon. Ik had de vraag al eerder in een ander forum gesteld (en die wezen me uiteindelijk op dit forum), en daar kwam nog iemand meet deze oplossing, vandaar dat ik de vraag nog ff stelde.
Maar komende zaterdag mag ik hem ophalen en dan zal ik hier de results even posten.

_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2011 14:35 #19 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Oliesporen cilinder
Oh joep joep joep,  ;D ik ben helemaal enthousiast. Vanochtend heb ik de Alp opgehaald. Een globale inspectie leerde me (met al mijn kennis van bouwkunde) dat de sporen uit een rubber kwamen. Ik had hem schoongeveegd, de motor overgeschreven en zo'n 70 km naar huis gereden. De temperatuurmeter bleef keurig waar die hoorde en eenmaal thuis aangekomen zat er nog steeds geen spoortje op de cilinder.


_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2011 14:49 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Oliesporen cilinder
hou nou toch eens een keer op man.
begint flauw te worden

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden