Voorrem problemen XL650V

26 mrt 2009 11:33 #1 door ruud
Voorrem problemen XL650V werd gestart door ruud
Na 110.000 Km en een jaar of 7 krijg ik steeds meer probleempjes met de alp. Het motortje is nog prima, start altijd, olie verbruik minder dan een halve liter per 10.000 Km. Maar de dingen er omheen beginnen problemen
te geven. Ik heb al een uitlaat en de remklauwen voor moeten vervangen,
waren weg gevreten door de pekel. Het hitteschildje van de uitlaat ben ik
ook laatst verloren, was ook weg gerot. Maar hij rijdt verder nog zo goed.

Het nieuwste probleem zit in het rem mechanisme van de voor rem aan het stuur. Als ik de rem inknijp, en weer los laat, komt de zuiger bovenaan langzaam terug in de rust stand. Dat is van het mechanisme aan het stuur, onder het olie reservoir. Het duurt een seconde of 5 voordat de zuiger weer terug veert naar de rust stand. Erg lastig bij het remmen, waarbij je dus na het loslaten van de remhandel, de remblokken
wat blijven hangen. Rijd gewoon niet erg prettig.

Heeft iemand enig idee of dat nog te fixen is ? Of dat ik toch maar
weer bij de sloop moet gaan kijken voor een vervangend exemplaar ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 20:25 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Voorrem problemen XL650V
Ik zou de rempomp eens uit elkaar halen en een revisiesetje eraan wagen, kosten vallen echt wel mee, +/- 50 euro (Oké, wel 2x zo duur als voor een Europese rempomp.. ::)

Zeker weten dat het probleem daarna over is.

En heel misschien is uitwendig schoonmaken van de zuiger wel voldoende, stofkapje verwijderen en de zaak goed kuisen met WD40 of zoiets, daarna weer in het vet en kapje monteren.

Beweegt je remhandel nog wel soepel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 07:55 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorrem problemen XL650V

Na 110.000 Km en een jaar of 7 krijg ik steeds meer probleempjes met de alp. Het motortje is nog prima, start altijd, olie verbruik minder dan een halve liter per 10.000 Km. Maar de dingen er omheen beginnen problemen
te geven. Ik heb al een uitlaat en de remklauwen voor moeten vervangen,
waren weg gevreten door de pekel. Het hitteschildje van de uitlaat ben ik
ook laatst verloren, was ook weg gerot. Maar hij rijdt verder nog zo goed.

Het nieuwste probleem zit in het rem mechanisme van de voor rem aan het stuur. Als ik de rem inknijp, en weer los laat, komt de zuiger bovenaan langzaam terug in de rust stand. Dat is van het mechanisme aan het stuur, onder het olie reservoir. Het duurt een seconde of 5 voordat de zuiger weer terug veert naar de rust stand. Erg lastig bij het remmen, waarbij je dus na het loslaten van de remhandel, de remblokken
wat blijven hangen. Rijd gewoon niet erg prettig.

Heeft iemand enig idee of dat nog te fixen is ? Of dat ik toch maar
weer bij de sloop moet gaan kijken voor een vervangend exemplaar ?


zoals aangegeven  zal een rempomp revisie het euvel geheel oplossen
en er zijn ook after market delen voor beschikbaar

overigens geen vreemd euvel
ook hier treedt vervuiling op en een grondige poetsbeurt doet wonderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 08:44 #4 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Voorrem problemen XL650V
OK, bedankt. Duidelijk.

Ik heb wel gezien dat het stofkapje gescheurd is, houd dus weinig meer
tegen. Waar zou ik een revisie setje te pakken kunnen krijgen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 13:55 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Voorrem problemen XL650V

Waar zou ik een revisie setje te pakken kunnen krijgen ?


De Hondadealer  ???    ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 16:32 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorrem problemen XL650V

OK, bedankt. Duidelijk.

Ik heb wel gezien dat het stofkapje gescheurd is, houd dus weinig meer
tegen. Waar zou ik een revisie setje te pakken kunnen krijgen ?


ik kan deze bestellen en opsturen naar je maar de lokale dealer kan dit ook voor je regelen,

let even op

bestel dan ook het stofhoesje(zit er nooit bij)
voor de demontage moet je dus de remleiding losmaken en de rempomp even verwijderen

de plunjer wordt op zijn plaats gehouden met een seegering die erg klein is
als je de plunjer in drukt zie je deze zitten
let op de veerdruk erachter bij demontage
een speciale kleine seegering tang die van buiten naar binnen drukt is  dan toch zeer wenselijk
goed schoonmaken en wat remmenvet (ATE) gebruiken

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 06:25 #7 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Voorrem problemen XL650V
Bedankt voor de tips. Ik heb er het Haynes boek ook nog even op
nageslagen, zou moeten gaan lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden