Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?

05 sept 2011 00:14 #21 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Met de mooiste en hoge voorruiten, heb ik het minste last van de wind.

Als ik met echt harde wind rij met een hoge vooruit, en de wind komt schuin van voren, dan gaat mijn motor schuin met een hoog scherm. (ondanks ontspannen uitzwaai knie die als stabilisator wekt)

Als ik een lagere ruit heb en ik ontspan een gedeelte van mijn schouders, vangen mijn schouders als een veer de windklappen op. Waardoor ik beter op koers blijf in harde wind!

Ik heb op diverse plaatsen gelezen dat helemaal ontspannen bij echt harde wind het beste is, maar als het echt hard waait moet ik flink mijn onder armen gebruiken om recht vooruit te gaan.

Bij harde wind rijd ik het liefst met een klein origineel scherm, als het min 15 is vind ik een hoog scherm fijner.
Hoewel een goed regenpak wel helpt, (eindelijk ben ik tevreden met een regenpak, ( www.4bikersandbikes.nl/?menu=search&search=Lookwell+Hiker ) gaat het wel. Om koude tegen te gaan wil ik wel een klein opzet scherm. na het verzagen van 2 grote schermen,
Maak ikzelf wel een mini opzet scherm, dat ik makkelijk op kan bergen.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 07:44 #22 door Roycooo
Beantwoord door Roycooo in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Heb nu alweer heel wat km gereden met de lage ruit, het gebulder is gelukkig echt weg, het windgeruis vang ik op met mijn oordoppen, tja boven de 100 kmh meer winddruk, mja daar heb ik minder problemen mee, dus voorlopig laat ik het nog effe zo, uiteindelijk wil ik wel eend zo n opzet spoiler op mijn hoge ruit gaan proberen.

Bedankt voor alle tips.

Groet Roy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 07:58 #23 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Oh, ik dacht dat de originele hoogte bij mij niet hielp. Ben 1.83mtr.
(zit inmiddels al lang aan de Twin)

Mooi dat het werkt en je dus niet de zaag er in hoeft te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 09:11 #24 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Op diverse foto's zie ik dat jullie het flexibele randje nog op de rand van de ruit hebben zitten. Het top-advies wat ik van 2Plugs heb gekregen was om dit rand je eraf te halen. Dat randje zorgt namelijk voor een enorme turbulentie. Toen het randje eraf was werd de luchtstroom niet minder, maar wel veel rustiger.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 12:07 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Het heeft enkel en alleen te maken met je lichaamslengte. Iedere ruit geeft turbulentie.

Precies zoals lt28tic deed, uitproberen tot je eronder (hogere ruit) of erboven zit (lagere ruit).

Ik vind hoge ruiten spuuglelijk, dus ik heb op mijn twin de zaag erin gezet tot ik vol in de rijwind zat.

Gehoorbescherming inderdaad ook op alles langer dan een half uur boven de 80km/u. Het suist anders nog uren nadat ik ben afgestapt.

Grtz, Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 17:24 #26 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?

Op diverse foto's zie ik dat jullie het flexibele randje nog op de rand van de ruit hebben zitten. Het top-advies wat ik van 2Plugs heb gekregen was om dit rand je eraf te halen. Dat randje zorgt namelijk voor een enorme turbulentie. Toen het randje eraf was werd de luchtstroom niet minder, maar wel veel rustiger.

OK, dank. Ga ik proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 17:53 #27 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?

Ik vind hoge ruiten spuuglelijk, dus ik heb op mijn twin de zaag erin gezet tot ik vol in de rijwind zat.


Helemaal mee eens, ik heb ook zo'n oerlelijk ding en dan nog uitschuifbaar ook. Wel prettig tijdens de lange afstanden en ik
heb me voorgenomen om tijdens en off-road ritten weer de originele ruit en zadel over te zetten.

En ook met zo'n groot scherm moet je toch echt gehoorbescherming dragen tijdens lange en snellere ritten.
Zelfs met de standaard gehoorbescherming van Alpine is dat nodig. (bij mij dan).
Afgelopen zaterdag mijn oren laten vullen met prut om daarvan oordoppen op maat van te laten maken.

Brom, heb je een foto van je afgezaagde ruit? Denk dat het voor mij ook een optie is. Beetje druk op je borst boeit niet.
Wordt je grote jongen van.

Grt. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 18:08 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Hoog scherm plus offroad is geen goede combi ;D

Is er niet een BAT geweest waarbij iemand zijn scherm doormidden kopte? Kuiltje over het hoofd gezien...
Zeker met offroad wel fijn om zo min mogelijk voor je te hebben waaraan je bij een voorwaarste afstap kunt blijven hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 22:41 #29 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Offroad is een hoog scherm ook niet nodig, want snelheid vaak wat lager dan op het asvalt. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2011 23:21 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?
Maar op zich een tip van PimW om wel degelijk ter harte nemen.

Want de meesten offroaden met dezelfde motor waarmee ze ook het asfalt rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden