een reactie van mij...
ik moet eerlijk bekennen dat de manier die honda voorschrijft in zijn work shop manual voor mij als onwaarschijnlijk overkwam,
* verwijder uitlaat systeem
* verwijder heat shield (de grootste boosdoener)
* verwijder tank en ontkoppel de snelsluitingen (vernieuw de klemmen in de snelsluitingen)
* verwijder gaskleppen huis
* verwijder de voorste bobine
* leg kabelboom vrij
en nog enkele zaken
om vervolgens dan pas de kleppendeksels te kunnen verwijderen (inderdaad .. er zijn geen inspectie deksels :-\)
dus heb ik dit nagevraagt bij een collega (honda dealer) die het recentelijk had uitgevoerd (kleppen stellen en zo)
ook hij had er de grootste uitdaging mee want ook hij had niet de uitlaat verwijderd
inmiddels moet je gewoon stellen dat je het allemaal het beste kunt verwijderen omdat met name het hiite schild niet zonder schade aan te brengen te verwijderen en/of terug te plaatsen is.
en dit komt dan volgens boekje om de 12.000 km terug
je kunt hier natuurlijk een mening over hebben maar daar heb je na aankoop niet zoveel meer aan.
in de praktijk is het dus gewoon een K... klus die voor de goede orde gewoon 2 dagen kost
wil je het nog netter doen dienen de snel sluitingen van de slangen naar de tank en gasklephuis vernieuwd te worden
de kleppendeksel pakkingen eveneens alsmede de uitlaat pakkingen.
ondanks dat de uitlaat verwijderd dient te worden vraag ik me wel af of de bochten alleen verwijderd kunnen worden en of de uitlaat als1 geheel te verwijderen is.
ik persoonlijk denk het niet, wat dan ook weer een aantal pakking bussen met zich zal mee brengen
al met al dus een operatie die wat voorbereidng met zich mee brengt
probeer deze klus zeker te combineren met het volledig onderhoud waarbij dus ook de bougie's, olie,oliefilter,koelvloeistof aan de beurt zijn.
zorg dat je de mogelijke wissel stukken klaar hebt liggen....