Beste allemaal,
Met mijn project ben ik nu bezig om de vering van de alp aan te pakken.
Achter was de demper namelijk gaar en lek en voor wilde ik er graag progressieve veren in.
Jammer vond ik het dat er aan de voorvering van de alp weinig te versellen valt.
Op het motorforum kwam ik een mooi stukje tegen over preload adjusters en gold valve emulators.
www.motor-forum.nl/forum/list_message/13462949
Ik heb dan ook een lijntje uit gezet om in ieder geval voor mij zelf preload adjusters te laten modificeren om de veer voorspanning eenvoudig aan te kunnen passen.
(weet dat sommigen van jullie dit al doen door er een paar carrosserie ringen onder te leggen)
Ook ben ik aan het informeren om gold valve emulators te bemachtigen.
Normaal zijn dit redelijk prijzige stukjes techniek maar wat word er tegenwoordig niet nagemaakt!
Met deze gold valve emulators kan je de demping afstellen. Waardoor de werking van je voorvork meer gaat lijken op een van het type cartridge systeem.
Op de pagina op het motorforum is meer te lezen over de techniek van deze gold valve emulators.
De prijzen zijn net iets hoger geworden maar voor onder de €150 moet het zeker te realiseren zijn!
Zeker als er meer mensen met interesse zijn?
Laat het z.s.m. weten want misschien kunnen we er dan een leuke gezamenlijke inkoop actie van maken!
MVG rosiaantje