Voorveren klapperen

31 mrt 2009 19:26 #1 door superlativ87
Voorveren klapperen werd gestart door superlativ87
Ik denk dat ik wat een probleempje heb,

Mijn voorveren die klapperen wat tijdens het optrekken soms, heb het idee dat ze wat aan de slappe kant zijn, zou hem dit aan de olie kunnen liggen? en wat is goede olie om het te vervangen.
Of is het gewoon beter om direct maar prog er in te doen?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 23:06 #2 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Voorveren klapperen
Kijk eerst eens of je balhoofd niet klappert. Dus of die gekartelde ring die onder de dikke moer op je stuur schuilgaat wel vast zit. Waarschijnlijk zit er gewoon wat speling in dat je met aandraaien kan verhelpen. Dat had ik laatst ook, en heeft niks met de veren te maken. Het kan een kapotte veer zijn, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 22:37 #3 door transalpinist
Beantwoord door transalpinist in topic Voorveren klapperen
er zitten in de voorvorkpoten geleiderbussen, deze kunnen wel eens loslaten, dan lijkt het indedaad of de veren in de poten klapperen,
andere veren zullen dan niet helpen, ook het op nieuw vast zetten is, naar wat ik gelezen heb van korte duur

Een dag niet op de alp gereden is een dag niet geleefd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 19:10 #4 door superlativ87
Beantwoord door superlativ87 in topic Voorveren klapperen
Hmm bedankt voor de info, zondag eerst maar even de ommen-friesche palen rit rijden en dan maar eens het spul uit elkaar halen, zo zonde met dit mooie weer  ::). en dan  maar eens even bekijken wat er aan de hand is...

zal wel even melden wat ik tegen kom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 19:12 #5 door superlativ87
Beantwoord door superlativ87 in topic Voorveren klapperen
Hij doet het ook als ik vlot op trek uit de 1ste en dan schakel naar de tweede, dus bij het optrekken komt uit uit de veren en maakt dan een ja klapperend geluid als hij weer inveert door het koppelen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden