Motorolie is typisch iets waar de Honda 52 graden Vtwin erg gevoelig voor is; met dus idd die spreekwoordelijke 'klak' bij terug schakelen - vooral als je stil staat voor b.v. een verkeerslicht. Heb het gehad met de 600 Alp, met een Africa Twin en met de Dero.
Af- fabriek zit er vaak Castrol in, of zelfs Shell. Die heb ik bij alle motoren direct laten vervangen door (in mijn geval) Motul. Laat de olie eens vervangen voor (bijvoorbeeld) Motul 10W40 halfsynthetisch. Je kunt zelfs vol-synthetische olie overwegen, maar ik denk dat je met half synth. al een goed resultaat zult boeken.
Kan ook in de afstelling van je koppeling liggen, wellicht staat 'ie net te strak waardoor hij de zaak niet helemaal vrijtrekt bij ontkoppelen? Maar ik denk (vermoed) dat je de olie eens zou moeten vervangen. Vraag ff na wat voor merk olie er in zit (als je het niet zelf hebt gedaan). Sommige dealers gooien er (zeldzaam overigens) als kostenbesparing goedkope peut in - de gemiddelde motorrijder checkt het toch niet - en brengen dan dure olie in rekening.
Zal je bij onze TCN clubdealers niet gebeuren - en in Sprundel al helemaal niet, want daar sta je er zelf bij als de beurt wordt uitgevoerd!
(das een verborgen tip overigens)
Zelfs mijn XLV750R (de enige clubmotor met cardan) schakelt als een warm mes door boter - maar die wordt ook verwend met vol- synthetische 300V van Motul... ;D