- Berichten: 76
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Betekent dat effectief dat ik hem het beste meteen kan reviseren? Ik heb de klauw er nu toch al af dus dan is dat volgens mij niet heel veel meer werk; cilinder eruit, rubbers eruit, de boel goed schoon maken en weer in elkaar zetten met het juiste vet, of zie ik iets over het hoofd?Dat de remblokken a-symmetrisch slijten komt meestal doordat de remklauwen incl bracket vuil en aangeslagen zijn.
Over het algemeen geldt hier schoonmaken en het juiste vet op de juiste plek.
Het loshalen van weerbarstige moeren gaat vaak heel goed met een luchtsleutel, het korte slaan geeft een schrikeffect en maakt dat de moeren zonder beschadigen loskomen.
Is dat niet afhankelijk van de massa van het object waar je -in dit geval- de as uit wil slaan? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een zware hamer heel veel toevoegt als ik daarmee de rest van de motor wil tegen houden ???Heel belangrijk is dat als je ergens op gaat slaan je de andere kant opvangt. b.v. met een zwaardere hamer dan waar je mee slaat of door te ondersteunen.
Vergelijk het met het verwijderen van een ouderwetse spie in een fietscrank.
Mijn advies is om er een sleutelboek op na te slaan en eventueel iemand erbij halen die dit al eens vaker heeft gedaan.
Met name het verwijderen van de as vergt wat "sleutelgevoel" om te voorkomen dat de boel kapot wordt geslagen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nadeel van een eindloze (reeds in de fabriek op maat geklonken) ketting is idd dat je de hele boel los moet maken :-\
Maar persoonlijk vind ik dat eigenlijk gelijk het grootste voordeel Want het dwingt je om de hele boel los te maken en daarbij heb je gelijk de gelegenheid om alles weer eens lekker in het vet te zetten
En met alles bedoel ik de steekassen van de achterbrug en het linkssysteem. Honda maakt er een gewoonte van om in de fabriek nergens vet op te doen, waardoor die steekassen na verloop van tijd vast gaan rotten in de lagerbussen en dat wil je niet >
Bijkomend voordeel vind ik dat je het klinken op die manier kunt vermijden. Ik vind dat écht een rotwerkje Komt natuurlijk gewoon omdat ik er geen geschikt gereedschap voor heb : Maar goed, als ik een ketting met klinkschakel mee krijg klink ik 'm liever vooraf op de werkbank en maak er zélf een eindloze ketting van
Grtz,
René
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ga ik eens naar kijken.Cok van den Heuvel Handboek motor onderhoud.
Staan leuke tips in ook voorde sleutelaar met enioge ervaring (zeg maar bromfiets niveau.
Ketting vervangen doe ik ook met klinken. In de fabriek wordt ie ook geklonken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.