Wat is in jou ogen de best meest lekker klinkende uitlaat...

04 nov 2011 21:58 #1 door Nader
Beste Leden en niet-leden die nog twijfelen,


Nou de titel zegt het al, maar ik ben echt benieuwd naar wat jullie nou niet zo zeer de beste maar de meest lekker klinkende uitlaat vinden.....Ik heb zelf een Laser Pro duro onder mijn Alpie zitten, en ik moet zeggen dat ik nog niks te klagen heb.


Graag jullie mening en uitleg en de sites worden zeer op prijs gesteld.

Tuurlijk appels en peren zijn niet te vergelijken en meningen verschillen maar kom maar op.....

Hoogachtend Dokterninja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2011 23:58 #2 door Neet
Boss met een wokkeldemper. Geeft de mooiste 2 cil roffel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 00:38 #3 door kees
Akra of course  :) :) :) (maar die heb je niet voor een Alp denk ik..)

Ik heb een non-street-legal open Produro met geen wol meer en dat is wel wat Tokkie  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 01:48 #4 door Waffie
rhino ovaal  of anders geen uitlaat.. stoere vlammen :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 08:29 #5 door Hotel 317
Ikzelf heb een Leovince SBK met DB killer, en ben er zeer tevreden over: Hij is bij lage toeren niet asociaal hard, maar als je het gas eens goed opentrekt zal menig armhaar overeind gaan staan.

Enneh, elke demper kan worden vermaakt voor een Alp of Twin. Kwestie van wie je kent  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 09:12 #6 door Neet

Ikzelf heb een Leovince SBK met DB killer, en ben er zeer tevreden over: Hij is bij lage toeren niet asociaal hard, maar als je het gas eens goed opentrekt zal menig armhaar overeind gaan staan.

Enneh, elke demper kan worden vermaakt voor een Alp of Twin. Kwestie van wie je kent  ;)


Ja, klopt helemaal. Die Leovince heb ik ook.
En hier nog een adresje om wat voor uitlaat dan ook op je motor te laten zetten. www.pajic-racing.nl/RenD/RenDuitlaten.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 09:56 #7 door Bono
Ik heb dit monster... Sowieso een fractie van het gewicht van een originele uitlaat!

-- Han --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 10:26 #8 door Peter M
Het zal je raar in de oren klinken (of juist niet), maar voor mij persoonlijk geldt: des te stiller des te beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 10:31 #9 door Waffie
  origineel .. tja uiteindelijk geeft dit vaak wel de beste performance en de minste problemen

geluid is tegenwoordig zo'n issue..  en staat zeker op ergernis no 1 van de medemens die zich stoort aan de biker

vindt het topi tav de naam een beetje vreemd klinken

had ook kunnen heten

hoe jaag ik mijn medemens over de zeik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 11:20 #10 door Hans Schaap
Ik sluit mij aan bij Peter, en kies voor een stille uitlaat.

los van het geluid voor de omgeving is het rijden achter een motorrijder met bromuitlaten geen pretje het geluid verveelt heel snel en dan wordt het knap irritant terwijl betrokkene het wel mee vind vallen omdat hij voor en boven de openingen van de dempers zit. Als bij zo'n collegarijder in de groep zit zorg ik dat ik vóór hem rijdt.

TER INFO
De vermogenswinst is marginaal en de gewichtsbesparing draagt ook niet echt bij aan een betere wegligging of snellere sprint.
Laatst zijn er 12 vervangingsdempers met elkaar vergeleken, het viel mij op dat de vermogenswinst 2 tot 3 pk was (op een vermogen van 138 pk) en dat het koppel gemiddeld genomen gelijk bleef 0.2 Nm tot 0.3 Nm hoger of lager. over het algemeen is de prestatie in het zo belangrijke lage en middengebied slechter. Blijft over het uiterlijk en het geluid.
De vergeleken dempers lopen in prijs van 600 tot 1400 euro ( Bron Motoplus 21)
TER INFO


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 12:02 #11 door kees

 

het [topic] had ook kunnen heten

hoe jaag ik mijn medemens over de zeik


Ligt eraan of je je eraan gaat zitten ergeren of niet.

We leven in een gedoogmaatschappij, dus ik accepteer de '50-rijder' en zíj mijn uitlaat.

Ik heb maling aan hondenbezitters die mij in het bos liever zien gaan omdat ze vinden dat alleen zij er verantwoord gebruik van denken te kunnen maken. We zitten fijn samen in dat bos.

Gedogen heet dat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 13:11 #12 door PimW
Ik heb een Rino gekocht (mede) omdat toeristen hiero midden op de straat lopen en als ze een fiets huren word het pas echt link.

Nu horen ze me in ieder geval aankomen. Veiligheid boven alles! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 13:25 #13 door Nader
Heren bedankt voor de tips,

Maar ik ga denk ik maar mijn uitlaat eraf halen en zonder rijden, is toch uiteindelijk het goedkooopst en geeft het mooiste geluid,

Gr Ninja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 13:30 #14 door Paul
Ik moet zeggen die Laser produro van mij klinkt ook wel heeeeel erg lekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 15:50 - 05 nov 2011 16:43 #15 door Neet

Ik sluit mij aan bij Peter, en kies voor een stille uitlaat.


Wie is Peter nou weer.

Motorrijden doe je met je hart, niet met je oren.


Niet helemaal mee eens. Een beetje motor mag best geluid maken. Niet altijd en eeuwig bleren maar
mag best wat kracht uitstralen als je dat nodig hebt op dat moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 16:07 #16 door Goobi

Het zal je raar in de oren klinken (of juist niet), maar voor mij persoonlijk geldt: des te stiller des te beter.


Het mooie van de 2-cylinder vind ik dat je de klappen bijna kan tellen (stationair dan) maar net als Peter hoeft het van mij niet trommelvliesverscheurend te zijn. Ik rijd ook wel eens toertochten met 2 vrienden op Ducati's en met een groepje waarin 2 Harley's meerijden maar verzoek ze allemaal vriendelijk doch dringend om achter me te gaan rijden anders ben je na een daggie toeren stikstarnakel doof  ??? met hoofdpijn  :o . Voor mij de stille standaard uitlaat.

groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 16:22 #17 door Rommit
Arrow Paris Dakar Replica staat nog steeds op het verlanglijstje  :angel:



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 16:22 #18 door midget

Akra of course  :) :) :) (maar die heb je niet voor een Alp denk ik..)


tadarataa......
een Akra voor een Transalp, sterker nog de Akra (incl. de Transalp) = te koop: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=7440.0
en echt... dit geeft een bijzonder fraai geluid, met en zonder DB-killer


elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 16:53 #19 door Two Plugs

rhino ovaal  of anders geen uitlaat.. stoere vlammen :))


HE-LE-MAAL mee eens. En bovendien... smoelt een Rino demper ook nog eens heel erg mooi dankzij de 'verborgen' ophanging. Dus geen lelijke beugel over de demper om 'm op z'n plaats te houden.

Hebben Rino's op zowel de Alpen, Africa Twin en nu dus ook weer op de Dero gebruikt. Top kwaliteit en in verhouding met de concurrentie, is dit Belgische merk ook nog eens een stuk voordeliger!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2011 17:00 #20 door Marcel T
Doe mij ook maar een lekkerre stille uitlaat.  :angel:

Ik kan wel genieten van het geluid van een 'speciale' uitlaat, maar ik weet dat er ook een heleboel mensen zijn die zich eraan storen (terecht of niet). Als veel mensen zich eraan storen *kan* dat wel gevolgen hebben voor het rijden op leuke weggetjes. Immers, jij bent maar 1 motorrijder, maar de bewoners langs een mooie motorroute krijgen (juist) op de mooie dagen een heleboel motoren voor de deur langs. Als die ook nog lawaaiig zijn....  :-[





Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden