Tank AT op TA

06 nov 2012 15:44 #21 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Ik vermoed dat we het met ons budget wel eventjes uit kunnen zingen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2012 15:46 #22 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Tank AT op TA
Veel plezier alvast dan, ben benieuwd, ga het volgen!  :)

Ennuh... waar ging het topic ook alweer over?  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2012 15:47 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Tank AT op TA
;D ;D

Tank AT op TA


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2012 09:37 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tank AT op TA
een tank van een RD04 past wel op een Alp 8)  maaruhh ziektekosten verzekering opzeggen? hoe ga je dat doen als je echt ziek wordt en om die reden ook terug naar nederland moet, er zijn wel een aantal ziektes te bedenken die je budget er heel snel door heen jagen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2012 10:00 #25 door Zot
Beantwoord door Zot in topic Tank AT op TA
past ut tankie? Bier smaakt prima  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2012 10:30 #26 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Nog geen tijd gehad om de tank er op te passen.. Maar het ziet er allemaal goed uit dus ik verwacht niet al te grote problemen.
Binnenkort maar eens mee beginnen...

Voor wat betreft ziektekosten; er zijn speciale reisverzekeringen die dit dekken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 21:36 #27 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Vanavond eventjes de tank op de motor gelegd. Maar moet er nog even heel erg goed over nadenken.
Tis natuurlijk wel een vrij eenvoudige manier om de actieradius van de motor te vergroten..
En ik heb ook geen last van de inkepingen, daar pas ik gewoon prima in met mijn benen..
Maar...
Het originele Transalp zadel dat ik door Rayz heb laten aanpassen moet er wel op geprakt worden en
dat zit wel een beetje belabbert :( Daarnaast moet ik nog een oplossing zoeken om de tank aan de onderkant
te steunen, ik ben helaas geen lasser.. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2012 21:22 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tank AT op TA
Dat zadel is vervelend, zeker als je nu zo een mooie Rayz hebt. Daarbij komt nog dat je kappen niet meer passen. Hoe had je dat willen oplossen? Of nog niet zover over gedacht?

Het is allemaal best veel werk.

Ik ben wel lasser en heb die beugel al eens gemaakt dus als je dat mocht besluiten...
Anders is er nog de optie om de AT tank aan te passen op je zadel of misschien een TA tank te vergroten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2012 21:36 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Tank AT op TA
Ik zou gewoon een jerrycan mee nemen  ::)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2012 22:40 #30 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Tank AT op TA
Ja... hadden wij ook deze veredelde toertocht. Op beide alpen rechts een koffer met een 10 liter jerrycan en er kon nog precies een busje olie voor... iets smaller dan de originele koffer die er anders rechts zou komen, waardoor de koffers niet breder waren dan het stuur... voor een rijder zonder al te veel (breedte) inzicht echt wel handig, weet je precies waar je doorkunt en waar niet.  ;D :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 08:54 #31 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Zadel is inderdaad heel erg balen. Had niet verwacht/gehoopt dat het zo slecht zou passen. Maakt de keus voor de tank optie iig een heel stuk lastiger.
Want het is natuurlijk wel een relatief makkelijke oplossing voor een grotere actieradius. Bovendien vind ik het er ook wel ok uitzien zo;n grote tank..
Maar das misschien omdat ik van een 1150GS af kom.. Het zou bovendien wat meer verschil betekenen tussen onze beide brommers, want nu rijden
we eigenlijk als jut-en-jul op dezelfde (groene) fiets.

Maar goed... voor wat betreft de kappen. Dat plastic vind ik toch allemaal lelijk aan de Alp.. Dus zat er aan te denken om de originele kappen gewoon
af te zagen en vast te schroeven op de tank..

Voor wat betreft aanpassen tanks, ik heb begrepen dat dit een nogal specialistisch werkje is en niet heel goedkoop.. Heb er in het verleden wel eens
aanvraag naar gedaan, maar wat me bijstaat is dat de prijzen dusdanig waren dat ik dacht laat maar zitten..

Jerrycan optie is nu (weer) in overweging, net zoals deze oplossing die we tegen zijn gekomen op het Touratech Event van afgelopen jaar..
(in totaal 12 liter extra benzine, zonder dat het ergens in de weg zit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 14:09 - 10 nov 2012 17:09 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tank AT op TA
De AT tank kan denk ik aangepast worden op je zadel. Dan zou de achterkant los moeten en onder een andere hoek weer teruggeplaatst. Volgens mij is dat te maken.

Als de kosten van een constructie werkplaats het enige is dat je tegenhoud wil ik wel een poging wagen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2012 20:48 #33 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Tankje ligt bij Pim om aangepast te worden. Ondertussen heb ik zelf wat verder zitten zoeken en ben er achter gekomen dat op de duitse ebay site
de beugel wordt aangeboden, die aan de onderzijde van de tank zit. Ik heb het met Pim al gehad over het aanpassen van de steun die standaard
op de Transalp zit. Maar misschien dat de beugel van een AT een beter optie is (aan de prijs zal het niet liggen).
Als ik de foto's van de AT beugel bekijk, denk ik dat hij zonder veel problemen op dezelfde plek gemonteerd kan worden, de ogen lijken op dezelfde
plek te zitten.. Maar de Transalp beugel is recht en in de AT beugel zit een slinger.. Kan iemand mij vertellen of die beugel zonder problemen gaat
passen, of zorgt die kronkel voor problemen???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 13:57 #34 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tank AT op TA
Op ADVrider ( advrider.com/forums/showthread.php?t=39170 ) staat een foto van een Alp met Twin tank en volgens mij had die persoon toen die beugel gebruikt.

Het topic is een beetje lang dus je zult 'even' moeten zoeken. Mij staat bij dat dat zomaar gewoon past, dacht ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 00:21 #35 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 08:32 #36 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Bedankt voor die link; maar ik had die info al.. Er staat helaas niet beschreven of die beugel zonder problemen past.
Maar ik heb het antwoord gevonden:

advrider.com/forums/showthread.php?t=39170&page=844

To make this fit better you should also be using the Africa Twin front tank support. It will replace the Transalp piece without modification.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2012 21:22 #37 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tank AT op TA
Beginnetje gemaakt vandaag  8)

Valt me tegen hoeveel plamuur er op die tank zit vanuit de fabriek! En de stickers zitten vrij scheef? Foei! :-X
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2012 16:33 #38 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Goed bezig Pim, nu kan der pas echt veel benzine in ;D
Ik heb trouwens op de duitse ebay, zo'n beugel gekocht. Als het goed is inclusief alle boutjes en moertjes om de tank vast te zitten (leek mij wel zo makkelijk).
Hij ligt nu als het goed is bij de buren, maar dat is een bedrijf. Dus kan ik pas op z'n vroegst morgen bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2012 20:50 #39 door sander.en.marianne
Beantwoord door sander.en.marianne in topic Tank AT op TA
Ik heb nog eventjes wat extra informatie zitten lezen, oa. mbt de doorvoersnelheid van de benzine en de noodzaak voor een benzinepomp.
Nu begrijp ik uit de verhalen, dat het best lastig kan zijn om het juiste debiet te creëren dat de carburateurs nodig hebben.
De mogelijkheid bestaat dat een benzinepomp resulteert in een te hoog benzinemengsel.
Nu vraag ik me af hoe je er achter komt dat het mengsel te rijk is... En hoe slecht is dat voor de motor?
Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen, maar ik heb weinig zin om de carburateurs (naalden), etc. aan te moeten passen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2012 22:34 #40 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Tank AT op TA
je moet niet te moeilijk gaan denken,

je moet wel zorgen dat de opvoerdruk niet te hoog wordt maar juist daarom werkt een vacuum pomp zo simpel,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden