Dag Ad !
Ik heb gisteren het koppelings schakelaartje kunnen
repareren. Ik doe het maar even via het forum,wellicht
kunnen andere er hun voordeel nog eens mee doen.
Het probleem van mijn schakelaartje zat hem in de
schakel constructie. Dus niet in de contacten zelf,
die je overigens mooi door een klein gatje in de
behuizing kunt zien zitten.
En hierdoor al zou kunnen reinigen.
Ik heb het schakelaartje geopend, met klein scherp mesje, even op alle hoekjes keer steken.
En het kapje kwam bij mij los.
Helaas heb ik geen fotos gemaakt....
Het probleem zit in oxidatie van het scharnierende
schakel mechanisme, dit scharniert op twee punten
dus dubbele kans op slechte contact overgangen.
Het is even piellen, maar na alles gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd te hebben schakeld
ie weer als een nieuwe.
Kapje voorzichtig gelijmd met twee componentenlijm
en klaar ben je.
Gaat weer jaren mee.
Groet,
Herman
Ad nog dank voor de diagnose v/h defecte schakelaartje. Simpel te zien, in versnelling
zetten, koppeling in knijpen en starten....
start ie niet, kabelschoentjes los nemen doorverbinden
en als ie dan wel start. Reinig je schakelaartje.
Als je ut weet is het simpel......
De Tip zou wel komen.... of gebruik contactreiniger
Succes.