Nokkenaskettingspanner

29 nov 2011 01:54 #1 door Nader
Nokkenaskettingspanner werd gestart door Nader
Beste Leden,

Sinds een paar dagen hoor ik een gerammel aan de voorkant rechts komen als motor in neutraal staat, kan het de nokkenaskettingspanner zijn?

BIKE INFO: PD06,1987,56K, in september bougies olie en oliefilter vervangen
Kleppen zijn gesteld eind oktober met behulp van een zeer goede bevriende TCN LID.
Als ik rijd dan is geluid weg, bij stilstaan hoor ik dat geluid soms komen en soms als ik voor stoplicht sta komt het heel duidelijk terug.
Kan de dokter zelf aan de slag? Graag tips om het probleem aan te geven of  juist uit te sluiten....
Dokterninja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 07:27 #2 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Nokkenaskettingspanner
Ik denk eerder dat het van de koppeling komt, verdwijnt het als je hem inknijpt?
Als dat zo is, dan kan het geen kwaad het schijnt wat slijtage op de kooi te zijn. Ad zal zeggen "ze kunnen er oud mee worden"

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 10:12 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nokkenaskettingspanner
Met mauppie hierboven ^^

Ik verdenk ook in 1e instantie de koppeling. Nokkenaskettingspanners leveren zelden problemen op bij de Alp of Twin  :)  Het is geen Kawa  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 12:26 #4 door Nader
Beantwoord door Nader in topic Nokkenaskettingspanner
Heren alvast bedankt,

Ik ga hem vandaag maar nog een keer onderzoeken, maar idd ik heb wel het gevoel dat ie wat moeilijk schakelt zou dat dan betekenen dat ik misschien nieuwe koppelingsplaten moet aanschaffen?


En wat betekent slijtage op de kooi?


gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 20:27 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Nokkenaskettingspanner
Moeilijk schakelen kan ook te maken hebben met je ketting spanning, controleer die ook voor de zekerheid.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 21:57 #6 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Nokkenaskettingspanner
Gerammel wordt eerder door speling op de tranmissiedemper in de koppelingshuis veroorzaakt dan door de speling van de platen in de korf. De veren van de demper worden wat moe waardoor de korf wat axiale speling krijgt op het tandwiel.


Goed synchroniseren kan wel wat helpen, hij draait dan wat regelmatiger waardoor het gerammel wat minder wordt.

Kan ie inderdaad heel erg oud mee worden, veel kwaad kan het niet  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2011 00:27 #7 door Nader
Beantwoord door Nader in topic Nokkenaskettingspanner
Thanks voorlopig voor de tips!

Ik houd jullie op de hoogte..

greetings Dokterninja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2011 08:19 #8 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Nokkenaskettingspanner
gerammel, moeilijker schakelen en 56k op de teller.
hoe is je oliepeil en je olie verbruik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden