Wilde het nét schrijven... ga altijd voor een tanktas die middels riempjes en/of rits wordt bevestigd (of de heeele dure Bagster optie).
Ik gebruik mijn tanktas ook voor foto apparatuur en idd, sinds mijn overstap naar digitale fotografie (maar ook bv een smartphone, creditcard, keycard etc) is de magneettas 'in de ban'.
Daarnaast nog een nadeel...
Heb altijd met magneettanktassen gereden, maar de ervaring leert - hoe voorzichtig je het ook doet, met of zonder doekje of zeem er onder - dat aan de magneten gedurende de reis toch iets gaat plakken wat krassen in de lak veroorzaakt.
Als je veel gaat rijden, zou je een Bagster kunnen overwegen. Op een Bagster tankhoes passen nml meerdere verschillende tanktassen. Nadeel is dat de Bagster nieuw gewoon verschikkelijk duur is; ik heb de mijne (voor de Varadero) incl tankhoes en -tas voor € 120,- op de kop getikt op Ebay. Bijkomend voordeel... toen ik in 2004 overstapte op het nieuwe model Varadero, hoefde ik alleen een tankhoes te kopen. En Karinda rijdt nog steeds op de vorige Dero, idd, ook met mijn oude tankhoes.
Voordeel (vooral omdat ik m voor de DSR camera met lenzen gebruik): veel Bagster tanktassen zijn voorzien van een geintegreerde regenhoes die zich eenvoudig vanuit een opbergzakje onderaan de tas laat aanbrengen.