- Berichten: 2
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hoi,
Wat vraagjes:
1. Als ik met mijn 20 jaar oude TA600 100kmh ga, staat de toerenteller op 5.000rpm. Bij 120kmh wordt dit 6.000rpm etc. Ik vind dat wat aan det hoge kant voor het comfort en zou het toerental bij deze snelheid willen verlagen. Is er iemand die geëxperimenteerd heeft met verschillende ketting-tandwielen was er een ideale verhouding en hoe liep het experiment af?
de eerste versnelling is vrij lang en als je een groter tandwiel voor monteert daalt het toerental wel maar het rijden bij lage snelheden wordt er niet beter op
je zit dan constant te zweven tussen de eerste en tweede versneling
ik heb het uiteindelijk weer standaard genomen
2. Het lijkt erop dat mijn koppeling soms slipt. Aangezien ik in de 30 jaar dat ik motor nog nooit een stukke koppeling gehad heb vraag ik me af of de koppeling een bekend 'zwak' punt van de TA600 is? Als ik die vervangen ga, kunnen de metalen platen dan blijven zitten (als ze geen zichtbare slijtage hebben) of moet ik die altijd ook vervangen?
het advies is om ook de stalen platen te vervangen (dus als 1 set)
3. De voor-verlichting van mijn oude TA600 is niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig hebben we lange dagen hier in het noorden. Dat was bij mijn Africa Twin met de dubbele lampen echter beduidend beter! Aangezien ik de eland graag zie vóór ik met hem bots zou het fijn zijn met een verlichting upgrade. Zijn er TA rijders die met extra lampen in de rondte rijden? Zo ja, tips? Foto wellicht?
het probleem is de reflector want die gaat achteruit maar zorgt voor de richting van de bundel
er zijn wel ander soort lampen maar zijn vaak niet toegelaten
zo zijn er ook H 4 lampen tot 160 watt (meer warmte ontwikkeling)
darna kan dus xenon een aanwinst zijn maar zoals gezegd vaak niettoegelaten wegens mogelijke verblinding van tegen liggers
tip plaats extra verlichting op bij v de valbeugels
4. De enkelschijfse voorrem heeft geen ABS nodig om het geweld onder bedwang te houden! Zijn er TA rijders die hun TA van één remschijf voor naar twee remschijven voor gesleuteld hebben? Tips?
ja die zijn er... andere voorvork, rempomp leidingen km teller aandrijving ander wiel en remklauwen
betere oplossing
andere remleiding en goede remblokken
overigens zijn er ook ombouw kits waarbij er een grotere remschijf met bracket voor de remklauw gemonteerd worden
dit geeft een grootte verbetering
Happy Alping!
Med vänliga hälsningar,
Paulster
Zweden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.