Vermogensverlies TA 600

12 okt 2012 13:02 #21 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic Vermogensverlies TA 600
ik had dit probleem ook en bij mij is het de vacuumrubber van gasschuif van carb. zat een scheur in.
groet hilbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 19:40 #22 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Vermogensverlies TA 600
Het heeft even geduurd, maar ik kan nu melden dat het probleem de wereld uit is. Het bleek achteraf een combinatie van problemen te zijn geweest. Begin dit jaar leek het probleem zich vanzelf opgelost te hebben. Motor reed goed en hield niet meer in. Maar toen kwam er een ander probleem bij; de accu lade niet meer bij. Dit bleek de spanningsregelaar te zijn. Nadat deze vervangen was kwam het oude inhouden en bokken weer terug. Een nieuwe CDI unit was ook voor dit probleem de oplossing.
Inmiddels een aantal weken gereden en geen enkel probleem meer.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 19:42 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vermogensverlies TA 600
Ahummmmm

Ik blijf bij de cdi door deze:


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 19:56 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Vermogensverlies TA 600
dan komen we toch tot de juiste diagnose

de spanningsregelaar die je cdi om zeep heeft geholpen,

gevolg en oorzaak liepen dus danig in pas :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 20:04 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vermogensverlies TA 600
En waffie, ook de accu zoals voorspelt  ;)

Zie ik je morgen ?????????????????????????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2014 21:59 #26 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Vermogensverlies TA 600
We zijn inmiddels weer een week of vijf verder en alle ellende is weer terug. Afgelopen vrijdag staat mijn vrouw met een afgeslagen motor aan de kant en hij doet helemaal niets meer. Pechhulp erbij en die de machine weer gestart en doet een paar metingen en ziet dat de spanningsregelaar 20-28 volt geeft >:(
Het kwaad is dan al geschiet, met als gevolg de dat de accu stuk is en één CDI unit en het zal mij niet verbazen als ze allebei stuk zijn. Ik of eigenlijk wij zijn helemaal klaar met deze Alp. We gaan op zoek naar een andere, minimaal een PD10 en dan gaat deze PD06 uit 1996 in onderdelen de deur uit. Blijft zonde want met nog geen 82k op de teller is hij eigenlijk nog niet aan pensioen toe.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 10:25 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vermogensverlies TA 600
Ik weet helaas niet meer of je toen een gebruikte of nieuwe spanningsregelaar hebt gemonteerd Richard.
In elk geval is kan het gewoon domme pech zijn of slechte koeling van je SR.
Ook massa aansluitingen zijn heel vaak de oorzaak van dit soort catastrofes.
Jammer dat je niet wat dichterbij woont. Anders had ik wel wat onderzoek willen doen.

Maar hiervoor gaan slopen is wel heel rigoureus.

Mocht je dat wel gaan doen teken ik alvast in voor het motorblok.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 18:17 #28 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Vermogensverlies TA 600
Ik heb toen een gebruikte SR gemonteerd. Het heeft dus enige tijd goed gewerkt en er is in die periode ook goed van de Alp gebruik gemaakt. Ik heb de afgelopen periode bijna iedere week controles uitgevoerd op de SR en iedere keer gaf hij tussen de 14,2-15,3 volt aan bij 5000 toeren en het licht aan. Accu gaf ook geen problemen. Zelf een paar keer een minuut of 10 het licht aan laten staan en daarna gestart zonder problemen. Maar om nu alles te gaan vervangen gaat toch flink wat geld kosten en het vertrouwen is eigenlijk weg in deze machine.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 19:04 #29 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Vermogensverlies TA 600
Maar waarom zou je hem dan in onderdelen willen verkopen dan is er weer een alp minder en ook weer de kans dat er iemand mee lid word van de club mee verkeken dus in zijn geheel verkopen is zeker aan te raden.
zien we je zaterdag in Elburg ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 20:11 #30 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Vermogensverlies TA 600
In onderdelen brengt hij ten minste nog wat op. Zoals hij er nu bijstaat misschien oud ijzer prijs :'(

Nee, ik ben zaterdag niet van de partij. Ik heb helaas andere verplichtingen. Had er graag bij geweest.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 22:41 - 17 juni 2014 09:40 #31 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Vermogensverlies TA 600
ook ik zie nu niet direct een reden om er afscheid van te nemen

als hij rijdt krijg je er altijd 1000 euri voor en dat is meer altijd meer dan het geld voor die  enkele onderdelen waar iedereen voor een koopje aan wilt komen.

wat zoeken ze

kuipdelen die liefst heel zijn (zelden)

een motorblok met O olieverbruik
een cdi unit die perfect werkt
een spanningsregelaar zo goed als nieuw en
een wiel zonder corrosie

en met de rest blijf je een jaar zitten
maar vooruit..... ik bied je 250 euri .. dat is een heel stuk meer als die 14/ct per kg aan oud ijzer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 22:51 #32 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vermogensverlies TA 600
Een ontmoedigingsbod begrijp ik  ;)
Nou vooruit, ik doe mee: bied je €200,-

Zie je wel, niks waard als sloopmotor  ::). Er rest je niets anders dan het ding weer rijdend te maken  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 23:56 #33 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Vermogensverlies TA 600
Je houdt altijd lui die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, belachelijk...echt hollands om iemand zooo de gek te bieden

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 01:26 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Vermogensverlies TA 600
en zo te horen gaat SANDRA voor een bod voor € 250.50

nou als dat geen aanmoediging is om het ding weer rijden te maken-wat moeten we dan nog meer bieden

dus ga voor een goede keuze en al de hulp van de tcn community krijg je er gratis bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 08:04 #35 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vermogensverlies TA 600
Zoals Ad al zegt: We bedoelen het goed Sandra  :)
We zouden liever zien dat Bomba het ding weer netjes rijdend maakt. Desnoods met hulp vanuit de club hier  8)

Vandaar de 'belachelijk' lage bedragen  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 08:40 #36 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vermogensverlies TA 600
De aan houder wint. Het heeft mij slechts 15.000 km en 9 maanden gekost om mijn motor electrisch storingsvrij te krijgen...

Bleef me op het verkeerde been zetten en uiteindelijk heb ik alle electra vervangen/nieuw nagebouwd.

De motor geeft me nu wel al weer 38.000 compleet probleemloze km's. :)

Ik bied 254,35

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 10:53 #37 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Vermogensverlies TA 600

Zoals Ad al zegt: We bedoelen het goed Sandra  :)
We zouden liever zien dat Bomba het ding weer netjes rijdend maakt. Desnoods met hulp vanuit de club hier  8)

Vandaar de 'belachelijk' lage bedragen  ;)

Gelukkig maar.. ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:46 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vermogensverlies TA 600
DAN NOG EVEN DIT:

Uit de ANWB logboeken geplukt ter lering ende vermaak

bij een snelle inspectie blijkt dat de stekker aan de spanningsregelaar erg warm is en geen goed contact meer maakt. Ik maak de stekker schoon, zet ‘m goed vast en constateer dat de dynamo wel gewoon bij laadt. Het hele euvel is terug te voeren op een raar stukje elektrotechniek, dat op heel veel motorfietsen zit. De dynamo levert wisselstroom, de spanningsregelaar zet dat om in een gelijkstroom van ongeveer 14,2 Volt. De regelaar legt de negatieve spanning aan de massa, wat zorgt voor warmteontwikkeling. Daarom zit die regelaar in de rijwind, maar daar pikt die ook vuil en regenwater op, wat niet fijn is voor de contacten. Die dingen gaan gewoon vaak stuk.

Het beter koelen ( zoals Bikkel doet ) en beschermen tegen vuil is een heel goede remedie tegen het stukgaan dus van een SR

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 19:02 #39 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Vermogensverlies TA 600

en het vertrouwen is eigenlijk weg in deze machine.

Vaak geeft dit soort dingen de doorslag We kiezen vaker op gevoel dan je zou verwachten

Voor iemand die nog een SR en CDI  heeft liggen en goedkoop aan een accu kan komen is zo'n fiets leuke handel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2014 20:05 #40 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Vermogensverlies TA 600
Ik heb vandaag toch de stoute schoenen aangedaan en heb er een andere accu en SR ingezet.
Motor gestart en dat ging goed. Ook de juiste spanning volgens het WPH :)

Maar wat was er allemaal stuk gegaan:

Natuurlijk de SR
de accu
de verlichting, ook de lampjes in het dashboard
2 van 4 knipperlichten
het remlicht
de toerenteller
een extra relais voor de 12V stekker op het stuur. Dit relais zit ertussen zodat er geen stroom op dit punt staat als het contact uit is.


Wat is er heel gebleven zover ik het nu kan zien:
De beide CDI units. Ik heb een testrit gemaakt en kreeg niet de indruk dat er een unit lag te bokken.
Alle controle lampjes  :o

Conclusie:
De schade lijkt mee te vallen.
Nieuwe accu € 50,=
Nieuwe SR € 100,=
Een berg lampen had ik nog op voorraad.
Een 12V relais van een paar euro ofzo.
Enige wat overblijft is de toetenteller. Ik ben aan het meten geweest en als de motor draait meet ik spanning tussen de zwart/gele en groene draad. Er kom dus een signaal vanaf de CDI unit via de zwart/gele. Als ik het contact aanzet zie ik de toerenteller ook niet bewegen. Voorheen zag je hem dan een keer iets op en neer gaan. Ik ga er dus vanuit dat hij stuk is.
Zit er nog iets van een beveiliging in de toerenteller die ik weer in moet schakelen of zal hij gewoon doorgebrand zijn?

Dus nee, we zien toch maar af van slopen. Misschien door de tijd eens kijken voor een andere toerenteller.




Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden