Winterproject gestart

27 nov 2011 18:46 #1 door The Headless Horseman
Winterproject gestart werd gestart door The Headless Horseman
Hallo allemaal  :)

Voor de Alp zit het seizoen er op, dus hoog tijd om te starten met een nieuw winterprojectje  :D
Allereerst het ding maar eens even op de brug gereden:




1 van de projecten wordt om wat van dat ouderwetse eerlijke staal te vervangen door een stukje alu  ;)



Deze moet er dus ingelepeld worden  :D 

Een aantal zaken past zondermeer:
- achterwiel kan er zo in kwa breedte
- nog niet exact gepast, maar voorzover ik kan zien past hij ook zo tussen het frame
- kettingkastje en kettinggeleider kunnen er ook zo op

Maar een aantal zaken passen niet direkt  :-\
- de verankering van de achterrem moet aangepast worden -> dat word laswerk
- het linksysteem past ook niet 1 op 1

Dus gelijk een vraagje aan jullie: Heeft iemand nog een 'eitje' (het driehoekje in het linksysteem) van een AT liggen, zodat ik eens kan passen en meten?


Verder moet er nog een nieuw ruitje geknutseld worden, want bij mijn laatste ritje heeft dat een aanrijding met prikkeldraad niet overleefd  :(



Fijn spul dat ductape  8) ;)

Ik ga proberen jullie regelmatig op de hoogte te houden  :D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 20:06 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Winterproject gestart
René, heb je nu achter een schijfrem? Zo ja dan zou je er ook een achterwiel van een AT in kunnen zetten. Als je dan een velg hebt van een RD07(A) kan je achter ook direct een wat dikkere band monteren voor meer grip in het zand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 21:01 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterproject gestart
Sowieso is die achtervork veel mooier om naar te kijken, maar ik ben vooral benieuwd wat jij van de rij eigenschappen gaat vinden. Ik heb zo nu en dan het idee dat die alp vork een beetje zwabbert...

In ieder geval nog een kijkproject waarmee ik de winter door kan komen. In ieder geval tot mijn jammie-ha terug is  :-X

succes! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 21:25 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Hi Bram  :)  Nope, trommelremmetje nog seeds, en dat wilde ik eigenlijk gewoon houden  8) Een schijfrem zou volgens mij idd. zo in ene over te zetten zijn, maar dat betekent ook weer meer aanpassingen, meer gewicht, meer onderhoud en de stopkracht en dosering van het trommeltje bevalt me eigenlijk best goed  8)

@Pim: ik denk dat het onafgeveerd gewicht ook wat omlaag gaat. Zal ze beide eens op de weegschaal zetten. Vwb de stijfheid zal het ook wel een verbetering zijn ja  :) maar goed, dat merken we wel als íe er onder zit.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 22:38 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterproject gestart
Dat zou helemaal mooi zijn inderdaad.

Mooie heftafel ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 22:56 #6 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Winterproject gestart
De xrv heeft schijfrem maar slipt met noppen snel bij iets te hard remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 23:27 #7 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Winterproject gestart
Succes René!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 08:38 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Winterproject gestart
Hey René,

Je bent weer lkkr bezig, mooie nieuwe uitdaging man! Besef me dat ik ook als de Bl*ksem aan de slag moet met mijn XLV...  :-[

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 16:55 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Winterproject gestart
Leuk rene.....,

ik moet nog even kijken waar ik dat linksysteem driehoek heb liggen, maar die heb ik wel ergens...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 19:30 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Hé  :D dat zou super zijn Rob  8)  Hoor 't graag  :)

En verder bedankt voor de aanmoedigingen heren  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2011 17:35 - 14 dec 2011 20:35 #11 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Vanmiddag maar een beginnetje gemaakt  :)

Achterwiel en achterbrug eruit gehaald voor een 1e pas-sessie. De conclusies:
- de AT achterbrug past precies tussen het frame
- het achterwiel gaat er tussen, zij het behoorlijk strak  :-\
- kettinggeleider + kettingkast passen ook

- de Alp achteras is te lang, ik heb dus een AT achteras nodig. Iemand?  :)
- het linksysteem heeft een aanpassing nodig, maar dat wist ik al. Heb je 'm toevallig nog gevonden Rob?
- verankering voor de achterrem moet aangepast
- er moet een oogje aan de brug gelast worden om de veer van het rempedaal aan vast te haken.

Verder heb ik beide achterbruggen op de (zeeeeer onnauwkeurige) personenweegschaal gehad en er zit ongeveer een kilotje tussen, in het voordeel van de AT vork  8)

Ook is de AT achterbrug een stuk (5cm) langer, dus er zal een langere ketting op moeten. Komt goed! Dat geeft tegelijkertijd een langere wielbasis. Standaard heeft de Alp volgens de specs in het WPH 150,5cm. In combinatie met de XR voorvork meet ik nu 161cm  :o  Ben benieuwd wat dit voor de wegligging doet  :-\

Dat was het voor nu, tot de volgende keer  ;)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2011 19:38 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterproject gestart
Lekker stabiel op de rechte stukken!

Je kunt misschien ook eens wegen hoeveel gewicht er op beide wielen rust. Zegmaar de verhouding voor-achter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2011 20:59 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Ja, ik denk ook dat een langere wielbasis een hogere rechtuitstabiliteit oplevert Pim. En waarschijnlijk gaat íe ook weer wat makkelijker over hobbels  :)
Iemand een idee van de wielbasis van een standaard AT trouwens? Ik heb hier geen WPH van een 750AT bij de hand.

Ik heb de motor trouwens al eens op de weegschaal gehad. Als ik me goed herinner: 102kg. op het vorwiel en 98kg op het achterwiel. En dat was met volle tank.
Zal 'm er nog eens opzetten als íe weer op z'n pootjes staat  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2011 21:11 #14 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2011 18:58 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Owkee, bedankt voor de info Pim  8)  Hij word dus nóg langer dan een AT  :) Kan geen kwaad vermoed ik  :D

Enniewee, ik ben in blijde verwachting .......  :o  Van een paar AT achterbrug onderdelen bedoel ik  ;D


Dus in de tussentijd maar een ander klusje begonnen.

Het originele dashboard heb ik er een paar jaar terug al afgesloopt en dat betekende dus ook geen controlelampjes meer  :-\  Nou kan ik met vrijstandindicatie en de knipperlichtjes nog wel leven, maar een oliedruklampje zou toch eigenlijk wel fijn zijn.

Zélf bouwen, met ledjes oid, zou kunnen maar ik wil het een beetje in stijl houden, dus een indicatorblokje van een AT moet het worden  :)
Een kabelboompje van de Alp had ik ook nog liggen, dus 1+1 = 2  ;)  Paar overbodige lampjes en draadjes er af knippen en klaar  8) Zou je denken.......

Dat gaat dus niet lukken  :( Het lastige is dat de TA dunne en dikke lamphoudertjes gebruikt en in het AT-blokje slechts dikke moeten  ::) En de lampjes die ik nodig heb zijn natuurlijk bijna allemaal als dun uitgevoerd :-\
Ik heb het draadboompje even uit elkaar gehaald, maar dat word nog een heeeeeeele puzzel om het kloppend te maken  ???



Het zal uiteindelijk wel het betere knip- en plakwerk worden denk ik  ;)  Dus gewoon het dunne lamphoudertje er af knippen en een dikke er aan solderen  ;D

Hopelijk binnenkort in dit theater  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2012 19:46 - 15 jan 2012 20:44 #16 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
In de weer geweest met knip- en striptang, soldeerbout, krimpkous en vulcanizered tape (mooi spul  8)) et voila  :)



Ik heb weer lampjes  :D

Nog even een mooi plekje zoeken in de kuip en een ophangbeugeltje maken en dan is dat weer klaar.


Verder intussen wat AT spullies binnen gekregen (met dank aan Bram en Edwin  8)) dus binnenkort gaan we weer verder met de achterbrug  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2012 20:57 #17 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Vanmiddag nog maar eventjes aan de achterbrug gewerkt. Beetje passen en meten.....

Met dank aan Bill (voor een linkje naar het ADVrider forum, waar iemand hetzelfde klusje al eens geklaard heeft) had ik een idee opgedaan voor de verankering van de achterrem  :)

Beetje zagen, dremelen en vijlen aan de ankerplaat en toen had ik dit:



Ik moet nog een klein beetje verder wegvijlen om het helemaal goed aan te laten sluiten, maar dan lijkt het me prima  :D


Verder nog een vraagje aan de AT boys vwb de montage van het linkstuk aan de achterbrug. Ik heb wat twijfels of het zo goed zit  :-\

Als ik het 'eitje' monteer met de bout (die met die borst er aan) dan drukt die borst de lagerbus helemaal tegen de andere kant aan. De borst verdwijnt ook een paar mm in de achterbrug. Eigenlijk zó ver dat de bout aan de andere kant niet genoeg draad heeft om de moer helemaal aan te kunnen draaien. Dat is natuurlijk wel op te lossen met een ringetje, maar vraag me af of het wel helemaal goed zit. Ik vermoed dat de lagerbus van het Alp-linkstuk wat korter is dan die van een AT  :-\

Hieronder nog wat foto's. Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Hoor graag van jullie  :)


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 19:15 #18 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Winterproject gestart
Omdat jullie me tóch niet helpen met de bevestiging van het linksysteem  ;) ben ik er zelf maar even mee verder gegaan  :)
Met 2 ringen (1 tussen de nokken van de achterbrug en 1 achter de moer) zit het imho prima, dus dat laten we zo  8)

Verder niet zo heel veel gedaan  :-\
- nog wat gevijld aan de remplaat en nu zit hij goed.
- remheveltje een tandje verzet - de AT achterbrug is wat langer, dus de stang vanaf het rempedaal dreigde te kort te worden.
- gaatje geboord, M5 tapje er door en boutje geplaatst in de achterbrug om het veertje van het rempedaal achter te haken.
- en nog veel tijd verspild aan het verwijderen van 2 vastgerotte, maar overbodig geworden boutjes in de achterbrug  >:(

Oh ja, en nog even de kentekenplaat wat steiler gezet  :D Zie foto's onder (bovenste foto is oude positie en 2e foto de nieuwe)

Toen ik na mijn laatste ritje (een paar maanden terug) naar huis reed werd ik aangehouden door oom  C:-) en die wees me op de wel erg horizontaal liggende kentekenplaat. Hij was niet te lezen zeiden ze........  ;D
Kreeg geen boete  8), maar wel het advies mee er wat aan te doen. Bij deze dus  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 19:54 #19 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterproject gestart
"Dat is voor de helicopters als ik aan het wildcrossen ben meneer!".

Ik snapte niet wat je bedoelde met die bussen en bouten en ringen dus ik dacht daar komt hij zelf wel uit  ;D

Ik wacht rustig op een totaal plaatje  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 13:28 #20 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Winterproject gestart
rené, ik heb niet gereageerd omdat ik het niet wist, maar dat wist jij natuurlijk al ;-)
wat ik wel weet is dat tape om eenden aan elkaar te plakken duck-tape wordt genoemd, waar jij ria haar oooh zo mooie scherm weer mee aan elkaar hebt geplakt heet schermreparatie-plakband, ook wel ducttape genoemd; o ja, het is er ook in een doorzichtige versie; succes met sleutelen!

een forum: je schrijft alsof je praat en het leest alsof het gedrukt staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden