Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)

07 juni 2016 13:11 #21 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)
Ha Pim en Rob,

Dank voor de reacties  ;D

Ik zal even het volledige verhaal vertellen.
De motor is in januari gekocht via een garagehouder.
Die heeft hem van de 1e eigenaar gekocht met 11k op de teller. Ik heb er zelf nu iets meer dan 3k mee gereden.
Onderhouds geschiedenis was niet bekend, maar ik denk ook niet dat die er überhaupt is geweest.
De originele banden zaten er zelfs nog onder. Die zijn door de garage vervangen. En de garage eigenaar heeft er zelf 100 km op gereden. Verder heeft hij er ook geen onderhoud aan gedaan. Motor was/is in bijna in nieuwstaat. Maar heeft waarschijnlijk inderdaad lang stil gestaan. Motor is tijdens  de inspectiedag door Rob gekeurd. Geen ernstige gebreken.
Motor rijdt verder als een zonnetje. Ik heb wel weinig vergelijkingsmateriaal, aangezien het m'n eerste motor is.
Nadat ik er wat carburateur reiniger in heb gegooid. Merkte ik wel dat de motor in het hoge toeren gebied wat soepeler liep en mooier geluid maakte.  En na de grote beurt van Rob maakte de motor gemiddeld 1k minder toeren bij hoge snelheden.
De pilotcrew heb ik al afgesteld, want die stond wat rijk. Van 1500+ naar 1100+ stationeer toerental afgesteld.

Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 23:16 #22 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)
Je motor kan bij een zelfde snelheid niet opeens langzamer rondgaan dan moet de wielomtrek ook veranderen :angel:

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

09 juni 2016 10:48 #23 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)

Je motor kan bij een zelfde snelheid niet opeens langzamer rondgaan dan moet de wielomtrek ook veranderen :angel:

Kan wel hoor. Slip op de koppeling bijvoorbeeld  :))

Verder carbs bekijken. Vervuiling, of een te hoog vlotterniveau en je brandstof loopt er met vlagen via de overloop uit. Dan loopt je motor prima, maar is je verbruik "toch wel hoog" ;)

“Never Stop Exploring”

09 juni 2016 13:36 #24 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)
Dank voor de suggesties! Ik ga binnenkort maar weer langs Rob  ;)

Honda Transalp XL600V (PD06) '95

07 juli 2016 23:06 #25 door Eric Goes
Beantwoord door Eric Goes in topic Hoog benzineverbruik Transalp '96 (1 op 13-14!)
Mijn TA is van 1995 en ben de eerste eigenaar. De 1 op 20 heb ik ook nooit gehaald. Ik rijd ook gemiddeld tussen de 200 en 250 km op een tank. Ben ik het begin naar dealer geweest omdat ik het verbruik hoog vond. Geen euvel kunnen vinden. Ik ben wel groot en 100 + kg en houd van flink op en door trekken. Kruissnelheid 120 kmh

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden