BT45/ Tourance/ Anakee

30 mrt 2009 13:29 #1 door kippekop
BT45/ Tourance/ Anakee werd gestart door kippekop
Hallo,

Als 25-jarige heb ik mij afgelopen week als eerste fiets een TA XL600V aangeschaft. Nu heb ik een vraag mbt de vervanging van de banden. Vaak gaat het in discussies over het verschil tss Tourance en Anakees, maar slechts zelden over de BT45. Daarom mijn vraag: welke banden raden jullie mij aan? Is het optisch minder mooi om op een TA echte wegbanden te steken? Voor- en nadelen? Alvast bedankt voor jullie antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 19:04 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic BT45/ Tourance/ Anakee
hallo,

de keuze voor een bepaalde band  is echt persoonlijk waarbij 

zaken als levenduur  grip, koersvastheid kan voor een ieder anders geinterpreteerd worden
er zijn er ook die een band nemen enkel en alleen omdat het profiel van de band wel stoer of gewoon mooi is,

de bt 45 is een radiaal band van bridgestone waarbij je een lengte profiel hebt en dus een goede recht uit stabiliteit te verwachten is
ook is de levensduur zeer goed te noemen maar zoals gezegd  vind ik de band rond uit niet staan op een all road.
de maatvoering van  de bt 45 (= 130/80-17) is eigenlijk net te breed voor de transalp maar vele zullen met mij dit oneens zijn

overigens bied de band wel een goed comfort zeker als er uitsluitend over gebaande wegen gereden wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 20:02 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic BT45/ Tourance/ Anakee
Ik had die BT45 onder mijn twin en vond het echt een heeeerlijke band. Rolt heerlijk makkelijk de bocht in en plakt heel fijn in bochten. Maar het ziet er inderdaad minder mooi uit onder een all rounder......Ik rij nu de dero met tourances en vind die band minder fijn dan de BT45, hij maakt meer herrie en de compound voelt harder, alsof ie meer onder je beweegt in een flinke bocht.....maar kan ook zijn dat ze niet helemaal tof meer zijn.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 23:46 #4 door kippekop
Beantwoord door kippekop in topic BT45/ Tourance/ Anakee
Ok, hartelijk bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik toch maar opteer voor Tourance of Anakee, de BT45 zullen optisch misschien iets teveel vloeken met een allroad en ik ben toch ook van plan om af en toe de asfaltwegen te verlaten, zeker wanneer ik op vakantie ga met de TA. Ik zal de motor voornamelijk voor woon-werkverkeer gebruiken maar wil de TA niet louter herleiden tot een asfaltmachine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 00:38 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic BT45/ Tourance/ Anakee
;D

laat me je adviseren.... ter plaatse in sprundel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 12:13 - 01 apr 2009 12:52 #6 door theike
Beantwoord door theike in topic BT45/ Tourance/ Anakee

Ik had die BT45 onder mijn twin en vond het echt een heeeerlijke band. Rolt heerlijk makkelijk de bocht in en plakt heel fijn in bochten. Maar het ziet er inderdaad minder mooi uit onder een all rounder......

Dat wil ik even beamen. Op mijn alp van `05 ligt achter een BT45. 130/80-17 meen ik. Het ziet er minder mooi uit als de vorige noppe band die erop lag, maar 100% verbetering voor comfort/gevoel/vertrouwen. Offroad zal hij wel teleurstellen denk ik  ??? maar ik verlaat het asvalt niet tot nooit, of het moet een harde zand weg oid zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 13:16 - 01 apr 2009 13:18 #7 door arjan65
Beantwoord door arjan65 in topic BT45/ Tourance/ Anakee
Ik heb vanmorgen net een paar continental trail attack`s binnen gekregen.
qua profiel minder allroad en wat meer richting wegband maar ik vind ze zeker niet misstaan onder een transalp.
Bivendien kwamen ze ook nog eens als testwinnaar uit de vergelijkingstest : www.conti-online.com/generator/www/de/de...rd_test_trail_de.pdf
Misschien is dit een optie?


B.S.A  A65 (1968)  B.S.A  A65 (1970)  Transalp (1989)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 12:04 #8 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic BT45/ Tourance/ Anakee


[/quote]

Ik heb vanmorgen net een paar continental trail attack`s binnen gekregen.
qua profiel minder allroad en wat meer richting wegband maar ik vind ze zeker niet misstaan onder een transalp.
Bivendien kwamen ze ook nog eens als testwinnaar uit de vergelijkingstest : www.conti-online.com/generator/www/de/de...rd_test_trail_de.pdf
Misschien is dit een optie?


dit zijn meer banden voor snelle & zware all roads  of voor een SM .....
of je moet echt nooit zandwegen op willen
maar ze staan mooier dan BT45.......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden