Verschillen transalp 1987 en 1993

01 jan 2013 22:42 #21 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
komt het framenummer overeen met het nummer wat in het balhoofd is ingeslagen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2013 01:35 #22 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Ik denk het eerste.  Overjarig doet niets af aan het frame nummer
Blijft de vraag alleen nog waarom.

Even het nummer ingegeven op deze site.
www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle...s_select_VIN_M20.php

Het geeft dit resultaat, en meteen is dan te zien dat er achter dus duidelijk een remschijf zit en geen trommel.
In dit geval is dus de achterbrug waarschijnlijk vervangen door een ouder model.
Verder moet dan ook de rempedaal veranderd zijn en de schetsplaat die erbij hoort lijkt me.
Vraag me ook af of de lip, waaraan de achterste rempomp hoort te zitten er nog wel op zit.


Die site kende ik helemaal niet. Wel handig. Maar die motor lijkt niet erg meer op de mijne.  :-\ Is al wel vrij veel aan veranderd door de jaren heen dus.
Er zitten wel een aantal lipjes op het frame waarvan ik niet weet wat ze doen. Zal morgen eens kijken of een daarvan die van de achterste rempomp is.

komt het framenummer overeen met het nummer wat in het balhoofd is ingeslagen?

Ja, dat komt wel overeen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2013 10:50 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
Even wat voorbeeldjes erbij om het duidelijk te krijgen


Bevestiging rempomp achter


Achterbrug voor schijfrem type. Let vooral op het U vormig stukje aan de rechter binnenkant.


De rem en de daarbij horende schetsplaat van een 87ér alp.
Aan de voorkant van de schetsplaat zit ook een beugeltje waar de stelschroef voor de pedaal zit.
Ook de constructie voor de stang naar de trommel ontbreekt op een 93ér
Er is dus nogal wat verschil, alleen al voor de achterrem.
Hier zie je ook duidelijk dat de bevestigngsbeugel voor de rempomp ontbreekt


Er kan natuurlijk veel meer veranderd zijn dus kijk eerst even op de site en vergelijk de onderdeel nummers met een andere alp van voor 1993.
Gewoon even het framenummer invoeren, beginnend vanaf PD  (11 karakters) en de bijbehorende onderdelen selecteren.
Je voorkomt dan in elk geval een boel ellende als je onderdelen moet vervangen.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2013 12:18 - 03 jan 2013 15:49 #24 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
Je kan niet blindvaren op een vergelijking van onderdeel nummers. Honda heeft een conversie tabel voor identieke onderdelen.
Zo komt het voor dat identieke delen van een AT RD04 vs een RD07(A) 3 verschillende onderdeelnummers hebben terwijl het toch een identiek onderdeel is.
Daarnaast heb je bij een Alp ook identieke delen met een NTV en een Deauville maar toch verschillende onderdeelnummers.
M.a.w. identieke nrs daarvan kan je stellen dat ze dus gelijk zijn maar verschillende nrs wil niet altijd zeggen dat de onderdelen ook verschillend zijn.
Een dealer beschikt wel over een conversie tabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 15:09 - 03 jan 2013 15:57 #25 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
Ik heb de modder eraf geveegd en er kwam inderdaad een beugeltje voor die rempomp onder vandaan.. De brug is wel gewoon voor een remtrommel, maar dat lijkt me wel duidelijk. (anders wordt het wel heel raar drukken om die trommel daartussen te krijgen.  ;D)

Je kan niet blindvaren op een vergelijking van onderdeel nummers. Honda heeft een conversie tabel voor identieke onderdelen.

Is wel iets om even te onthouden  :)

En ik trek de boel maar gewoon los van 87'er alp, dan wordt het denk ik vanzelf wel duidelijk wat er allemaal wel en niet passen gaat. En als ik het spoor bijster raak (wat een kwestie van tijd is), zien jullie de vragen hier vanzelf wel voorbij komen.  ;D
Maar eerst moet dat andere fietsje nog weer even in elkaar. En dat groene gevaarte eigenlijk ook. (het was een lelijke eend en dat zou het ook weer moeten worden, maar de deurtjes staan in de woonkamer, de motorkap in een kamertje ernaast en de wielkassen bij me zusje op de slaapkamer, dus er zijn er wel een paar hier in huis, die blij zijn als dat ding weer in elkaar zit.  ::))
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 15:52 #26 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
En ondertussen nog wat studeren  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 15:56 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

deurtjes staan in de woonkamer, de motorkap in een kamertje ernaast en de wielkassen bij me zusje op de slaapkamer


Laat me raden........... 
De Alpjes staan bij jou in de slaapkamer naast het bed  8) 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 16:11 #28 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

En ondertussen nog wat studeren  :angel:


Ai, ik hield al verdacht veel tijd over én ik had het gevoel dat ik iets vergat... donders... dat was het.  ::)  ;) Eens even kijken wanneer ik daar weer aan moet treden.  ;)

Laat me raden........... 
De Alpjes staan bij jou in de slaapkamer naast het bed  8) 8)

Onder mijn slaapkamerraam, telt dat ook? Het past namelijk niet, er liggen al 2 motorbroeken, 2 motorjassen, 2 motorhelmen en een fietshelm (niet geheel onverstandig als je net zo ongelukkig fietst als motorrijdt), een paar crossmuiltjes, een paar op-de-weg-rijd-muiltjes en zo af en toe mijn racefiets, als mijn moeder vindt dat die de gang uit moet (tsja, ruimte gebrek in de schuur.  >:D). Om m'n alpjes niet teveel te missen, leg ik meestal nog wel wat onderdelen zo her en der verspreidt door mijn kamer. (hink-stap-sprong de kamer in)
En oja, klein probleem, de alpjes zouden de trap op moeten met een beetje een krappe bocht. Wel spannend.  ;) Mja, dan moet ik maar bij de alpjes in de schuur slapen.  (kan ik de ruimte op mijn bed gebruiken om onderdelen op te leggen, want die moeten natuurlijk wel lekker zacht liggen.) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 18:57 #29 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Ik heb de modder eraf geveegd en er kwam inderdaad een beugeltje voor die rempomp onder vandaan.. De brug is wel gewoon voor een remtrommel, maar dat lijkt me wel duidelijk. (anders wordt het wel heel raar drukken om die trommel daartussen te krijgen.  ;D)
Is wel iets om even te onthouden  :)

En ik trek de boel maar gewoon los van 87'er alp, dan wordt het denk ik vanzelf wel duidelijk wat er allemaal wel en niet passen gaat. En als ik het spoor bijster raak (wat een kwestie van tijd is), zien jullie de vragen hier vanzelf wel voorbij komen.  ;D
Maar eerst moet dat andere fietsje nog weer even in elkaar. En dat groene gevaarte eigenlijk ook. (het was een lelijke eend en dat zou het ook weer moeten worden, maar de deurtjes staan in de woonkamer, de motorkap in een kamertje ernaast en de wielkassen bij me zusje op de slaapkamer, dus er zijn er wel een paar hier in huis, die blij zijn als dat ding weer in elkaar zit.  ::))

Grappig...die eend...ik hoopte dat het gezien de kleur de oude van mijn moeder was. Niet dus, want dit is en special en geen club...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 20:20 #30 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Grappig...die eend...ik hoopte dat het gezien de kleur de oude van mijn moeder was. Niet dus, want dit is en special en geen club...


Dit schijnt een special te zijn idd, de eerste 'oplage' van de loodvrije eenden, kump uut Duutsland.
Maar hoe zie je dat? Koplamp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 22:47 #31 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Dit schijnt een special te zijn idd, de eerste 'oplage' van de loodvrije eenden, kump uut Duutsland.
Maar hoe zie je dat? Koplamp?

Helemaal goed Floor: een club heeft vierkante koplampem en een special heeft ronde! Alstie klaar is kom ik een keer kijken, goed?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2013 12:05 #32 door kees
Beantwoord door kees in topic Verschillen transalp 1987 en 1993
Ach.. ze blijven allemaal even lelijk..  :-X  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2013 15:00 - 04 jan 2013 20:37 #33 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Helemaal goed Floor: een club heeft vierkante koplampem en een special heeft ronde! Alstie klaar is kom ik een keer kijken, goed?

Kan er ook een keer mee naar de stammtisch komen.  ;)

Ach.. ze blijven allemaal even lelijk..  :-X  ;D


Ik ontken niks. Maar buiten het feit dat ze lelijk zijn, je er natte voeten in krijgt als het regent, ze niet harder rijden dan 70 met wind tegen, je bij 100 km/uur het gevoel hebt dat de motor ontploft, een vrachtwagen als tegenligger tot gevolg heeft dat je zo ongeveer de weg afgeblazen wordt, je bij diezelfde vrachtwagen duimen moet dat alle raampjes en deurtjes erin blijven zitten, het stormt in de auto doordat de deuren kieren, je de raampjes van binnen moet krabben tijdens het rijden als het vriest en ze af moet vegen als het vochtig is, is het best een leuke auto. Zijn ook leuk om om te bouwen naar een burton.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2013 16:13 #34 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

Ik ontken niks. Maar buiten het feit dat ze lelijk zijn, je er natte voeten in krijgt als het regent, ze niet harder rijden dan 70 met wind tegen, je bij 100 km/uur het gevoel hebt dat de motor ontploft, een vrachtwagen als tegenligger tot gevolg heeft dat je zo ongeveer de weg afgeblazen wordt, je bij diezelfde vrachtwagen duimen moet dat alle raampjes en deurtjes erin blijven zitten, het stormt in de auto doordat de deuren kieren, je de raampjes van binnen moet krabben tijdens het rijden als het vriest en ze af moet vegen als het vochtig is, is het best een leuke auto. Zijn ook leuk om om te bouwen naar een burton.  ;D

het pure auto rijden dus. mooie herinneringen aan mijn eerste auto komen weer boven.
is dit een 4tje of een 6je?
ik had een 4tje, ook zo'n gifgroene, geweldig. harder als 90 ging het niet. altijd achter een vrachtwagen hangen, als je door wilde rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2013 20:35 #35 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Verschillen transalp 1987 en 1993

het pure auto rijden dus. mooie herinneringen aan mijn eerste auto komen weer boven.
is dit een 4tje of een 6je?
ik had een 4tje, ook zo'n gifgroene, geweldig. harder als 90 ging het niet. altijd achter een vrachtwagen hangen, als je door wilde rijden.


Een 6'je. Trekt je de klinkers uit de straat joh. Wat een vermogen  ;). Trekt ook zijn eigen m10(?) bouten kapot van de ophanging van het motorblok. Het blok zat alleen nog aan de versnellingsbak vast. Dat was dus dat 'bok' wat je hoorde nadat je 'harder' optrok... dan klapte het motorblok weer terug in zijn rubbers.  ::) Leuk hoor, zo'n eend.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden