Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb de voorvorkpoten 20 mm laten doorsteken(is ook wel het maximum wil je je voorspatbord nog heel houden bij een heftige rem actie) , dit scheelt ook al een heel stuk.Wanneer het aanpassen van het zadel niet voldoende is kun je ook de gaffel van de achterschokbreker nog vervangen voor een lager exemplaar.
Dat levert je dan ook nog eens 4 cm verlaging op.
Groet Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
HalloHans,@ Keewhip De kosten van een kortere gaffel zijn 150 euro. Ik moet het adres even opzoeken waar ik hem toendertijd heb besteld.
Het monteren kost ongeveer een 0,5 tot 1 uur.
Het doorsteken van de voorvorkpoten ongeveer 10 - 15 min.
Het is altijd mogelijk dit bij mij te doen, mocht je het gereedschap of de ruimte niet hebben.
@ Sandra, het plaatsen van een kortere gaffel gebeurt altijd in combinatie met het doorsteken van de voorvorkpoten omdat anders de geometrie van de motor veranderd. Er is maar 1 maat kortere gaffel leverbaar voor de TA 650. Het totaal ( gaffel + doorsteken) geeft een verlaging van 4 cm.
Het alleen doorsteken van de voorvorkpoten is mogelijk het verlaagt niet zozeer de motor maar veranderd de geometrie, de vork komt steiler te staan de motor wordt daardoor meer zenuwachtig op de rechte stukken en zal lichter in willen sturen.
Doordat de motor voorover gaat staan loop je de kans dat bij heftige remacties het spatbord de motor raakt, met schade tot gevolg.
Laat je daarentegen ook de achterkant zakken dan is het geheel weer in balans en veranderen de rijeigenschappen van de motor niet.
Ook het lager zetten van de motor aan de achterkant door het verkleinen van de veervoorspaning van de achterveer moet om soortgelijke redenen worden ontraden.
Voor dit soort oplossingen is er ook geen goedkeuring van de wetgever.
Verder denk ik dat het esthetische nooit boven veiligheid mag worden gesteld. Het goed af kunnen steunen van de motor wanneer je stopt, ook op onverwachte momenten, is toch wel belangrijk, de afgelopen jaren heb ik heel wat valpartijen gezien en die waren bijna allemaal te wijten aan het onvoldoende bij de grond kunnen met de voeten.
Los van de schade en de deuk in het ego is het vertrouwen vele malen belangrijker. En als iemand daardoor het vertrouwen in zichzelf en de motor verliest zou dat onnodig en eeuwig zonde zijn.
Groet Hans Schaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb hierdoor geen kortere gaffel nodig,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.