XL 600v 94 Blok vervangen?

20 apr 2009 22:34 #1 door Kuipirossi Jr.
XL 600v 94 Blok vervangen? werd gestart door Kuipirossi Jr.
Dag allemaal,

Ben zaterdag tot de conclusie gekomen dat het Big End van mij 94-er XL 600v is stukgelopen :'(

Overweeg nu een tweedehands blok te kopen en heb het oog op een XL 600v blok van '96.

Weet iemand of een '96-er blok zonder meer past in een 1994 model? Heeft een van jullie wel eens een TransAlp blok vervangen en nog tips in dit kader?

Alle suggesties zijn welkom.

Bedankt,
Groet,


Kuipirossi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2009 22:37 #2 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
Hallo, ff ome ad(JAQAD) vragen, die weet dat beslist ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2009 22:44 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
Vervangen nog niet, maar heb wel een 97-er blok in de schuur staan  :angel:
Dus mocht je 96-er blokje niets worden, dan hoor ik je nog wel ;)

(Overigens geen flauw idee of ze uitwisselbaar zijn met een '94-er, maar volgens mij zijn er motorisch niet of nauwelijks aanpassingen geweest.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2009 23:03 #4 door arjan65
Beantwoord door arjan65 in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
Ik denk dat alle blokken van een transalp pdo6 zonder meer passen.
Volgens mij moet je wel rekening houden met verschillende onstekings en daar aangekoppeld cdi`s.
Heb afgelopen winter mijn eigen blok gereviseerd en het in en uitbouwen valt mee.

succes, Arjan

B.S.A  A65 (1968)  B.S.A  A65 (1970)  Transalp (1989)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 09:45 #5 door Kuipirossi Jr.
Beantwoord door Kuipirossi Jr. in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
Bedankt allemaal voor de reacties. Vandaag gaat het oude blok uit het frame.

Wat is (ongeveer) een redelijke prijs voor een tweedehands TransAlp blok? Ik heb momenteel het oog op een '96-er blok met ca 35000 op de teller. De eigenaar heeft het blok zelf uit het frame gehaald en garandeert dat het goed loopt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2009 01:17 #6 door Timmer
Beantwoord door Timmer in topic XL 600v 94 Blok vervangen?

Wat is (ongeveer) een redelijke prijs voor een tweedehands TransAlp blok? Ik heb momenteel het oog op een '96-er blok met ca 35000 op de teller. De eigenaar heeft het blok zelf uit het frame gehaald en garandeert dat het goed loopt...


Ik zit momenteel met soortgelijke vragen. De pd06 (xl600vr) van mijn vriendin begint na 170dkm af en toe uit de 3e en 5e versnelling te springen. Een bakrevisie zit zo op de €800 en dan is de kans niet denkbeeldig dat er vervolgens een lager of de koppen aan vervanging toe zijn...

Dus ik zit ook naar een ruilblok te kijken. Ik zie wel een paar pd10 blokken te koop maar ik heb geen idee of de pd10 in een pd06 kan worden geplaatst...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 21:43 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
alle transalp blokken (600 cc versies) zijn onderling uit wisselbaar

de verschillen zitten enkel in de pick up spoelen en de vervroeging op de krukas aan de koppelings zijde
deze zijn dus zonder problemen over te zetten

de keus voor revisie en of een ruil blok is voor ieder persoonlijk

het uurtje factuurtje maakt het vaak niet interresant om te gaan voor revisie echter indien de klus zelf terhand genomen kan worden kunnen de kosten mee valen

de prijs voor een ruilblok(recent en in goede staat max 50.000km  ligt normaal gesproken rond de 400-600 euro) maar ook hier geld.. wat de gek er voor geeft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 22:13 #8 door Kuipirossi Jr.
Beantwoord door Kuipirossi Jr. in topic XL 600v 94 Blok vervangen?
Bedankt allemaal voor de reacties  :)
Heb vandaag het 94-er blok verwisseld voor 96-er. De ontsteking werkt inderdaad niet met dit blok (er komt een zwart tweesnoerig stekkertje uit dit blok ipv de witte viersnoerige stekker uit het oude blok).

De verkoper van het blok (uit een gesloopte Transalp) biedt mij de gelegenheid om de benodigde onderdelen uitwisselen. Weet iemand welke onderdelen ik precies moet verwisselen? Is het gemakkelijker om de onderdelen uit het blok om te wisselen of juist de electronica die aan het frame zit gemonteerd?

Bedankt!
Groet,


Kuipirossi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden